Letar efter en CPU kylare som är både snygg och tyst

Permalänk
Medlem

Letar efter en CPU kylare som är både snygg och tyst

Hej, tänkte börja med att säga att mitt mål är i alla fall att klocka en i7-2600k till 4.5ghz.

Håller på att plocka ihop en ny spel dator och första prioriteten är tystnad så tänkte köra en Fractal Design Define XL med en Noctua NH-D14 kylare. Men sen blev man ju lite småsugen att köra ett chassi med fönster i och Noctua NH-D14 är ju inte den vackraste synen. Då har man ju rivalen Corsair's H70/H80 men den bryter ju första regeln om tystnad.

Så min första tanke var att köra H70/H80 med andra fläktar, men lyckas man få ner ljudnivån till Noctua NH-D14's nivå? Och vilka fläktar skulle det vara i så fall om man inte får använda noctua's? Eller finns det någon helt annan kylare(helst runt denna prisklass)?

Väldigt kräsen jag vet! Därför jag behöver hjälp av er! heh

Visa signatur

i7-2600k @ 4.7ghz | Noctua NH-D14 | MSI GTX 980 Ti @ 1492mhz | Fractal Design Arc Midi R2 | P8Z68-V PRO | Corsair Vengeance 16GB | Corsair AX850 | Samsung 830 128GB | WD Black 1TB
Asus VG247QE, Filco Majestouch 2, Zowie FK1, Steelseries QcK+, Sennheiser HD600 /w O2+ODAC

Permalänk

Annars kan du köra på phanteks kylare då jag tycker att vissa av dem ser bra ut, men om du vill ha det snyggaste så är det H80 enligt mig.
Och ljudnivån kan du få ner bara du byter ut fläktarna men den kommer fortfarande låta lite mer pga pumpen, men i ett FD XL chassi kommer du inte höra pumpen utan bara fläktarna.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415