Tänka på när man kör bf3 för första gången?

Permalänk

Tänka på när man kör bf3 för första gången?

Fick min dator idag och hade tänkt pröva den lite såhär på kvällen!
Kommer att vilja ha så bra kdr som möjligt, så vad ska jag tänka på?

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk
Medlem

Det är inte call of duty.
TEAMWORK TEAMWORK TEAMWORK!

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Skrivet av Piinmu:

Det är inte call of duty.
TEAMWORK TEAMWORK TEAMWORK!

Har kört mycket cod på ps3 och där har jag presterat bra, har 2 i kdr där. Blir intressant att byta till pc och bf3!
Är lite av en team spelare må jag säga.

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk
Skrivet av Wallin-mx:

Har kört mycket cod på ps3 och där har jag presterat bra, har 2 i kdr där. Blir intressant att byta till pc och bf3!
Är lite av en team spelare må jag säga.

då ska det funka bra

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Skrivet av Wallin-mx:

Har kört mycket cod på ps3 och där har jag presterat bra, har 2 i kdr där. Blir intressant att byta till pc och bf3!
Är lite av en team spelare må jag säga.

TEAMPLAY=WIN

Vill du kanske lira ikväll? Adda mig http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Filipcombat87/st...

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Piinmu:

Det är inte call of duty.
TEAMWORK TEAMWORK TEAMWORK!

Och trots det så skiter 90% i det
Sluta säga att spelet kräver teamwork när det inte gör det för fem öre.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Och trots det så skiter 90% i det
Sluta säga att spelet kräver teamwork när det inte gör det för fem öre.

Nja, alltså det är klart att teamwork är bra. Men det är också väldigt överdrivet, detta är ett vanligt casual spel och IMO är det bara töntigt att tjata så väldigt mycket om teamplay.

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Jag la till dig nu! Kommer nog inte kunna ikväll då det är 15h kvar tills jag har spelet

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk

Fokusera inte 100% på kdr. Du får mer poäng och gör mer för ditt lag om du plockar en flagga än om du dödar två/tre fiender.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Och trots det så skiter 90% i det
Sluta säga att spelet kräver teamwork när det inte gör det för fem öre.

Kräver; nej. Men det går fan så mycket bättre när man applicerar det.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Kräver; nej. Men det går fan så mycket bättre när man applicerar det.

Lite det jag ville få sagt, sen att folk springer runt och leker rambo är en helt annan sak.

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Skrivet av Wallin-mx:

Jag la till dig nu! Kommer nog inte kunna ikväll då det är 15h kvar tills jag har spelet

Ok, nice

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Att inte bli förbannad, det är tydligen svårt och göra respawnsen bra. Så var beredd på att spawna på en claymore eller framför en motståndare, väldigt standard i bf.

Permalänk
Medlem

Folk får gärna springa runt planlöst för då äger vi dem lättare vi som kör över skype

Visst måste man inte samarbeta, spelet är kul och givande när man spelar själv med men det är en skön känsla när en public-squad samarbetar fin-fint med tanke på att det är på ren generositet. Nästan så man får hopp om mänskligheten

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigitix:

Att inte bli förbannad, det är tydligen svårt och göra respawnsen bra. Så var beredd på att spawna på en claymore eller framför en motståndare, väldigt standard i bf.

LOL

Så sant att man vill gråta

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

@Tobias75

Du pratar BF inte COD, fokusera inte på K/D for starters.

Här kommer några tips som nybörjarna ofta missar:

- Som Medic/Support, kasta ut medpacks/ammopacks OFTA! Och gör det lite strategiskt vid ditt lags sida av en choke point. Poängen kommer rassla in.

- Spotta fiender (sikta på dem och tryck Q), försök sen skjuta dem sen. Oavsett om du lyckas döda eller ej så hjälper det ditt lag att få en uppfattning om fiendens framryckningar.

- Joina alltid en squad (eller starta egen om alla är fulla)! Att hjälpa ditt lag (med medpacks/ammopacks/revives/etc) ger poäng, att hjälpa din squad ger ännu mer.

- Om du är SquadLeader, markera mål (sikta på flagga/bombplats och tryck Q). Om du är SquadMember, följ SL's mål (om din SL inte satt ut något mål, tjata på honom). Varför? Därför att en kill (och allt annat heal/resupply/revive osv) vid markerad flagga ger mer poäng än en kill vid samma flagga omarkerad. Ett välplacerat medpack som healar dina squadmates vid en markerad flagga ger mao massa poäng...

GL & HF!

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Och trots det så skiter 90% i det
Sluta säga att spelet kräver teamwork när det inte gör det för fem öre.

Inte för fem öre, vad grundar du det på? Det lag som har bäst TP kommer ju vinna 9 gånger av 10. Eller pratar du team death match?

Permalänk
Medlem

gör jobbet som din gubbe kräver!..medic tex..ja återuppliva döda kamrater o ge medicpacks..dvs..spring runt på banan o hjälp dina kamrater, var inte rädd för att dö.

samma sak med resten av gubbarna..titta vad dom har för special yrke o gör det som det ska göras!! skippa k/d statsen!!! är du medic som sagt..du får man riskera sitt liv för kamraterna så dom överlever..samma sak med suport, folk MÅSTE ha ammo i krig då kan man inte sitta o gömma sig hela rundan för att få k/d så bra som möjligt. Tänk på laget, inte dig själv!!

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Skit i kd. Börja med assault då du kan heala dig själv när du har låg hp och har bra vapen. Spelar du conquest, ta flaggor och försvara dina egna flaggor, skit i om du dör på kuppen. Vinna är det som gäller, vinner du men får en negativ k/d ska du vara nöjd. Det tar ett tag tills man förstår spelet, för mig tog det två dagar tills jag hade en positiv k/d.

Permalänk
Medlem

Spelar du Rush gamemode ås är det ressa ressa ressa som gäller, Håll era tickets uppe, och dom flesta har tendeser till att flocka ihop sig, endera hjälper du till med att ressa för att få mycket poäng, eller så flankar du runt åt andra håll, där det kommer vara mycket mindre folk och försöker smyga dig upp på objective (inte smyga bokstavligt men försök ta dig runt så sanbbt som möjligt ouppmärkt).
Det soom gäller är ju att vinna!;) Inte kd:r men om du är en duktig spelare så kan du hålla en hyffsad kd och ändå ta objectives. Detta kan vara svårt då ens teammates inte vet vad dom gör, alla spelar sniper, ressar inte tex.
Även då är detta vad jag finner som VERKLIGEN fungerar för mig, känner att det är kort förklarat men men...

Visa signatur

Asus gtx1080, i5 3570k@4.2 ghz, 16gb dominator 1600mhz, Gigabyte z77ud5h Mobo, Zalman 850 PSU.

Permalänk
Skrivet av Wallin-mx:

Fick min dator idag och hade tänkt pröva den lite såhär på kvällen!
Kommer att vilja ha så bra kdr som möjligt, så vad ska jag tänka på?

Om K/D är det enda du tänker på, spela gärna på ryska servrar eller nått...så vi andra slipper dig på de vettiga servrarna.

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

9 gånger av 10 har det vinnande laget bättre kdr än det förlorande :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallin-mx:

Fick min dator idag och hade tänkt pröva den lite såhär på kvällen!
Kommer att vilja ha så bra kdr som möjligt, så vad ska jag tänka på?

Kolla med polare alternativt med andra spelsugna forummedlemmar, sitt på Skype och äg sönder servern. Jag kör alltid med 3 andra kompisar och när vi verkligen går in för att samarbeta till 100% vinner vi alltid. Engineer, två Assault och en Support är ultimat kombo, enligt oss!

Skit i KDR. Satsa på att ta flaggor, återuppliva/hela/ge ammo till folk samtidigt som du dödar så många du kan så går poängen upp fort.

Permalänk
Medlem

Börja INTE med 64 spelare, för där ligger det folk i varenda buske och till skillnad från dig så kan de kartan och vet var de ska leta efter dig. Det kommer sluta med att du blir dödad 20 gånger utan att ens se en motståndare, ingen kul första upplevelse.

Rekommenderar 24-32 spelare, då är det fortfarande mycket action men du får en bättre överblick av situationen och kan röra dig mer fritt. Håll dock för böveln ihop med din squad, för då har du en chans att bli återupplivad när du dör.

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tobababy:

Inte för fem öre, vad grundar du det på? Det lag som har bäst TP kommer ju vinna 9 gånger av 10. Eller pratar du team death match?

Vinner oftare när ingen spelar som ett lag, på public(aldrig nån som "TeePee'ar" i Public)

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Vinner oftare när ingen spelar som ett lag, på public(aldrig nån som "TeePee'ar" i Public)

De flesta gör inte det men det är alltid värt att försöka, inte helt ovanligt att andra i Squaden hakar på då. Körde med en Squad av randoms igår där alla höll ihop och tog över baser. Vi hade vunnit om det inte var så att resten av vårat lag körde sniper och gömde sig i buskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Och trots det så skiter 90% i det
Sluta säga att spelet kräver teamwork när det inte gör det för fem öre.

Men det är ju lite vad man gör det till själv! Har du testat att spela med TeamSpeak, Mumle och i squad med vänner i battlelog?

Väljer man att spela Rambo, då blir det Rambo!

Ontopic/

!! !! ----> Q för att Spotta <------ !! !!

Gå ALLTID med i en squad!! ALLTID! Många upplåsningar smittar av sig på hela squaden! Och man kan Spawna på sin squad

Om du är helt grön på BF3 och bara spelat CoD så räkna med att du kommer att dö mycket i början, speciellt innan du lärt dig banorna! Men det kommer att vända

Och här kommer det bästa tipset i din tråd, Läs Tråden Tips & Tricks

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

För att få bäst stats i ett game ska du tänka steget före ditt team och pusha på. Hitta en väg behind enemy lines och plocka alla, ingen misstänker att du finns där!

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Skrivet av rularn:

9 gånger av 10 har det vinnande laget bättre kdr än det förlorande :/

Skulle nog säga mer åt 8 gånger av 10 har det vinnande laget bättre K/Dr än det förlorande... Oftast betyder en squad med mycket teamwork att deras K/D är bättre eftersom dom kanske går in taktiskt och har bra kommunikation eller spammar/supressar fienden, K/Dr är inte ett bra sätt att klassa någon om dom är bra beroende på vilken K/D dom har.
Det finns också dom som "offrar" sig, springer in och plantar M-Com för att sedan dö men ändå lyckas spränga den...

Du kanske kör ett race med en volvo 740 men hur vet du om han har bytt till en V8 förutom att du hör ljudet när han startar...

I BF3 är Win/loss mycket viktigare än K/Dr.

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

Nja, alltså det är klart att teamwork är bra. Men det är också väldigt överdrivet, detta är ett vanligt casual spel och IMO är det bara töntigt att tjata så väldigt mycket om teamplay.

Ja det är ett vanligt fps.

Ja du kan springa omkring lonewolf och casual-spela och ha ändå uppskatta spelet och ha roligt.

Men jag fattar inte vad som är överdrivet? Det är ju fortfarande så att det lag som har bäst TP kommer vinna, och hur annars mäter man om TP spelar roll eller inte?