Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Bara jag som tycker det här är ett väldigt traditionellt bygge, om än påkostat? Inget fel på vanliga byggen eller så, men inte heller något särskilt att peta in en ensam gpu och ett ljudkort i en mATX-låda av större modell.

Hade helt klart varit roligare att se ett liknande bygge i itx-format. Exempelvis i
http://www.dustinhome.se/lian-li-pc-q08b-black-alu-mini-itx-n...

Personligen skulle jag inte köra en Black-disk som lagring, hellre något tyst som green. Väljer man en större modell tappar man inte prestanda mot 1TB-modellerna.

Tog black-disk för jag hade inte lust att köpa nya pga priserna, ljudet är inget problem då datorn står i ett annat rum (se mitt andra galleri) Sa inte att det var något extraordinärt bygge.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

"...snygg bild på CPUn"

Hade kanske varit en snygg bild om något i bilden hade varit korrekt fokuserat.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

"...snygg bild på CPUn"

Hade kanske varit en snygg bild om något i bilden hade varit korrekt fokuserat.

hehe sant, är har ingen erfarenhet med fotografi. men tyckte den blev lite cool ändå.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

hehe sant, är har ingen erfarenhet med fotografi. men tyckte den blev lite cool ändå.

Japp, najs bygge i övrigt

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Riktigt Snyggt enligt mig:)
Hur är det med värmeutväcklingen i datorn?
Sen tror du det skulle vara möjligt att få in ett till 7970 utan ljudkortet i? Är själv ut efter en mATX med Cf7970 i.

Edit: läste tidigare kommentarer och såg att den var inte så jätte hög..
Men hur tror du det skulle vara med två såna gkort och tex köra en luftkylning på CPUn och en kraftig fläkt längs bak? Tror du det skulle räcka?

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!