Rykte: Microsoft Windows 8 får ny logotyp

Permalänk
Medlem

Haha skrattar åt folk som tyckte att den gamla var snyggare.
Denna nya loggan känns mer 2000tal än 80talet färglada tema.
Den nya loggan ser iaf ut som ett fönster medan den gamla såg ut som en jäklar flagga.
Tog ett tag när man var ung att windowsloggan var fönster, dock måste jag hålla med om att lite mer tid kunde de ha lagt på loggan, kanske lite reflektion av ljus eller något istället för att bara rita några rutor med en trist färg?

Den gamla loggan är ju i princip snyggare men den var banne mig inte snygg, det viktiga med den nya loggan är att det ser ut som "Windows" än en flagga :).

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FireFox:

Troligen en större flopp än Windows Vista t.o.m

Tror jag med.:P Dessutom ser jag inte nyhetsvärdet i detta?:O Jag menar: det är mycket som ändras här i världen och den fortsätter att snurra.:)

Men världen har blivit sådan: idag rapporterar man om "nyheter" som för 10 år sen knappt var någon nyhet och i bästa fall en rolighet man kunde nämna i bilagan.:):P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Varför bryr sig folk om hur logotypen ser ut? Dessutom verkar det vara en fuskbild.

eller hur, folk idag köper inte saker för att moderkort har ammo på kylaren...vem fan bryr sig? 90% av alla har inget fönster att glutta in i
Det är sorgligt att form går före funktion många gånger...Dagens ungdomar och hipsters *facepalm*

Permalänk
Skrivet av Uzor:

Haha skrattar åt folk som tyckte att den gamla var snyggare.
Denna nya loggan känns mer 2000tal än 80talet färglada tema.
Den nya loggan ser iaf ut som ett fönster medan den gamla såg ut som en jäklar flagga.
Tog ett tag när man var ung att windowsloggan var fönster, dock måste jag hålla med om att lite mer tid kunde de ha lagt på loggan, kanske lite reflektion av ljus eller något istället för att bara rita några rutor med en trist färg?

Den gamla loggan är ju i princip snyggare men den var banne mig inte snygg, det viktiga med den nya loggan är att det ser ut som "Windows" än en flagga :).

Alltid bra att kunna skratta åt sig själv

Ot, är jag inte förtjust i den nya loggan. Ville de ha en simplare variant hade en enfärgad variant av den gamla varit bättre imo

Permalänk
Medlem

Dom kunde ju bytt typsnitt också medans dom ändå var i farten

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av 14ccKemiskt:

Man är ju nästan tvungen att ändra loggan eftersom Windows 8 och Metro inte kommer att handla om fönster utan om helskärm med en tillhörande obegriplig hantering av hur man byter "fönster". Man borde egentligen byta namn på hela OS:et också.

Och ja, jag tror att detta kommer att bli Microsofts största flopp sedan Windows Vista.

Varför tror du det kommer floppa så hårt?

Tror själv metro kommer vara helt okej på tablets osv från det jag har sett.
Och för desktops så ändras väl inte utseendet mycket från Win 7?

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

eller hur, folk idag köper inte saker för att moderkort har ammo på kylaren...vem fan bryr sig? 90% av alla har inget fönster att glutta in i
Det är sorgligt att form går före funktion många gånger...Dagens ungdomar och hipsters *facepalm*

Du motsäger dig själv här.

Och jo, jag tror visst folk köper komponenter för att de är tilltalande för ögat. Fönster eller ej.

Ont: Ikonen har stor betydelse!

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophan:

Jävlar vad ful! Känns som Windows 95 all over.

Inte alls lika för fem öre. Dessutom så tycker jag att den gamla Windows loggan från 9x tiden är klart snyggast.

Windows 95, 98, ME, 2000.

Windows XP, Vista, 7.

Windows 8.

PS: Den där ikonen för "Share" tycker jag påminner starkt om Ubuntus logga.

Permalänk

Skulle lätt kunna tänka mig att de tar fram något liknande, men snygg. Gillar tanken bakom

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem

Tråkig...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av norzma:

Varför tror du det kommer floppa så hårt?

Tror själv metro kommer vara helt okej på tablets osv från det jag har sett.
Och för desktops så ändras väl inte utseendet mycket från Win 7?

Jag tror det därför att det stora användningsområdet för Windows idag är desktops och laptops och på sådana finns inte mycket att vinna på Metro såvitt jag kan se. Visst kommer man att sälja några tablets men många av de som köper dessa i tron att de kommer att få en Windows-desktop-upplevelse kommer nog att bli missnöjda eftersom det dom fått egentligen bara känns som en uppblåst Windows phone (detta gäller förstås särskilt de som köper WoA).

Permalänk
Medlem

Windiws 95/98- härliga tider det... Allt såg så ordnat och prydligt ut.

Kolla hur raka och snygga ikoner och fönsterrutor är. Varför måste Microsoft ändra allt till det värre. Vad var det för fel på gamla mapp-systemet och hur den såg ut.... Varför var dom tvungna att ändra utforskaren?!?!
På den tiden såg logon mäktigt ut, nu är det en fantasilöst muterad fyrkant....

När man startade dator och såg den här logo så visste man att det var en äkta vara och inte en "fördummad och nerskräppad med massa onödigheter" stor skämt...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Pinsamt swec

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Så dem har gjort precis som google med sin chrome logga...

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Medlem

Nja, den var inte jätteupphetsande kanske. Kunde ju varit värre dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Men titta, Windows-loggan ser faktiskt ut som ett fönster nu och inte en flagga.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Tycker också den såg tråkig ut.
Men det verkar ju vara fejk.
Personligen hoppas jag att Microsoft ändå i slutändan lyckas med Windows 8.
Men får lite svaga vibbar av att dem kommer faila

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd

Hoppas att det bara är ett rykte.

Skitful logga!
Gillade mer den i Windows 7 och tidigare...

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Tomas_88:

Windiws 95/98- härliga tider det... Allt såg så ordnat och prydligt ut.

http://www.navozhdeniye.narod.ru/w95-1.png

Kolla hur raka och snygga ikoner och fönsterrutor är. Varför måste Microsoft ändra allt till det värre. Vad var det för fel på gamla mapp-systemet och hur den såg ut.... Varför var dom tvungna att ändra utforskaren?!?!
På den tiden såg logon mäktigt ut, nu är det en fantasilöst muterad fyrkant....

http://toastytech.com/guis/win98logo.gif

När man startade dator och såg den här logo så visste man att det var en äkta vara och inte en "fördummad och nerskräppad med massa onödigheter" stor skämt...

Underbart Tack för bilderna

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Loggan var inte ful, men den var fan inte finare än den nuvarande! Känns lite som om Sweclockers tog upp denna nyhet i brist på annat, varför inte ta upp alla rykten om Kepler, klart intressantare än en logga. BLir bara förbannad på att behöva påminnas om windows 8, äckliga mac-wannabekopia.

Jag är så j*vla trött på allt vad tablets, smartphones, jobs, apple, appar heter. Snälla Sweclockers - jag bryr mig inte ett j*vla dugg om sånt skit. Jag vill ha renodlade rapportage och nyheter om datorer och däromrkring! tror faktiskt att många håller med mig!

Fan ta Windows 8 - jag blundar för skiten, och håller mig till 7an, funkar utmärkt. Detta kommer bli en större flopp än Vista - GARANTERAT!

Apple vinner ytterligare mark på spelplanen...

Visa signatur

Intel Core i7-3930K | Asus P9X79WS | 8GB DDR3 | GeForce GTX460 | Lian Li PC-A71FB
/se mitt (framtida) galleri: http://
PSU OEM's | DDR3 IC's | Windows 8 ÄR sämre än färdigskivat bröd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parabellum:

Loggan var inte ful, men den var fan inte finare än den nuvarande! Känns lite som om Sweclockers tog upp denna nyhet i brist på annat, varför inte ta upp alla rykten om Kepler, klart intressantare än en logga. BLir bara förbannad på att behöva påminnas om windows 8, äckliga mac-wannabekopia.

Jag är så j*vla trött på allt vad tablets, smartphones, jobs, apple, appar heter. Snälla Sweclockers - jag bryr mig inte ett j*vla dugg om sånt skit. Jag vill ha renodlade rapportage och nyheter om datorer och däromrkring! tror faktiskt att många håller med mig!

Fan ta Windows 8 - jag blundar för skiten, och håller mig till 7an, funkar utmärkt. Detta kommer bli en större flopp än Vista - GARANTERAT!

Apple vinner ytterligare mark på spelplanen...

Edit: Felpost.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parabellum:

Loggan var inte ful, men den var fan inte finare än den nuvarande! Känns lite som om Sweclockers tog upp denna nyhet i brist på annat, varför inte ta upp alla rykten om Kepler, klart intressantare än en logga. BLir bara förbannad på att behöva påminnas om windows 8, äckliga mac-wannabekopia.

Jag är så j*vla trött på allt vad tablets, smartphones, jobs, apple, appar heter. Snälla Sweclockers - jag bryr mig inte ett j*vla dugg om sånt skit. Jag vill ha renodlade rapportage och nyheter om datorer och däromrkring! tror faktiskt att många håller med mig!

Fan ta Windows 8 - jag blundar för skiten, och håller mig till 7an, funkar utmärkt. Detta kommer bli en större flopp än Vista - GARANTERAT!

Apple vinner ytterligare mark på spelplanen...

Det mesta du tog upp är ju datorer och DÄROMKRING.

Nej tala för dig själv istället för att gissa att andra tycker precis som dig!!

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Windiws 95/98- härliga tider det... Allt såg så ordnat och prydligt ut.

http://www.navozhdeniye.narod.ru/w95-1.png

Kolla hur raka och snygga ikoner och fönsterrutor är. Varför måste Microsoft ändra allt till det värre. Vad var det för fel på gamla mapp-systemet och hur den såg ut.... Varför var dom tvungna att ändra utforskaren?!?!
På den tiden såg logon mäktigt ut, nu är det en fantasilöst muterad fyrkant....

http://toastytech.com/guis/win98logo.gif

När man startade dator och såg den här logo så visste man att det var en äkta vara och inte en "fördummad och nerskräppad med massa onödigheter" stor skämt...

kärlek på hög nivå

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Windiws 95/98- härliga tider det... Allt såg så ordnat och prydligt ut.

http://www.navozhdeniye.narod.ru/w95-1.png

Kolla hur raka och snygga ikoner och fönsterrutor är. Varför måste Microsoft ändra allt till det värre. Vad var det för fel på gamla mapp-systemet och hur den såg ut.... Varför var dom tvungna att ändra utforskaren?!?!
På den tiden såg logon mäktigt ut, nu är det en fantasilöst muterad fyrkant....

http://toastytech.com/guis/win98logo.gif

När man startade dator och såg den här logo så visste man att det var en äkta vara och inte en "fördummad och nerskräppad med massa onödigheter" stor skämt...

Går att fixa snarlikt i Win 7 rätt fort
- Windows 7 Klassisk tema
- Små ikoner på skrivbordet
- Små ikoner / Litet aktivitetsfält
- Systemegenskaper -> prestanda -> bästa prestanda (ingen kantutjämning på teckensnitt osv)

Permalänk
Skrivet av swe021:

Det mesta du tog upp är ju datorer och DÄROMKRING.

Nej tala för dig själv istället för att gissa att andra tycker precis som dig!!

Haha, ja då kan man lika gärna ta med telefoner, elvispar, kylskåp, lampor och datorspel!
Jag skrev att jag tror att många håller med mig - inte att jag vet att alla håller med mig! Och det tror jag fortfarande, CES-reportagen var ju en riktig besvikelse, och alla dessa nyheter om surfplattor och laptops för p12:or - det är ju sweCLOCKERS! Överklockning, och annat extremt...

Visa signatur

Intel Core i7-3930K | Asus P9X79WS | 8GB DDR3 | GeForce GTX460 | Lian Li PC-A71FB
/se mitt (framtida) galleri: http://
PSU OEM's | DDR3 IC's | Windows 8 ÄR sämre än färdigskivat bröd!

Permalänk
Medlem

Nu lutar det väll åt att inte detta stämmer men tycker faktiskt loggan i artickeln ser mysig ut.

Känner mig rätt ensam om att tycka om metro ui. Tror det kan bli riktigt bra och kommer nog som alltid finnas gott med möjligheter att göra om ui:t så det passar en bättre, med lite patchande såklart.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av chila:

Nu lutar det väll åt att inte detta stämmer men tycker faktiskt loggan i artickeln ser mysig ut.

Känner mig rätt ensam om att tycka om metro ui. Tror det kan bli riktigt bra och kommer nog som alltid finnas gott med möjligheter att göra om ui:t så det passar en bättre, med lite patchande såklart.

Jag hoppas att Microsoft gör något bra av det! Jag hoppas inte Windows 8 blir en flopp, hoppas Microsoft styr upp detta bra nu!

Personligen gillar jag inte att använda Metro Ui på en stationär dator. Skulle dock tro att det blir en helt annan upplevelse på tablets.

Metro UI kanske kan bli något som fungerar helt okej på stationära datorer också, det återstår att se.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parabellum:

Haha, ja då kan man lika gärna ta med telefoner, elvispar, kylskåp, lampor och datorspel!
Jag skrev att jag tror att många håller med mig - inte att jag vet att alla håller med mig! Och det tror jag fortfarande, CES-reportagen var ju en riktig besvikelse, och alla dessa nyheter om surfplattor och laptops för p12:or - det är ju sweCLOCKERS! Överklockning, och annat extremt...

De va mig en aggressiv liten rackare du då

Laptops för P12: or? Nu fick du mig att känna mig som en liten snorunge som beställde mig en macbook air idag...

Säg någon nyhetssida eller "nyhetsblogg" etc. som inte har minst 50 % skit? Just sayin'

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk

Må vara att fotot är uppenbart shoppat MEN det behöver inte betyda att detta inte är loggan såsom den kommer att bli. Tänk scenariot att Microsoft har ett möte med t.ex. Nvidia där man presenterar planerna för marknadsföringen av nya Windows. Man visar en kort slide med "hemligt" stämplat överallt och delar inte ut kopior av den sliden. Någon av mötesdeltagarna memorerar dock bilden och återskapar den efter bästa förmåga och mailar den lite diskret till kompisen på tech-sajten. Någon shoppar sedan in den i ett sammanhang och - vips!

Jag tycker bilden ser lite för "bra" ut för att vara fejk. Jag sätter en cpu-kylare på att den är den faktiska nya loggan.

Permalänk
Skrivet av swe021:

De va mig en aggressiv liten rackare du då

Laptops för P12: or? Nu fick du mig att känna mig som en liten snorunge som beställde mig en macbook air idag...

Säg någon nyhetssida eller "nyhetsblogg" etc. som inte har minst 50 % skit? Just sayin'

haha näerå!

Sweclockers behöver ju inte bli influerade av allt annat skit, och så ointressant är inte swec.
Men, surfplattor? kom igen? eller mac... jag menar, entusiaster och överklockare använder inte mac, och annat appleskräp.
Macbook är reko, men näe det hör inte hit tyvärr, tycker jag.

MER skriverier om grafikkort, överklockning, och annat mer datorrelaterat, eller ska jag säga komponent-relaterat? Pleeeeesaaassee SWEC!

Visa signatur

Intel Core i7-3930K | Asus P9X79WS | 8GB DDR3 | GeForce GTX460 | Lian Li PC-A71FB
/se mitt (framtida) galleri: http://
PSU OEM's | DDR3 IC's | Windows 8 ÄR sämre än färdigskivat bröd!