Fredagspanelen 29: Nytt från testlabbet, Råd & Rön och IT-politik

Permalänk
Medlem
Skrivet av slinjos:

http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4delse

Visa signatur

| Core i7-6800K | Hydro H110i GTX | ASUS ROG Strix X99 | HyperX Fury 2666MHz 32GB | Asus GeForce GTX 1080 Strix - SLI | SuperNOVA 1000W G2 | Samsung 950 Pro Series 512GB | Phanteks Enthoo EVOLV | Windows 10 Pro | Philips BDM4065UC | HTC Vive | LG OLED77CX |

Permalänk

Nu vill jag se bilden på Emil med hår på huvudet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av theWeasel:

Nu vill jag se bilden på Emil med hår på huvudet...

JAG MED!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Inte bara hans polare som såg det fotot, lades upp på Gamereactor.se också^^

Permalänk
Medlem

Varför har ni aldrig berättat om denna youtube kanalen? http://www.youtube.com/user/swecextra Möjligtvis på facebook kanske?

Permalänk
Medlem

Men Jonas får man säga "fuckade" på youtube?

Permalänk
Medlem

kan ni inte gå tillbaka till youtube :'(

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Var är skjortorna? xD

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av theWeasel:

Nu vill jag se bilden på Emil med hår på huvudet...

Challenge accepted.

http://student.medieteknik.nu/forum/visa/trad/1364

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Jag vill minnas att ni visade upp en eyefinity rigg som ni fick låna utav amd. Har även för mig att ni nämnde att ni skulle testa nästa generations gpuer i eyefinity/surround. Kommer ni att göra detta eller? Ni testade ju inte det på 7970... Skulle vara intressant o se hur pass bra dom klarar sig i så höga upplösningar.

Permalänk
Medlem

HAHA! Älskar hur Emil säger att han vill ha en rosa Zenbook och sen skakar på huvudet medan Jonas snackar om den. Sen vänder han sig mot Jonas och säger "ja" och håller med som om han inte ens lyssnade på honom :'x

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Herregud vad mycket svammel och babbel. Över en timme nu som skulle kunna dras ner till hälften. Synd att man hinner tröttna i halvlek eftersom innehållet egentligen är mycket bra, intressant och givande.

Visa signatur

Asus P8Z68-VPro/Intel i5 2500k/Corsair SSD Force 60GB/GeForce GTX570/Crucial DDR3 1333MHz 8GB/Corsair Graphite 600T/Corsair Powersupply HX 750W/Samsung SA950 LS27A950

Permalänk

om jag ser rätt så hade han krulligt hår, ser lite roligt ut men det kanske e för att man e van vid "munkkransen"

Permalänk
Medlem

Hej, hello.. En tråkig dag....

Kul att se att fredagspanelen fanns att titta på idag då jag håller på att ta backup på vissa områden på servern som kräver drygt 200 dvd skivor..Idag slängde jag fram externa dvd brännaren och lite skivor för att typ sitta där o bränna (bild). Under tiden kan man ju alltid titta på alla fredagspanelen. Då blir det ju inte så tråkigt ändå.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AmiDonk:

Kul att se att fredagspanelen fanns att titta på idag då jag håller på att ta backup på vissa områden på servern som kräver drygt 200 dvd skivor..Idag slängde jag fram externa dvd brännaren och lite skivor för att typ sitta där o bränna (bild). Under tiden kan man ju alltid titta på alla fredagspanelen. Då blir det ju inte så tråkigt ändå.

Varför inte på en hårddisk?!?!? :<

Permalänk

Tack.
Made my day.

Permalänk
Medlem

Underbar panel som vanligt.

Själv tycker jag att Jonas gärna får ta en titt på Corsairs nya 550D som släpps snart. Det ser riktigt trevligt ut och en professionell åsikt vore inte fel.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Datavetare

Finns väl minst två SSD serier som (ännu?) inte råkat ut för något form av missöde, Intel X25 samt Intel 510. Har själv tre st SSD-diskar, en X25-M, en 320 samt en OCZ (Sandforce 3 baserad) och har inte råkat ut för något missöde på någon, men 320 och OCZ disken är i.o.f.s. uppdaterade med senaste firmware.

Av dessa tre skulle jag fortfarande hävda att X25-M står sig extremt bra för normal bruk än idag. Visst, den har väldigt dålig skrivprestanda jämfört med de andra, men vad spelar det för roll i praktiken? Det absolut viktigaste är att datorn känns snabb och att disken fungerar, för att dator ska kännas snabb i vardagligt bruk så är det viktig med bra läsprestanda (för att snabbt starta program).

Vet inte om det är inbillning eller inte, men tycker det känns som X25-M är den disk som har mest konsekvent prestanda. De andra är nästan alltid blixtsnabba, men rätt var det är så tar något märkbart längre tid än normal...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Påstår du att Sweclockers inte är en religion?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon171844:

Varför inte på en hårddisk?!?!? :<

Jodå: Så är igenligen tänkt, men jag behöver mer större hårddiskar, då kom ju naturkatastofen som orsaka väldigt högt pris på hårddiskar.. Så jag får köra med lite oldschool...bränna skivor tills priset går ned på hårddiskar...:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Finns väl minst två SSD serier som (ännu?) inte råkat ut för något form av missöde, Intel X25 samt Intel 510. Har själv tre st SSD-diskar, en X25-M, en 320 samt en OCZ (Sandforce 3 baserad) och har inte råkat ut för något missöde på någon, men 320 och OCZ disken är i.o.f.s. uppdaterade med senaste firmware.

Av dessa tre skulle jag fortfarande hävda att X25-M står sig extremt bra för normal bruk än idag. Visst, den har väldigt dålig skrivprestanda jämfört med de andra, men vad spelar det för roll i praktiken? Det absolut viktigaste är att datorn känns snabb och att disken fungerar, för att dator ska kännas snabb i vardagligt bruk så är det viktig med bra läsprestanda (för att snabbt starta program).

Vet inte om det är inbillning eller inte, men tycker det känns som X25-M är den disk som har mest konsekvent prestanda. De andra är nästan alltid blixtsnabba, men rätt var det är så tar något märkbart längre tid än normal...

Intel X25 hade ett fel med en firmware uppdatering som snabbt drogs tillbaka och rättades till (tror den gjorde disken obrukbar tills en rätt firmware lades in igen).
Är själv ägare till 7-8 Intel SSD'er (G2, V och 320) och är extremt nöjd och har inte råkat ut för några missöden.

Permalänk
Avstängd

Någon som vill prova Intels överklocksgaranti och skjuta in 220V i CPU:n som Sweclockers "rekommenderade" tillsammans med mig?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Någon som vill prova Intels överklocksgaranti och skjuta in 220V i CPU:n som Sweclockers "rekommenderade" tillsammans med mig?

Oki, du först.

Permalänk

Välkomna hem !

Bra att se Jonas och Emil i en äkta fredagspanel igen, även om det kändes lite rörigt och strukturlöst i vissa delar. Och det var också bra att Ni tog upp SOPA och PIPA (men mindre bra att Ni inte kunde komma ihåg vad förkortningarna står för), men underligt att inte ACTA, som den svenska regeringens representant, föga förvånande, skrev under i förrgår vid ett ceremoni i Tokyo och som av många uppfattas som SOPA/PIPA i kvadrat, nämndes med ett ord i sammanhänget. Speciellt konstigt var det eftersom ett kortfattad referat om detta faktiskt publicerades på SweClockers webbplats igår....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Påstår du att Sweclockers inte är en religion?

Jo, det är nog tyvärr det han påstår. Efter tråden om R&R blev det bekräftat. Eller var det Inet som tillbads?

Permalänk
Medlem

Nästan en månad in i det nya året innan en "äkta" panel, aja om man väntar på nått gott...

Permalänk

Mer om Kim Schmitz

finns att läsa in denna Ars Technica-artikel....

Henri

Permalänk

Så jäkla trevligt.
Tack för ikväll.

/Mvh Me

Visa signatur

HP

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mhenriday:

Bra att se Jonas och Emil i en äkta fredagspanel igen, även om det kändes lite rörigt och strukturlöst i vissa delar. Och det var också bra att Ni tog upp SOPA och PIPA (men mindre bra att Ni inte kunde komma ihåg vad förkortningarna står för), men underligt att inte ACTA, som den svenska regeringens representant, föga förvånande, skrev under i förrgår vid ett ceremoni i Tokyo och som av många uppfattas som SOPA/PIPA i kvadrat, nämndes med ett ord i sammanhänget. Speciellt konstigt var det eftersom ett kortfattad referat om detta faktiskt publicerades på SweClockers webbplats igår....

Som jag minns det så spelas fredagspanelen in på torsdagar och den här nyheten om ACTA-undersskriften verkar ha kommit ut i fredags...

Jag vill också ha aningen mer struktur i panelen och förkortningarna får ni väl skriva på fusklapp (ovanför kameran?) om så vill, bättre det än att säga att man inte vet.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqualize:

Som jag minns det så spelas fredagspanelen in på torsdagar och den här nyheten om ACTA-undersskriften verkar ha kommit ut i fredags...

De snackar ju om att de just håller på att ladda upp Cosmos II recensionen så det tror jag inte. Tror det har skett någon gång att de spelat in på torsdagen och då nämnt det.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980