Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstorm:

Ingen aning om det är något krångel med mitt grafikkort. Använder inte datorn till spel. Om någon kan instruera något enkelt sätt att testa gör jag gärna det.

Såhär ser det ut på min dator:
http://www.n0.se/v/f/3781a_vaxlingsbargrafik.png

Kan spela upp video med GPU acceleratorn, tror att processorns inbyggda klarar mkv filer också iofs.

Vad jag vet finns inga andra problem än att OpenGL inte fungerar på diskreta gpun, vilket ställer till det för spel såsom Rage, minecraft m.m.
Även youtube HD videos när det är installt på hög prestanda och den går på batteri har vissa haft problem med.
Personligen har jag inte haft några problem, använder mig utav leshcats moddade 12.1 drivrutiner.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

Beställde en Z5A idag - hur kan man få tag i drivrutinen som du har WeeMaan, megaupload är nere.

Visa signatur

//Lorryquai

Permalänk
Medlem

Jag vart lite intresserad av den här datorn, men en viktig funktion för mig nu när jag ska byta dator är WIDI, men hur är det, har den WIDI eller inte?

Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorryquai:

Beställde en Z5A idag - hur kan man få tag i drivrutinen som du har WeeMaan, megaupload är nere.

Vilken drivrutin syftar du på?

Skrivet av metalmac:

Jag vart lite intresserad av den här datorn, men en viktig funktion för mig nu när jag ska byta dator är WIDI, men hur är det, har den WIDI eller inte?

Den har inte WIDI. Iallafall inte 15,6" versionen som säljs här i norden.
Går ju förstås att byta till ett Intel kort utan problem.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

Drivrutin till ati-kortet som någon hade pillat på.

//Lorryquai

Visa signatur

//Lorryquai

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorryquai:

Drivrutin till ati-kortet som någon hade pillat på.

//Lorryquai

http://www.4shared.com/file/wn4CXeG7/Catalyst_121_UnifL_v27.h...

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

Nu verkar problemet med OpenGL vara löst för denna laptop! Kolla in tråden http://forum.notebookreview.com/samsung/630666-series-7-chron... med start från sidan 50.

Kanske dags och införskaffa nu då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yippiwhey:

Nu verkar problemet med OpenGL vara löst för denna laptop! Kolla in tråden http://forum.notebookreview.com/samsung/630666-series-7-chron... med start från sidan 50.

Kanske dags och införskaffa nu då

Trevligt, brukar följa den tråden men har glömt bort det.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

Jag har idag hört med kundservice på bland annat netonnet, inet, electroworld, proshop och, dustinhome. Och alla menar att 700z5a-S01 är en utgående modell, att de inte väntar fler leveranser av denna, möjligt en leverans i mars har några sagt. Att översvämningarna som orsakade problem med tillgången till hårddiskar kan ha en del i det. Att den redan är påväg att bli end-of-life så att säga. Har ni hört något annat?
De andra modellerna av 700z5a verkar det finnas desto fler av..?
Vill verkligen införskaffa denna modell, men ingen verkar lagerföra datorn :-S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yippiwhey:

Jag har idag hört med kundservice på bland annat netonnet, inet, electroworld, proshop och, dustinhome. Och alla menar att 700z5a-S01 är en utgående modell, att de inte väntar fler leveranser av denna, möjligt en leverans i mars har några sagt. Att översvämningarna som orsakade problem med tillgången till hårddiskar kan ha en del i det. Att den redan är påväg att bli end-of-life så att säga. Har ni hört något annat?
De andra modellerna av 700z5a verkar det finnas desto fler av..?
Vill verkligen införskaffa denna modell, men ingen verkar lagerföra datorn :-S

Inet har en på lager.

Edit: Multitronic också, dock skickar dom ju från Finland så blir lite längre leveranstid. Dom var dock lite billigare.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

Hm, trodde jag köpte sista exet från Inet.

//Lorryquai

Visa signatur

//Lorryquai

Permalänk

Installerade uppdateringen som åtgärdar opengl-problemet igår. Nu märker jag att uppspelning av video strömmat från nätet (youtube/silverlight-viaplay) i helskärmsläge har en bugg. Grafiken fryser och skärmen fylls av rosa streck.

Detta endast när den körs på batteri (samsungs-strömsparläge).

Visa signatur

//Lorryquai

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorryquai:

Installerade uppdateringen som åtgärdar opengl-problemet igår. Nu märker jag att uppspelning av video strömmat från nätet (youtube/silverlight-viaplay) i helskärmsläge har en bugg. Grafiken fryser och skärmen fylls av rosa streck.

Detta endast när den körs på batteri (samsungs-strömsparläge).

Klassiska opengl problemet. Om du läser tråden som postades några inlägg upp får du lösningen.
Antar att du installerade leshcats drivrutiner? För det är inte dom man ska ha nu längre.

Edit: Om det var den du installerade så har jag ingen lösning. Jag kör fortfarande på leshcats 12.1 och har aldrig haft dom där problemen.
Eller visst, 1 gång när jag körde på batteri, men i high-performance läget. Med samsung optimerad händer det inte.
Du kan ju testa ha webbläsaren inställt på strömsparläge i "konfigurera växlingsbar grafik".

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

Har inte testat leshcats 12.1, men det ska jag göra nu och hoppas på bättring.

Visa signatur

//Lorryquai

Permalänk
Medlem

Någon som har specifikationer på 17" som kommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorryquai:

Har inte testat leshcats 12.1, men det ska jag göra nu och hoppas på bättring.

Lite sent kanske, men Samsung har ju släppt en ny drivrutin som ska lösa det mesta.
Finns att ladda ner via Software Manager bland annat, den är på typ 700Mb.

Skrivet av lAlAz0r:

Någon som har specifikationer på 17" som kommer?

Ryktena säger ju Ivy Bridge och nvidia Kepler 675, men återstår att se.
Isåfall kommer den knappast komma på butikshyllorna inom dom närmaste veckorna.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ryktena säger ju Ivy Bridge och nvidia Kepler 675, men återstår att se.
Isåfall kommer den knappast komma på butikshyllorna inom dom närmaste veckorna.

Tyckte jag läste något om att den ska kosta 1499dollar eller har du hört något annat? Då lär det ju bli runt 13000-15000 här

/ lAlAz0r

Permalänk
Medlem
Skrivet av lAlAz0r:

Tyckte jag läste något om att den ska kosta 1499dollar eller har du hört något annat? Då lär det ju bli runt 13000-15000 här

/ lAlAz0r

Låter väl rätt så rimligt, kanske lite i underkant.
Men det är ju ett stort frågetecken när den når marknaden iom att varken processorn eller grafikkortet inte kommit ut än.
Misstänker nog att folk går ute med bara t-skjortor när den finns att köpa här.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Funderar på 14" varianten av denna datorn, men en sak stör mig, den har inga fysiska knappar till touchpaden, ni som har testat/äger datorn, vad tycker ni om detta, misstänker att det kan vara väldigt frustrerande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkAliz:

Funderar på 14" varianten av denna datorn, men en sak stör mig, den har inga fysiska knappar till touchpaden, ni som har testat/äger datorn, vad tycker ni om detta, misstänker att det kan vara väldigt frustrerande?

Inte alls frustrerande, tvärtom är detta den bästa touchpaden jag använt (macbook borträknad).
Eller det är ju egentligen ingen touchpad utan en clickpad, dvs man kan klicka vart man än har fingret.
Jag har touch klick helt avstängd då jag finner detta mycket bättre, vill man ha högerklick så sätter man helt enkel 2 fingrar på den och klickar.
Använder heller aldrig dom dedikerade klickområdena för höger / vänster klick.
Samma om man ska flytta på saker, så klickar man ner hela padden, drar fingret och släpper sedan.

Edit: Kan även tillägga att det är väldigt sällan jag kopplar i extern mus med denna, då det fungerar förträffligt endå.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Spännande, tack för svaret! Jag är ju så otroligt van(haft endast laptop i 7 år) vid att alltid ha ett finger konstant vilandes på touchpadens vänsterknapp att jag har svårt att se att jag kan lyckas vänja bort det men jag tror helt enkelt att jag måste få fingra på en sån här dator någonstans innan köp.

Är det läge att köpa en nu eller kommer det en ny ersättningsmodell med prisras på denna som följd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkAliz:

Spännande, tack för svaret! Jag är ju så otroligt van(haft endast laptop i 7 år) vid att alltid ha ett finger konstant vilandes på touchpadens vänsterknapp att jag har svårt att se att jag kan lyckas vänja bort det men jag tror helt enkelt att jag måste få fingra på en sån här dator någonstans innan köp.

Är det läge att köpa en nu eller kommer det en ny ersättningsmodell med prisras på denna som följd?

Bara hört om 17 tummaren med Ivy och Kepler, men den lär ju inte komma riktigt ännu den heller.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Nej, 17" är ju inget alternativ, svårt det här..
Vad tycker du om upplösningen på den? Vill kunna sitta i Visual Studio och ha någolunda bra överblick över koden, det är något jag upplever som en brist i min Thinkpad Edge 13,3 som har 1366x768.. Givetvis kan man koppla uoo den hemma mot en större skärm men det är väldigt sällan jag sitter vid skrivbordet och jobbar så en bra skärm är viktigt, samt möjlighet att spela D3 när det kommer ut xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkAliz:

Nej, 17" är ju inget alternativ, svårt det här..
Vad tycker du om upplösningen på den? Vill kunna sitta i Visual Studio och ha någolunda bra överblick över koden, det är något jag upplever som en brist i min Thinkpad Edge 13,3 som har 1366x768.. Givetvis kan man koppla uoo den hemma mot en större skärm men det är väldigt sällan jag sitter vid skrivbordet och jobbar så en bra skärm är viktigt, samt möjlighet att spela D3 när det kommer ut xD

Inga problem i VS, dock vill man ju alltid ha högre upplösning där.
För att du ska få en inblick (bry dig inte om koden )

http://www.bilddump.se/bilder/20120303160549-46.246.23.157.pn...

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Jo, man vill ju som sagt var alltid ha högre upplösning i VS och iom att jag sitter där en del är det ju rätt högt prioriterat.

Hur fungerar det om man ansluter en chronos7 till extern skärm, vad kan man få ut för maximal upplösning då?

Permalänk
Skrivet av SkAliz:

Jo, man vill ju som sagt var alltid ha högre upplösning i VS och iom att jag sitter där en del är det ju rätt högt prioriterat.

Hur fungerar det om man ansluter en chronos7 till extern skärm, vad kan man få ut för maximal upplösning då?

Beror ju på den externa skärmen. Det är skämen som sätter begränsningarna och inte datorn (grafikkortet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Inte alls frustrerande, tvärtom är detta den bästa touchpaden jag använt (macbook borträknad).
Eller det är ju egentligen ingen touchpad utan en clickpad, dvs man kan klicka vart man än har fingret.
Jag har touch klick helt avstängd då jag finner detta mycket bättre, vill man ha högerklick så sätter man helt enkel 2 fingrar på den och klickar.
Använder heller aldrig dom dedikerade klickområdena för höger / vänster klick.
Samma om man ska flytta på saker, så klickar man ner hela padden, drar fingret och släpper sedan.

Edit: Kan även tillägga att det är väldigt sällan jag kopplar i extern mus med denna, då det fungerar förträffligt endå.

Du verkar rätt kunnig på inställningar. Har ett problem jag inte lyckats bli av med. tittat i inställningarna och även installerat om drivrutinerna för clickpaden. Från början fungerade klickfunktionen över hela plattan och jag gillade det skarpt. Efter en tid slutade det fungera, multi touch slutade och funka, då fungerade den som en vanlig touchpad så det gick alltså att använda nedre hörnen för att klicka. När jag installerade om drivrutinerna började multitouch fungera men inte click funktionen.

Har du eller någon annan en aning om var man reglerar denna funktion? (Kommit så långt att det nästan borde vara under "ELAN->alternativ..." men som sagt inte kommit längre än så....

Permalänk

Hej, väldigt sugen på NP700Z3A-S03SE från Webhallen. Hittade den på prisjakt när jag sökte burk med belyst tangentbord, men det verkar den inte ha och då blir det inget.

Är det någon av 700Z3 14" som har belyst tangentbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCKonsult:

Hej, väldigt sugen på NP700Z3A-S03SE från Webhallen. Hittade den på prisjakt när jag sökte burk med belyst tangentbord, men det verkar den inte ha och då blir det inget.

Är det någon av 700Z3 14" som har belyst tangentbord?

Jag har den och den har belyst tangentbord, går att justera i 8 lägen.

Permalänk
Medlem

Någon som har 700Z3A-S03 och kan ta en bild på tangentbordet? Flera sider säljer ju den men ingen har bild på den svenska tangentuppsättningen..