Portabla hörlurar ~4-500kr

Permalänk
Medlem

Portabla hörlurar ~4-500kr

Hej!

Jag är på jakt efter nya hörlurar (ej in-ear), att ha på bussen och liknande. De ska gärna tåla en del stryk.
Har hört mycket bra om koss porta pro, billigt också! Men jag har även hört att de ska låta mycket utåt, vilket inte är så trevligt

Alla tips i prisklassen mottages hjärtligt

MVH

Permalänk
Medlem

Jag skulle faktiskt rekommendera Porta Pro ändå även fast dem kan låta mycket utåt.

Anledningen är att dem är just portabla som bara attan, väger så gott som ingenting, och låter väldigt väldigt bra för sin prisklass. Om jag jämför dem med mina AKG K240 Studio så låter självklart AKG's bättre, men och andra sidan är dem så enormt stora och skrymmande. Men anledningen till att jag jämför dessa två även fast det ena paret brakade lös på över 2500kr när jag först köpte dem, är att skillnaden i ljudkvalitét absolut inte motsvarar skillnaden i pris.

Om jag skulle lägga upp det i siffror skulle jag placera AKG lurarna på cirka 85 eller 90 av hundra.
Medans Porta Pro skulle landa på någonstans runt 70-75, för en bråkdel av priset.

Dessutom kan jag säga direkt att om du spelar så det hörs utåt ljudligt med ett par Porta Pro, så har du så pass hög volym att du kommer att sitta på en duktig variant av tinnitus efter ett tags användande.

Helt klart ett rekommenderat köp.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Fint! Tror jag tar och köper ett par imorgon

Permalänk
Medlem

Haft 4 par porta pro som gått sönder, glapp i sladden vid örat... 2 par AKG k518 LE som pajat, glapp vid kontakten. Höll dock längre och bättre ljudkvalité. Använder nu ett par Sony mdr-xb300 som har hållit i 2 år med bra mycket värre behandling. Inte riktigt samma ljudkvalité som akg men helt underbara att ha på öronen!

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3