Rykte: Skärmbilder från Apple Ipad 3 avslöjar fyrkärnig processor och LTE

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Skärmbilder från Apple Ipad 3 avslöjar fyrkärnig processor och LTE

Ett gäng tungt censurerade bilder sägs påvisa att Apples kommande surfplatta Ipad 3 utrustas med fyrkärnig processor och stöd för trådlöst bredband via LTE.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk

ett äpple med fyra kärnor, blir tråkigt att bita i för konkurenterna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklas12287:

ett äpple med fyra kärnor, blir tråkigt att bita i för konkurenterna..

Haha. Fyndigt

Någon som har hört några rykten om när eventet för iPad 3 kan förväntas äga rum?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av niklas12287:

ett äpple med fyra kärnor, blir tråkigt att bita i för konkurenterna..

Nu var du klyftig!

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Tycker att en högre upplöst skärm är en viktigare prioritering, men ska bli kul att se vad den har att erbjuda

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Känns lite overkill med fyra kärnor men helt klart kul att utvecklingen går framåt.

Permalänk
Medlem

Gogogo släpp den nu !

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Känns lite overkill med fyra kärnor men helt klart kul att utvecklingen går framåt.

Håller nästan med.. dock tror jag den upplösning som iPad 3 kommer ha (jo jag kan se in i framtiden) behöver en rejäl knuff i ryggen..

Varför gör ni en nyhet av detta? jag kan spå framtiden och se att Apple kommer släppa en iPad 4,5 och kanske 6 (beroende på om Ryssarna och Nord Korea lyckas skicka iväg atombomberna)..

Edit: jag kan spå om iPhone 5 och 6 om ni vill?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

Den skärmen verkade då inte speciellt högupplöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

Den skärmen verkade då inte speciellt högupplöst.

Ser inte att det skulle vara iPadens skärm nånstans. Det är vad jag kan se bilder av en datorskärm där man i ett program för iOS-utvecklare ser diverse fakta om enheten.

EDIT: Lite mer detaljerat: http://www.macrumors.com/2012/02/01/photos-of-debug-software-...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

är det bara jag som är trött på apples enformiga namngivning av sina produkter??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Nu var du klyftig!

Ja, äpplet faller inte långt från trädet.

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Ser inte att det skulle vara iPadens skärm nånstans. Det är vad jag kan se bilder av en datorskärm där man i ett program för iOS-utvecklare ser diverse fakta om enheten.

EDIT: Lite mer detaljerat: http://www.macrumors.com/2012/02/01/photos-of-debug-software-...

Mjo jag anade att det var en bild från en datorskärm men rubriken på nyheten är en aning missvisande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hampann96:

är det bara jag som är trött på apples enformiga namngivning av sina produkter??

Är trött på Apple-produkter öht.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Hampann96:

är det bara jag som är trött på apples enformiga namngivning av sina produkter??

http://androidphonenamegenerator.com/

Bättre?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

I call tjurskit...

Apple behöver inte uppgraderna prollen, de kommer sälja tillräckligt på att den är DUAL CORE!!!

Apple kommer troligtvis uppgradera kameran och köra den lite tunnare.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Entusiast

Jag känner lite No shit sherlock. Alla andra kommer ju med fyrkärnigt så det är självklart att Apple gör det med. Samma sak med LTE, det vore väldigt konstigt om de missade att bygga in 4G i en ny mobil platta. Det vore ju som att släppa en mediaspelare som bara har stöd för 720p...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av niklas12287:

ett äpple med fyra kärnor, blir tråkigt att bita i för konkurenterna..

Tegra 3?

svårt för ipad att kontra

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant och se vad det blir för gpu i nästa padda.

Permalänk
Skrivet av niklas12287:

ett äpple med fyra kärnor, blir tråkigt att bita i för konkurenterna..

Vet inte varför men jag var tvungen att skratta högt när jag läste detta!

Permalänk

Inga direkt långsökta gissningar iofs ... känns nästan som apple släppt detta medvetet bara för att få lite PR ...

Permalänk
Skrivet av LTsm:

I call tjurskit...

Apple behöver inte uppgraderna prollen, de kommer sälja tillräckligt på att den är DUAL CORE!!!

Apple kommer troligtvis uppgradera kameran och köra den lite tunnare.

Ibland undrar jag vad sådana som ni avskyr mest. Apple eller de som köper deras produkter.

Permalänk
Avstängd

En fråga...

Varför ha en quadcore när Ios är så begränsat och resurssnålt?

Typ som att ge en miniräknare en hexacore....

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Det som får mig att tveka vad gäller fyrkärnigheten är att modellnumret bara ökats till 45 istället för 50. Sen har jag läst innan att iPad 3 kommer ha quad, och att inte ha det skulle bara vara dumt.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Entusiast
Skrivet av onaka_the_kaka:

Inga direkt långsökta gissningar iofs ... känns nästan som apple släppt detta medvetet bara för att få lite PR ...

Nästa stora avslöjande blir att den kommer ha en högupplöst pekskärm!

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rullstols Roger:

Ibland undrar jag vad sådana som ni avskyr mest. Apple eller de som köper deras produkter.

Det handlar inte om vad jag tycker om apple, utan jag baserar det på mina tidigare erfarenheter om apple som brukar uppgradera en stor grej per modell.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

En fråga...

Varför ha en quadcore när Ios är så begränsat och resurssnålt?

Typ som att ge en miniräknare en hexacore....

Finns en hel uppsjö med applikationer som kan ha nytta av quad core, tex spelen baserad på Unreal-motorn.

Edit: Såg att man kan gilla inlägg också

Permalänk
Medlem

Seriöst jag fattar inte varför det är en big deal Det finns redan en fyrkärnig (Transformer Prime) och om ni tittar lite på IPAD 2 så är den en dåligt förstorad Ipod :/ Låsskärmen täcker ju inte ens hela skärmen
Jag gillar inte Apple... :/

Visa signatur

Dator 1
2x 280x | AMD FX-8350 8core 4.0GHz | Corsair RM750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Finns en hel uppsjö med applikationer som kan ha nytta av quad core, tex spelen baserad på Unreal-motorn.

Edit: Såg att man kan gilla inlägg också

Jo sant, men då om man ska spela så är väl Tegra 3 bättre på att leverera FPS till spelaren?

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD