Startknappen försvinner i Windows 8

Permalänk
Melding Plague

Startknappen försvinner i Windows 8

I nästa version av Windows omarbetar Microsoft den klassiska startmenyn. En läckt utvecklingsversion bekräftar tidigare rykten om att startknappen försvinner.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om startknappen försvinner så bör den ha ersatts av något annat tycker man?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Kommer bli svårt att vänja av sig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite synd att Windows välkända startknapp försvinner. Men för min egen del så klickar jag aldrig på den med musen. Jag använder alltid windowsknappen på tangentbordet. Och eftersom det står i artikeln att det fortförande kommer fungera så ser jag detta som ett plus. Mer plats på aktivitetsfältet

Visa signatur

Stationär: AMD 5800X - 32GB - RTX3080
Bärbar: Surface Pro 7

Permalänk
Medlem

Blir nog inte så farligt som man skulle kunna tro. Men, det kan nog bli inte bara lite irriterande om start menyn öppnades varje gång man råkar dra musen över hörnet.

Hoppas då verkligen att Windows inte kan känna av det när man spelar och så vidare.

Oh well, RIP Startknappen.

Permalänk

Men hur ska vi då stänga av Windows, har vant mig att trycka på start för att stänga av, katastrof!

Permalänk
Medlem

till vilken nytta?

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem

Meh Day1 mod som lägger till den.

Sånt skit som ska känna av att du har musen där kommer bara vara irriterande.
Om jag bara drar ner musen i hörnet av misstag tex, BAM MENY...

Permalänk
Avstängd

http://memeorama.com/wp-content/uploads/2012/01/why-the-fuck-...

Palla, j*vla flopp. Håller mig nog till Windows 7 eftersom detta verkar värre än Vista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Om startknappen försvinner så bör den ha ersatts av något annat tycker man?

Aktiva hörn?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Helt j*vla efterblivna eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

http://memeorama.com/wp-content/uploads/2012/01/why-the-fuck-...

Palla, j*vla flopp. Håller mig nog till Windows 7 eftersom detta verkar värre än Vista.

Mår du bra av att sitta och titta på Start-knappen eller?

Jag tycker det är bra, jag brukar ändå dölja den.

Permalänk
Inaktiv

WHAT... nej, nu tror jag verkligen att världen kommer gå under.

Permalänk

Vilket krångel och elände. Ska det ta till ex 5min att stänga av datorn nu.

Permalänk
Medlem

Ännu en modd som jag kommer behöva vänta på då innan Windows 8 blir användbart.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Tur att man har ett tangentbord, jag tror det sitter en liknande knapp där.

Permalänk
Medlem

För min del spelar det ingen större roll, jag har aldrig stört mig på den, och kommer utantvekan klara mig utan den. Dock vet jag inte om detta är rätt väg att gå då många är fruktansvärt okunniga och förstår inte äns att på kontrollpanelen kontrollerar man saker eller att man ibland måste högerklicka.

Ibland blir det lite fel när folk som kan ska göra produkter till folk som inte kan.

Permalänk
Medlem

ge fan i min startknapp!

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt, ska bli kul och prova w8

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nandai:

Men hur ska vi då stänga av Windows, har vant mig att trycka på start för att stänga av, katastrof!

SKulle tro att man nu kommer trycka på Windows ikonen som du ser på bilden.

Den som vill läsa mer kan göra de här: http://www.neowin.net/news/new-charms-bar-and-metro-wallpaper-pattern-revealed-in-leaked-windows-8-shots

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk

En dator ska tydligen inte få kännas som en dator alls längre!!!
Det där blir nästan som sista spiken i kistan.
Touchscreen i all ära, men nu tar man bort viktig funktionalitet.

Ska datorn hemma bete sej som en sån där Turist informations terminal som man ser på T-centralen???
Fan va sur ja blir

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

OH MY GOD, THE HORROR!!!

Men jag tror dom löser det på ett bra sätt ändå.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte det minsta intuitivt att behöva leta efter saker med muspekaren. Det tillför ingen märkvärd arbetsyta heller så jag ser inte alls syftet.

Permalänk
Medlem

Undrar hur irriterande detta kommer bli för äldre användare ^^

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemongen:

Mår du bra av att sitta och titta på Start-knappen eller?

Jag tycker det är bra, jag brukar ändå dölja den.

dont worry bro ,

asså dom kommer själv klart att hitta en bra lösning ofc

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Det var sista spiken i kistan för windows 8 i mina ögon.

Nu får dom allt ge sig! tabletanpassning, ribbon och nu plockar dom bort start också!

Sitter nog med windows 7 tills du släpper supporen för det känns det som. Vill inte behöva modda sönder mitt os till datorn för att vara nöjd med det >.<

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Hedersmedlem

Jag lär sitta kvar på W7 med andra ord...

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Folk får väl lära sig att använda tangentbordet då. Det är ju bara en vanesak som allt annat.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK
GPU:
Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Aktivitetsfältet och startmenyn har man haft på autohide på sidan av skärmen sen tidernas gryning, jag lär int märka av nån skillnad då

Det som oroar mest är ifall AMDs gamla drivisproblem kommer tillbaka på nåt hemskt sätt så det börjar lagga med musen i hörnen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk

Så... det kommer fungera att bara dra musen över hörnet så kommer menyn upp? Känns ju lite drygt om den ska ploppa upp där hela tiden. Jag HATAR dolda aktivitetsfält, så extremt irriterande.

CTRL+ESC känns ju inte direkt som nå knappar man vill trycka för att få upp menyn, och Windows knappen på tangentbordet har jag inaktiverat.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650