Permalänk

Herrej*klar!!! Bland de sjukaste jag sett, tack för att du delar med dig, väldigt intressant!
Och angående SSD-problemet så tror ja inte du märker nån skillnad på 2 x 600 mb/s ssd i raid-0 o din fina revodrive.
Roligare o kunna pressa in ett till 7970! Accesstiderna är fortfarande desamma

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninjaflipp:

Hahaha, skön tråd. Är minst sagt imponerad. Men... får man fråga... varför?

Hade gjort samma sak om jag hade pengar, i och för sig, men ändå!

Massa pengar+ Tid + vilja

Killen är rik! Jag hade med gjort detta Tyvärr är man en fattig arbetslös man som lever på 3000:-/Mån Får över 200:- till mat när alla räkningar är betalade -.-..

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel64381:

Herrej*klar!!! Bland de sjukaste jag sett, tack för att du delar med dig, väldigt intressant!
Och angående SSD-problemet så tror ja inte du märker nån skillnad på 2 x 600 mb/s ssd i raid-0 o din fina revodrive.
Roligare o kunna pressa in ett till 7970! Accesstiderna är fortfarande desamma

Ge mig ett tipps på vilka diskar jag skall använda så skall jag undersöka saken

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk

MITT tips till Acco22 är att skaffa dig en riktigt fin ljudanläggning runt datorn. Jag har en själv en budget variant runt min som får polarna att tappa hakan för en inte allt så stor summa. Och självklart ska du ha dig ett par hörlurar från shure.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem

Grymt! Nu slipper man känna skammen efter man lagt ner alldeles för mycket pengar på hårdvara

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fin dator men måste säga du kunde lagt lite av dom 150K på skrivbord/stol.
Den stolen ser ut som en sån billig/obekväm man skaffar på jysk och går sönder efter 2dar ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av eragord:

Fin dator men måste säga du kunde lagt lite av dom 150K på skrivbord/stol.
Den stolen ser ut som en sån billig/obekväm man skaffar på jysk och går sönder efter 2dar ^^

haha ja skrivbordet var ett tvunget köp när jag insåg att mina tre nya skärmar inte skulle få plats men låt dig inte luras av min "jysk" stol för jag tror inte du ser den inbyggda massagefunktionen

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

Med ALLT kanske runt 150k med allt som jag har använt men sen valt bort.

Min borgerliga uppfostran säger mig att detta är destruktiv kapitalförstöring. Det är (mycket) mer än en total årsinkomst för en student och nästan vad en arbetare får ut efter skatt under ett år.

Permalänk

Inte billigt bygge, men det gillar nog de asiatiska datorkomponentsföretagen Får dina pengar för att växa själva, inget fel på det. Själv så studerar jag kinesiska för att förbereda mig

Nog om det, du funderar inte på 6x eyefinity?, ser lite glest ut i de vertikala partierna

Förövrigt, noterade att din datoruppsättning är värd halva kassan av vad en genomsnittslön i sverige är, på ett år. 27700x12=332400 ca150000/33240= blir ju ganska kort o gott 0.45 to infinity

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

"Kan inte säga annat än att jag verkligen älskar min nya rigg (förmodligen lika mycket som min flickvän älskar mitt VISA kort)"

Hahaha, roligaste jag läst på länge!

Glöm bara inte att lägga undan lite av pengarna till ett drägligt liv efter fotbollskarriären också

"jobbar" man bara 10-20 år istället för 40 som oss andra dödliga knegare så behöver man spara 4-10ggr så stor andel av inkomsten för att kunna ta pension tidigare

Skrivet av coopdeo:

Min borgerliga uppfostran säger mig att detta är destruktiv kapitalförstöring. Det är (mycket) mer än en total årsinkomst för en student och nästan vad en arbetare får ut efter skatt under ett år.

Småpotatis i kapitalförstörelse om du jämför med andra "hobbys" som vissa rikare ägnar sig åt, såsom Yachter, Privatjets eller Ferrari

Dessutom finanserar denna hobbyn faktiskt utveckling av ny cutting edge IT hårdvara vilket är mer än man kan säga om de flesta andra!

Permalänk
Medlem

Snyggt när man ser vattnet i 5,25'orna. Får man fråga vad hela kalaset kostat hittills inkl. kringutrustning?

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk

Det finns ju vissa teorier om att "early adopters"(som ofta är kapitalstarka) skapar ett behov hos massan, sätter trenderna som många följer etc. Så visst är det viktigt för de mer extrema produkterna. Men jag är ju empiri-nörd så jag ser fram emot benchs, undrar om överklockning skall genomföras. Med vattenkylning brukar det ju gå vägen rätt fint.

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk

Dude, hur mycket kostade allt?

Visa signatur

Specs: 6700K@4.2GHz, 16GB 2400MHz, Asus Prime Z270-A, Asus 970 Turbo OC, 250GB Samsung 850 EVO, 1TB WD Red, Fractal design Arc XL

Permalänk
Medlem

Har du beställt någon eyefinity rigg eller tänker du ha skärmarna på bordet?

Grym hårdvara o ser fram emot fler bilder från slutprodukten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Snyggt när man ser vattnet i 5,25'orna. Får man fråga vad hela kalaset kostat hittills inkl. kringutrustning?

som jag har svarat lite tidigare så har det nog kostat runt 150k med all hårdvara, då inräknat det jag inte använder längre men har haft i datorn lägst med vägen.

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem

Undrar lite, är det inte lite knappt med prestandan för att driva 3x2560x1600?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Undrar lite, är det inte lite knappt med prestandan för att driva 3x2560x1600?

hehe nej det funkar faktiskt bra. kommer lägga upp lite benchs, temperaturer och fps test i lite olika spel ikväll OM jag hinner

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

"Kan inte säga annat än att jag verkligen älskar min nya rigg (förmodligen lika mycket som min flickvän älskar mitt VISA kort)"

Hahaha, roligaste jag läst på länge!

Glöm bara inte att lägga undan lite av pengarna till ett drägligt liv efter fotbollskarriären också

"jobbar" man bara 10-20 år istället för 40 som oss andra dödliga knegare så behöver man spara 4-10ggr så stor andel av inkomsten för att kunna ta pension tidigare

Småpotatis i kapitalförstörelse om du jämför med andra "hobbys" som vissa rikare ägnar sig åt, såsom Yachter, Privatjets eller Ferrari

Dessutom finanserar denna hobbyn faktiskt utveckling av ny cutting edge IT hårdvara vilket är mer än man kan säga om de flesta andra!

för att kunna leva på sin inkomst under resten av livet, alltså efter fotbollen, behöver man snabbt räknat ha runt 15 milj. så jag är klar. allt jag tjänar nu skulle jag i princip kunna spendera på skit...

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem

Galet! Gillas mycket

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem

Jävla fläskigt bygge, jag kör med en Dell Ultrasharp 30" och tycker DET är stort, och du har fan två till

RevoDrive 3 X2 är ju inte så dumt heller!

Jag tror din rigg blir svårslagen! Även om jag skulle ha råd så skulle kärringen döda mig om jag ens kom upp i halva din datorbudget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

jag har ett 1500w platimax

/e.

om någon kommer på något som skulle ge mig bättre prestanda så kom gärna med förslag, MEN om ni skall göra det så kom gärna med seriösa förslag!

3 st mars II grafikkort är MYCKET bättre än 7970, problemet är att de kostar 13k styck, finns bara 999 stycken och de är stora som fan. Du skulle nog behöva ett nätagg på 2000w+. Dessutom är jag inte helt säker på om man kan köra dem i 6-way SLI (2x gpu per kort) och du kanske måste byta låda igen:D

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Skrivet av Acco22:

för att kunna leva på sin inkomst under resten av livet, alltså efter fotbollen, behöver man snabbt räknat ha runt 15 milj. så jag är klar. allt jag tjänar nu skulle jag i princip kunna spendera på skit...

Grattis!
Du ska inte kyla minnen och moderkort med vatten också, ek har block som passar Corsair Dominator och Corsair själva också ett med Peltier kylning(Cooling Ice T30).
Och lycka till med slang-dragningen!

Skrivet av Jakob.L:

3 st mars II grafikkort är MYCKET bättre än 7970, problemet är att de kostar 13k styck, finns bara 999 stycken och de är stora som fan. Du skulle nog behöva ett nätagg på 2000w+. Dessutom är jag inte helt säker på om man kan köra dem i 6-way SLI (2x gpu per kort) och du kanske måste byta låda igen:D

Nej, eller ja om du menar att 2 MARSII är bättre än ett 7970. Och nej.

Visa signatur

i7 930; RAMPAGE III GENE; 2st GV N470D5-13I-B; TR3X6G1600C8D; AX1200W; X25-M G2 160GB; U2711; EK-CoolStream RAD XT 120(2st) & 360; EK-DCP 4.0; EK-FC470 2st; EK-Supreme LT; mm...

Permalänk
Medlem

dat pc

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Jakob.L:

3 st mars II grafikkort är MYCKET bättre än 7970, problemet är att de kostar 13k styck, finns bara 999 stycken och de är stora som fan. Du skulle nog behöva ett nätagg på 2000w+. Dessutom är jag inte helt säker på om man kan köra dem i 6-way SLI (2x gpu per kort) och du kanske måste byta låda igen:D

Nej det går inte å köra 6 GPUs

Skrivet av Palle Pung:

Grattis!
Du ska inte kyla minnen och moderkort med vatten också, ek har block som passar Corsair Dominator och Corsair själva också ett med Peltier kylning(Cooling Ice T30).
Och lycka till med slang-dragningen!

Nej, eller ja om du menar att 2 MARSII är bättre än ett 7970. Och nej.

Ett 7970 är sämre än ett Mars 2.

Visa signatur

Processor: Core I5. Antec Küler 620 PnP 2x Gentle typhoon 1850 Rpm. RAM: 8Gb Vengance. GPU:CF 6950 twin frozr@ 950/1400. Mobo: P8P87 Pro. Nätagg: Ax 850. OS: W7 ultimate 64bit. Allt detta i ett Define R3 med 4 120mm fläktar. Vertex2 120gb ssd, 3 Tb lagring på HDD´s
Apple iPhone 32gb
MacBook Pro I5

Permalänk
Medlem

Seriöst bara din "reservdator" pwnar sönder

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

för att kunna leva på sin inkomst under resten av livet, alltså efter fotbollen, behöver man snabbt räknat ha runt 15 milj. så jag är klar. allt jag tjänar nu skulle jag i princip kunna spendera på skit...

Det förutsätter dock att man nöjer sig med att leva i "normal" nivå och klarar av att ställa om till att inte spenderar mer än en vanlig svensson
(räknar du med att kunna fortsätta samma eller ens liknande livsstil behövs det läggas undan betydligt mer.)

Men men, nog offtopic, riktigt imponerande rigg! Sälj den här på sweclockers marknad när du lekt klart så blir någon av oss nog glad också

Permalänk
Medlem

Det där är ju drömmen, kunna välja och vraka i datorkomponenter utan att göra kompromisser! Verkligen den optimala datorn för gaming.
Det du bör göra dock är att ändra visningsbilden för galleriet till en bild som visar slutresultatet bättre.
5/5

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk

Jävlar, hur mycket gick hela kalaset på i slutändan??

Permalänk

Skulle väldigt gärna vilja se lite benchmarks, gissar på 1000000 fps i bf3?+

Permalänk

Annars kunde du bara kastat pengarna på mig! Wow! Tänk om man kunde ha ett sånt system!

Visa signatur

System: Fractal Design Define Mini| Asus P8Z77-M | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 16GB | Intel i5 2500K - Noctua NH-U9B SE2 | XFX Radeon RX 480 8GB | Fractal Tesla R2 500W
/Erik