Permalänk
Medlem

"tyst" speldator

Hej!
Tänker införskaffa mig en stationär speldator för att lira dagens mmo på. Spelen jag lirar är rift, swtor och kanske wow. Dessa spel kräver kanske inte det vassaste men jag vill kunna köra dom på max grafik. Eftersom jag senaste åren bara kört bärbar dator så är jag inte så hemma på komponenter, kampabilitet osv. Därför tacksam för lite förslag på en kombination som skulle passa mig.

Då jag kommer ha datorn i sovrummet så är mitt första önskemål så tyst som möjligt. Fläkt på grafikkort och nätdel kommer man ju inte ifrån men för övrigt, hur fungerar det med vattenkylning? Blir datorn tystare om jag väljer det? Är det ett bra val?
Min laptop (Vaio) är en i7, 6gb, nvidia 230m(?) så jag vill inte byta ner mig på något sätt.

Tacksam för förslag

Oja budget runt 8-10'

Med vänlig hälsning,

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skaffa det jag har och som processorkylning CM Hyper 212+ där du byter fläkten mot en Gentle Typhoon 800 rpm så får du en dator du kan sova till. Skaffade min dator just för att den skulle vara en tyst prestandadator och anser att jag lyckades väl.

Något som det skulle kunna göra det ännu tystare vore att skippa mekanisk HDD helt, men det är förstås ett mycket dyrt och opraktiskt alternativ.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem

Desutom kan du skaffa en Cooler Master Silencio 550 som dämpar riktigt mycket ljud! Jag har ingen själv, men ska skaffa ett sånt chassi och har kollat upp många reviews

Länk: http://www.inet.se/produkt/6901313/cooler-master-silencio-550...