Permalänk
Medlem

Bygga LGA 2011 utan GPU

En fråga, som i det här forumet kanske är väldigt basic. Men jag måste fråga i alla fall.

Planerar en ny dator nu i slutet på feb, kanske början på mars. Troligtvis köper jag ett MB P9X79 Pro (LGA 2011 plattform).

Tänk er då att jag tar moderkortet, sätter dit cpu, kylare, minnen, en hårddisk, samt en dvd. Kommer jag då få upp någon bild på skärmen när jag kör igång burken? Intels Sandy Bridge E har ju ingen grafikkrets på cpu’n

Naturligtvis ska jag även ha en GPU, vilket antagligen blir AMD 7950. Men om det kortet inte finns tillgänglig i feb/mars, så tänkte jag börja bygget lite innan och sen komplettera med grafikkort senare.

Å ena sidan läser jag på ASUS hemsida att P9X79 Pro har följande Back I/O ports:

1 x Bluetooth module(s)
2 x Power eSATA 6Gb/s
1 x LAN (RJ45) port(s)
4 x USB 3.0
6 x USB 2.0 (one port can be switched to USB BIOS Flashback)
1 x Optical S/PDIF out
6 x Audio jack(s)
1 x USB BIOS Flashback Button(s)

Så det finns ju ingenstans jag kan sätta en DVI kabel?

Fast å andra sidan har jag hört att alla moderkort har någon typ av grafikdel som i alla fall kan ge vga upplösning.

Jag skulle anta att ett grafikkort krävs för start, men vill kolla saken med er.

Permalänk
Medlem

Som du själv säger så har moderkortet ingen anslutning alls för någon skärm så du kan ju omöjligtvis ansluta en skärm.