Utvecklande av community för ensamma gamers

Permalänk
Medlem

Utvecklande av community för ensamma gamers

Tar nu tag i utvecklandet av ett community för ensamma gamers.
Idén kommer från användaren mguzd och tråden: Community för ensamma gamers.

Skapar denna tråden för att idén ska kunna bli verklig och för att samla de som vill hjälpa till med sajten på något sätt.

Jag tänkte själv ta tag i programmeringsbiten men ser gärna att andra hjälper till med allt möjligt, som t.ex. design, webbhotell/server, idéer, upplägg osv.

Samlade idéer från ursprungstråden:

  • Forum

  • En personlig spelprofil med vad man spelar och vilken typ av spelare man söker

  • Sökfunktion för att hitta nya spelare

  • En lista med sina "spelkompisar" där man kan sortera upp kontakterna i olika grupper

  • Hosta nån form av VoIP-server

Fyller gärna på och ändrar i listan.

Jag börjar att skissa och programmera på detta så ser jag gärna mer input från er andra så bygger vi sajten tillsammans.

Visa signatur

Tänk på att citera så kanske jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem

Skulle gärna bidra med något men vet inte exakt vad.

Permalänk
Medlem

Kanske bara jag osm trodde men lästa titeln och bara: nätdejting för gamers? gamingkillar och få gamingtjejer? kan inte sluta bra!
Som tur var hade jag fel

Permalänk
Medlem

vet inte hur mycket du kan programmering men wordpress med buddypress kommer funka bra för en community

Permalänk
Medlem

Jag kan hjälpa till med kodning om du vill ha en hjälpande hand.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

vet inte hur mycket du kan programmering men wordpress med buddypress kommer funka bra för en community

Har programmerat PHP tsm med SQL i flera år nu.

Visst Wordpress-lösningen kanske duger om man vill ha ett simpelt standard community, men det känner inte jag för i detta projektet.

Projektet som diskuterats i "urtråden" har potential att bli större och bättre än så och sen är jag väldigt sugen att programmera det från grunden helt enkelt

Visa signatur

Tänk på att citera så kanske jag hittar tillbaka

Permalänk

Jag är på! Dock bara som ensam spelare.. programmering är inte min bästa sida.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Hostar en TS3 server på en gammal burk ja har som mest står tom, vet dock inte hur många anslutningar min lina klarar (50/5)
Feel free to use it

Address:
inzanity.kicks-ass.org
(permissions behövs, kommer dela ut detta till valda subadmins)

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Medlem

Besviken på innehållet, såg fram emot dating för gamers, snälla någon?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzanity:

Hostar en TS3 server på en gammal burk ja har som mest står tom, vet dock inte hur många anslutningar min lina klarar (50/5)
Feel free to use it

Address:
inzanity.kicks-ass.org
(permissions behövs, kommer dela ut detta till valda subadmins)

Tackar!

Skrivet av Suedede:

Besviken på innehållet, såg fram emot dating för gamers, snälla någon?!

Kan alltid lägga till det i forumet:)

Permalänk
Medlem

Låter som en fin idé, men innan någon annan säger detta så tar jag på mig skulden:

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Håller på med nått liknande Dock är jag själv på projektet så det går lite slött och jag andvänder Xenforo.

Visa signatur

Windows användare sedan 1991. Numera MacBook Pro M1 Pro.

Permalänk
Inaktiv

Hade gärna varit med och hjälpt till
Men vet bara inte vad jag kan bidra med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcalman:

[*]Hosta nån form av VoIP-server

såg att någon här hade en ts3 server. dock är mumble bättre val. du kan koppla samman användardatabasen i mumble med den på forumet/sidan tror jag. det är en väldigt bra funktion då du kan välja att enbart släppa in folk på mumble som är medlemar på sidan osv.

Permalänk
Medlem

:(, har andra projekt att holla på med
men jag kan Design, SQL, (lite) php

Permalänk

En mumble server bidrar jag gärna med(eller vad ni nu vill ha), kan köras 24/7 på htpcn som aldrig används längre, slänger in den i garderoben så får den stå på där! 100mbit lina.

Förövrigt en mycket trevlig ide!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Förbaskat bra idé anser jag.

Jag skulle kanske kunna bidra med en webbserver och/eller voip-server (typ Mumble, TS, whatever). Problemet just nu är att jag är i full färd att flytta, men jag bör kunna ha servern up-and-running igen senast den 5:e Mars. Den står igång dygnet runt och gör i stort sett ingenting förutom att den driver just nu 2 stycken harmlösa pyttesmå hemsidor bara för skojs skull
Dock så kan jag inte sponsra med någon .se-domän eller så pga att jag har i stort sett inga pengar. Alls. Binero.se är dock förbaskat billiga och stabila anser jag

Så om server sökes så har jag som sagt en.
Skriv helst ett PM eller mail (man kan nog hitta min mail i min profil typ) eftersom jag inte sitter här så otroligt ofta och kolla vartenda svar som ploppar in. Jag kollar dock mailen dagligen

/NeXter

Edit: Ifall någon missförstod så kan jag klargöra: min server kan köra ALLT samtidigt. Webbserver (mysql, php, allt-som-fucking-finns), voip, filserver och så vidare. Har till och med en DC-hubb som är inaktiv idag på den, kan startas upp om man vill ha en sådan tjänst också (man BEHÖVER inte dela olagliga saker!).

Permalänk
Medlem

Bra ide du har.
skulle gärna var med på ett hörn.
vet inte riktigt vad jag skulle kunna hjälpa till med men allmänt tänkande

Permalänk

Är gärna också med på ett hörn. Har lite kunskaper i HTML/CSS, SQL och lite PHP.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har lite kunskaper inom Photoshop och Cinema 4D! Säg till om jag kan hjälpa till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Inaktiv

Jag kan HTML,CSS och lite Javascript och PHP så jag hjälper gärna till i det området. Dock så är jag ingen mästare när det kommer till kodning. Men om det nu skulle hända att det behövs personer som kan lite inom dom områdena så hjälper jag gärna till

Lite idéer till forumet.

Kategorier:

Spel:
- World of Warcraft

+ Call of Duty
- Modern Warfare
- Modern Warfare 2
- Modern Warfare 3

+ Battlefield
- Battlefield 2
- Battlefield 3
osv.

Lan:
- Skåne
- Stockholm
- Blekinge
osv.

Snack:
(trådar här)

Dold text

(La det i spoiler så det inte blir wall of text )
Men det jag menar är att man har en helt kategori som t.ex "Lan" och sen har man kategorier inuti den med län namn så om man letar t.ex Lan i skåne eller något så finns det en Skåne del så man lätt kan leta i Skåne området.
Likadant med spel.

Bara idéer som sagt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Jag kan HTML,CSS och lite Javascript och PHP så jag hjälper gärna till i det området. Dock så är jag ingen mästare när det kommer till kodning. Men om det nu skulle hända att det behövs personer som kan lite inom dom områdena så hjälper jag gärna till

Lite idéer till forumet.

Kategorier:

Spel:
- World of Warcraft

+ Call of Duty
- Modern Warfare
- Modern Warfare 2
- Modern Warfare 3

+ Battlefield
- Battlefield 2
- Battlefield 3
osv.

Lan:
- Skåne
- Stockholm
- Blekinge
osv.

Snack:
(trådar här)

Dold text

(La det i spoiler så det inte blir wall of text )
Men det jag menar är att man har en helt kategori som t.ex "Lan" och sen har man kategorier inuti den med län namn så om man letar t.ex Lan i skåne eller något så finns det en Skåne del så man lätt kan leta i Skåne området.
Likadant med spel.

Bara idéer som sagt

Haft liknande idér med forumet.
Tänkte lite så här

[Ensam Gamer söker]

+Singeplayer
-Elder scrolls
-Fallout
-m.m

+Multiplayer
-World of Warcraft
-SWTOR
-m.m

[Mer forum delar]

Dold text
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av landizz:

Haft liknande idér med forumet.
Tänkte lite så här

[Ensam Gamer söker]

+Singeplayer
-Elder scrolls
-Fallout
-m.m

+Multiplayer
-World of Warcraft
-SWTOR
-m.m

[Mer forum delar]

Dold text

Låter bra
Som sagt så var det bara idéer jag kom med
Men som sagt så vore det ju kanske bra att ha t.ex Call of Duty som huvud kategori och inuti trådar relaterade till dom olika spelen så man kan hitta folk att spela med om man söker t.ex folk till MW2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

såg att någon här hade en ts3 server. dock är mumble bättre val. du kan koppla samman användardatabasen i mumble med den på forumet/sidan tror jag. det är en väldigt bra funktion då du kan välja att enbart släppa in folk på mumble som är medlemar på sidan osv.

Det kan man göra med TS3 med, plus att TS3 är gratis, det är inte mumble längre. Du kan ha en TS3 server med upp till 1000 slots gratis, dock tror jag det är max 512 per server, lyckas iaf inte öka min TS3 till över 512 =/.
Men har sett många tex bf3 servrar och även under cs tiden och wc3 där de har lyckas integrera TS3. Så ska inte vara nått problem o få in de på forumet/sidan heller. Men man måste ju dock säkerligen koda en del själv.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Jag har inte möjlighet att bidra med andra saker än idéer, måste iaf säga att de är bra att du tar tag i detta och gör det till en riktig sak! Jag kommer att skriva idéer när jag kommer på några, har hjärnstopp nu o.o

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sushifrukt:

Det kan man göra med TS3 med, plus att TS3 är gratis, det är inte mumble längre. Du kan ha en TS3 server med upp till 1000 slots gratis, dock tror jag det är max 512 per server, lyckas iaf inte öka min TS3 till över 512 =/.
Men har sett många tex bf3 servrar och även under cs tiden och wc3 där de har lyckas integrera TS3. Så ska inte vara nått problem o få in de på forumet/sidan heller. Men man måste ju dock säkerligen koda en del själv.

Har också för mig att jag har sett sådana servrar också.
Minns att jag skulle vara med i en CSS clan och för att få vara med på TS3 var man tvungen att registrera sig på forumet för att kunna få logga in på servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Låter bra
Som sagt så var det bara idéer jag kom med
Men som sagt så vore det ju kanske bra att ha t.ex Call of Duty som huvud kategori och inuti trådar relaterade till dom olika spelen så man kan hitta folk att spela med om man söker t.ex folk till MW2.

Självklart:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Det kan man göra med TS3 med, plus att TS3 är gratis, det är inte mumble längre. Du kan ha en TS3 server med upp till 1000 slots gratis, dock tror jag det är max 512 per server, lyckas iaf inte öka min TS3 till över 512 =/.
Men har sett många tex bf3 servrar och även under cs tiden och wc3 där de har lyckas integrera TS3. Så ska inte vara nått problem o få in de på forumet/sidan heller. Men man måste ju dock säkerligen koda en del själv.

mumble är opensource och kommer alltid vara "gratis". du är fri att ändra på mjukvaran hur du vill om det nu finns behov. dvs det finns ingen gräns för hur många slotts man kan ha. till skillnad mot ts där man måste gå med på deras NPL avtal http://www.teamspeak.com/?page=faq&cat=ts3npl för att få ha mera än 32 slotts. (NPL avtalet kan bli ett problem om ni i framtiden skulle börja tjäna pengar på sidan osv.)

lite offtopic men jag rekommenderar ändå mumble över ts3 eftersom det är lättare för de flesta att jobba med opensource program. speciellt om det skall integreras tillsammans med erat community.

Permalänk
Medlem

jag har väll lite koll på design osv om det behövs hjälp så finns jag!
låter som ett roligt projekt!

Permalänk

Jobbar som webbutvecklare/designer idag, hjälper gärna tilll med front-end programmering/kodning och/eller design. Skicka PM om det är intressant.