Permalänk
Medlem

Crysis kraschar

Hej! Har precis fått hem Crysis 1 via origin (37kr:D) Hur som helst så kraschar spelet precis efter att jag har laddat första uppdraget. Har testat köra som admin, testat 32 samt 64bitars exe.

Någon som har någon idé?

Lite info om riggen:

i7 920
Gtx 295 med senaste betadrivisarna
6gb ram

Har win7 64bit

Tacksam för svar!

//r0xxz

Permalänk
Medlem

Prövat att starta om datorn?

Permalänk
Medlem

ladda ner Crysis Patch 1.2 och Crysis Patch 1.2.1 så fixar det sig hyffsat iaf för mig men när du ändrar grafik inställningarna krashar det men bara att starta om och om det inte launchas i fullscreen testa att launcha i 32bit som ligger i bin32 i crysis mappen eller crysis64.hoppas det fixar sig

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro|i5 2500k@4.2|Thermalright Archon|Gigabyte GTX 580 3GB SLI|8GB RAM|OCZ 1250W+80 Gold|Thermaltake lvl 10 GT Snow Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korvsson:

Prövat att starta om datorn?

Problemet kvarstår efter omstart

Skrivet av Eonetic:

ladda ner Crysis Patch 1.2 och Crysis Patch 1.2.1 så fixar det sig hyffsat iaf för mig men när du ändrar grafik inställningarna krashar det men bara att starta om och om det inte launchas i fullscreen testa att launcha i 32bit som ligger i bin32 i crysis mappen eller crysis64.hoppas det fixar sig

Håller på och ladder ner patcher nu. Återkommer med resultat

Edit: Har installerat båda patcharna nu. Spelet verkar gå att starta i 64bitars. Kör jag det i 32bitars så verkar grafikkortet dö av någon anledning, blir helt svart på skärmen och måste starta om datorn. Anledningen till varför jag vill köra i 32bitars är för msi afterburner inte verkar fungera i 64bitars.