Permalänk
Medlem

Brickad iPhone 4?

Hej, jag har jailbreakat min iPhone 4 med redsnow, tethered.
Skulle uppdatera några grejer i Cydia tidigare, men telefonen hängde sig. Och nu kan jag inte starta upp den den med Redsnow längre.

Lyckas starta den i DFU, Redsnow börjar jobba och telefonen startar om. Men när Redsnow är klart så hänger sig telefonen vid ananas-loggan.
Har försökt flera gånger, inget hjälper.

Någon som har ett tips? Börjar bli tokig...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Koppla ihop med datorn, öppna itunes och töm hela telefonen till fabriksinställningar och börja om från början. En av nackdelarna med jailbreak är ju att sån där skit kan hända..

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Processor: Intel i7 2700k @ 4,6 GHz | Kylare: Thermalight Silver Arrow | Grafikkort: Asus GTX 560Ti DirectCU II TOP | Chassi: NZXT H2 | Mobo: MSI Z68-GD55 (B3) | RAM: Corsair Vengance Black Low Profile 16 GB | HDD: 2x 1 TB Segate Barracuda 7200 RPM | SSD: N/A | Nätagg: Corsair 560 W

Permalänk
Medlem

Ska ta och försöka med det, om itunes vill börja samarbeta. Även den skiten hängde sig.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ska finnas en "ordentlig" fabriksåterställning. Kommer inte ihåg hur man gör. Googla eller hör med supporten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

iTunes hänger sig direkt jag klickar på något som har med min telefon att göra, och telefonen visar nu det här lilla roterande tecknet hela tiden medans resten av skärmen är svart. Men tecknet är fryst. Kan inte ens stänga av skiten längre

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Har äntligen lyckats återställa den iaf, skittelefon

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Har äntligen lyckats återställa den iaf, skittelefon

Hur lyckades du?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Har äntligen lyckats återställa den iaf, skittelefon

Kan inte mer än hålla med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Hur lyckades du?

Startade telefonen i DFU (även fast den inte var riktigt avstängd) samtidigt som den var inkopplad i datorn och iTunes på. Då dök det upp en ruta där det stod att telefonen inte kan användas och måste återställas.

Nu ska jag bara jailbreaka den på nytt. Aldrig mer iPhone.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Sötast

Ja apple är så jävla dåliga.... Alltså vilken skittelefon, varför fixar dom inte så att Jailbreakingen fungerar bättre? Borde dom inte sammarbeta med redsnow eller något? SUCK vilket skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ja apple är så jävla dåliga.... Alltså vilken skittelefon, varför fixar dom inte så att Jailbreakingen fungerar bättre? Borde dom inte sammarbeta med redsnow eller något? SUCK vilket skit.

Inte just jailbreaket som jag är missnöjd med, eller ja i detta fall var jag det, men jag är less på min iPhone överlag.
Den laggar, hänger sig, skärmen blir mörkare/ljusare, sleepknappen höll i en månad och iTunes tänker jag inte ens gå in på.

Men är du nöjd med din telefon, så grattis

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ja apple är så jävla dåliga.... Alltså vilken skittelefon, varför fixar dom inte så att Jailbreakingen fungerar bättre? Borde dom inte sammarbeta med redsnow eller något? SUCK vilket skit.

ja, eller varför är dom inte jailbreakade från fabrik?? skitmobil och skitföretag. ;)..

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Inte just jailbreaket som jag är missnöjd med, eller ja i detta fall var jag det, men jag är less på min iPhone överlag.
Den laggar, hänger sig, skärmen blir mörkare/ljusare, sleepknappen höll i en månad och iTunes tänker jag inte ens gå in på.

Men är du nöjd med din telefon, så grattis

Laggar nog pga skit du installerat via jailbreak.
Hänger sig nog precis av samma anledning också.

Att skärmen blir ljusare/mörkare fixar du lätt genom att ta bort auto brightness, inte så svårt va..

Att sleepknappen höll i en månad är tråkigt dock. Inte direkt vanligt problem, men tråkigt att man skall få erfara detta.

iTunes, ja, inte världens bästa program,det kan jag hålla med om..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Laggar nog pga skit du installerat via jailbreak.
Hänger sig nog precis av samma anledning också.

Att skärmen blir ljusare/mörkare fixar du lätt genom att ta bort auto brightness, inte så svårt va..

Att sleepknappen höll i en månad är tråkigt dock. Inte direkt vanligt problem, men tråkigt att man skall få erfara detta.

iTunes, ja, inte världens bästa program,det kan jag hålla med om..

Den laggade även utan jailbreak.
Den hängde sig även utan jailbreak.
Auto brightness är självklart avstängt redan.

När det är problem med en Apple produkt, är det per automatik skit bakom spakarna då eller?
Jag är inte nöjd med min iPhone 4, jag ser den som skräp ibland och kommer byta ut den direkt när jag kan.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0xxz:

ja, eller varför är dom inte jailbreakade från fabrik?? skitmobil och skitföretag. ;)..

Det där min herre, var nog de dummaste jävla skiten jag någonsin har hört... Androids är inte heller rootade, då är dom också skitmobiler och Google är ett skit företag? Ungefär så resonerade du nyss...

Tycker de är kul att det är många människor som tycker att Apple är skit.

Och det är INTE meningen att Jailbreak ska funka alls på en iPhone, därför vägrar iPhonen att samarbeta med Jailbreaken ibland. Min Jailbreak funkar utmärkt, och jag har inte haft några problem med min Jailbreak. Kanske du som är mentalt handikappad?

Och jag är ingen iPhone fanboy, har alltid haft Android, bytte bara till iPhone för någon månad sedan. Det var mitt livs bästa mobil val...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjox31:

Det där min herre, var nog de dummaste jävla skiten jag någonsin har hört... Androids är inte heller rootade, då är dom också skitmobiler och Google är ett skit företag? Ungefär så resonerade du nyss...

Tycker de är kul att det är många människor som tycker att Apple är skit.

Och det är INTE meningen att Jailbreak ska funka alls på en iPhone, därför vägrar iPhonen att samarbeta med Jailbreaken ibland. Min Jailbreak funkar utmärkt, och jag har inte haft några problem med min Jailbreak. Kanske du som är mentalt handikappad?

Och jag är ingen iPhone fanboy, har alltid haft Android, bytte bara till iPhone för någon månad sedan. Det var mitt livs bästa mobil val...

någon förstod visst inte att jag var sarkastisk..:P Sitter själv med en iphone 4 och är hur nöjd som helst. Läs igenom mitt inlägg igen så tror jag du förstår att jag inte var fullt seriös.

Permalänk
Medlem

Känner igen mig i det du säger. Strular det blir det jobbigt direkt, kom ihåg när jag trodde min iPhone 1 gen var brickad. Tog minst en halv jävla dag tills man kom på efter har testat alla möjliga metoder tills den startade igen.

Sen köpte jag iPhone 4 vid release, fungerade i 2-3 dagar tills telefonen fick för sig att endast återställa sig med laddaren i eluttaget än iTunes. Den vill inte alls återställa sig med datorn, testade med flera datorer. Även i Telia butiken, de hade aldrig sett något liknande. Snacka om mjukvaru/hårdvaru fel.

Inte kul, men när det väl fungerar är jag mer än nöjd. Endast varit ett par incidenter, glad iaf att man snabbt får en ny enhet. Fan inte kul när den lämnas in på lagning hundra gånger för att de ej kan hitta felen. Tackar Apple att de ej tillåter tekniker öppna telefonen och endast byter ut den

Permalänk
Medlem

Alltid jailbreakat(+unlock) på mina iPhones.
Från den första(ja den med Alu-baksidan!) till min nuvarande 4a, inga problem alls med tanke på att man hackar den.

Lillbrorsan har fortfarande 3G'n kvar, hackad och uppdaterad, flyter fint med tanke på åldern.

Om du nu tycker att det är en skitmobil, skaffa pengarna och köp en med rätt operatör så slipper ni problemen. Det här är lite som att gnälla över att Windows inte rullar optimalt i en OSX-burk ^^

Permalänk
Medlem

Jvla fanboysskitar hela bunten! Det är ju inte huruvida apple eller android är skit som TS ville ha svar på när han skapade den. Hur svårt ska det vara att bara diskutera problemet. Fattar inte vad det är med er jvla troll. Ja TS uttryckte sin känsla efter massa strul men det innebär inte att man behöver överbevisa denne.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Väljer man att jailbreaka med tethered får man nästan skylla sig själv, sry om jag låter hård, men det är sanningen. Det finns ju nu en untethered till alla enheter. Använd den!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Väljer man att jailbreaka med tethered får man nästan skylla sig själv, sry om jag låter hård, men det är sanningen. Det finns ju nu en untethered till alla enheter. Använd den!

Det fanns inte när jag jailbreakade. Har dock untethered nu.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Har äntligen lyckats återställa den iaf, skittelefon

Håller med..

Kommer ihåg när jag hade en Ifåne.....Massa krångel med Itunes och dess synkning med luren :S....Varje gång man skulle uppdatera så var man rädd att mobilen skulle dö

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Många verkar förbise att iTunes funkar felfritt i Mac OS X och skit i windows. (Undrar vad det kan bero på, inte är det apple som vill att folk ska köpa mac när de redan köpt sig en iPhone )
Kolla min sign så ser ni att jag vet vad jag pratar om

PS. Båda macarna inhandlades innan min första iPhone så jag påverkades inte av ovanstående trick

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Den laggade även utan jailbreak.
Den hängde sig även utan jailbreak.
Auto brightness är självklart avstängt redan.

När det är problem med en Apple produkt, är det per automatik skit bakom spakarna då eller?
Jag är inte nöjd med min iPhone 4, jag ser den som skräp ibland och kommer byta ut den direkt när jag kan.

Antingen skit bakom spakarna eller så är det en defekt telefon. För lagga ska den absolut inte göra, då är det något allvarligt fel på den! Samma sak om den hänger sig, då borde man väl ändå se över garantin man har på telefonen när det är så illa, eller vad säger du? Jag förstår att du inte är nöjd med den när det är såna grova fel.

Eller så är du bara en i mängden utav alla forum-troll med tanke på svarens nivå du har haft i tråden..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Många verkar förbise att iTunes funkar felfritt i Mac OS X och skit i windows. (Undrar vad det kan bero på, inte är det apple som vill att folk ska köpa mac när de redan köpt sig en iPhone )
Kolla min sign så ser ni att jag vet vad jag pratar om

PS. Båda macarna inhandlades innan min första iPhone så jag påverkades inte av ovanstående trick

Själv har jag inte märkt någon skillnad av det du nämner, tycker faktiskt det funkar minst lika bra i båda operativsystemen!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Ja apple är så jävla dåliga.... Alltså vilken skittelefon, varför fixar dom inte så att Jailbreakingen fungerar bättre? Borde dom inte sammarbeta med redsnow eller något? SUCK vilket skit.

Tror jag vet varför.. Då skulle ju folk som tvunget ville ha en iphone kunna ha det utan att köpa/installera massa annan apple-skit också, och det vill de ju inte...

Permalänk
Skrivet av Skillz:

Antingen skit bakom spakarna eller så är det en defekt telefon. För lagga ska den absolut inte göra, då är det något allvarligt fel på den! Samma sak om den hänger sig, då borde man väl ändå se över garantin man har på telefonen när det är så illa, eller vad säger du? Jag förstår att du inte är nöjd med den när det är såna grova fel.

Eller så är du bara en i mängden utav alla forum-troll med tanke på svarens nivå du har haft i tråden..

Inte för att vara sån, men.....

Permalänk
Sötast
Skrivet av _MmattiasS_:

Jag skulle gärna vilja se lite statistik på den statistiken