Permalänk

6950 svart skärm!

Tjena, har ett 6950 2GB som strulade i början när jag fick min dator. När jag spelade så blev skärmen svart och grafikkortetfläkten gick upp till 100% fast jag hörde ljud osv i spel, fick lov att starta om datorn. Jag fixad detta genom att byta plats på ram minnena från dimm 1 / 3 till dimm 2/4.

Sedan dess har grafikkortet fungerat bra och har kört det överklockat med upplåsta shaders, tills nu jag när skulle testa polarens GTX295 i datorn för att se om det var fel på det eller inte. Allt gick bra tills jag skulle sätta in mitt 6950 igen och dessa blackscreen låsningarna har kommit tillbaka. Testade byta plats på ram minnena igen men fungerade inte, testade vanliga bios + oklockat samma fel där.

Har avinstallerat alla drivrutiner och installerat senaste12.1 och även testat 11.1 inget fungerar. Har även försökt få tag på gigabyte support i månader nu utan svar, även amd. Känns som ett hopplöst fall. Några förslag?

Visa signatur

Intel Core i9 10850k @ 4.8GHz || Nvidia GeForce GTX 3080 || HyperX Fury RGB 32GB 3600MHZ || ASUS ROG STRIX Z490-H || Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe || Ducky One 2 Mini RGB || Steelseries QcK Heavy || Razer Naga

Permalänk
Medlem

testat formatera? (A)

Permalänk
Skrivet av r0xxz:

testat formatera? (A)

Det funkade oO, Tack som fan!

Visa signatur

Intel Core i9 10850k @ 4.8GHz || Nvidia GeForce GTX 3080 || HyperX Fury RGB 32GB 3600MHZ || ASUS ROG STRIX Z490-H || Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe || Ducky One 2 Mini RGB || Steelseries QcK Heavy || Razer Naga