Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med datorköp

Hej !

Nu är det dags att köpa en budgetdator att spela på. Det ska ingå skärm och Operativsystem i priset. Priset får vara max 7000. Vad ska jag prioritera ? 4 gig ram räcker antar jag. Hur kraftigt nätagg ska man skaffa ? Behöver ett ganska bra grafikkort men jag är inte insatt i vilka som är bra i olika prisklasser. Runt 1500 för grafikkort kan jag tänka mej. Chassi har jag ett tomt hemma så det behöver inte ingå i priset. Spelar Wow. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmileY87:

Hej !

Nu är det dags att köpa en budgetdator att spela på. Det ska ingå skärm och Operativsystem i priset. Priset får vara max 7000. Vad ska jag prioritera ? 4 gig ram räcker antar jag. Hur kraftigt nätagg ska man skaffa ? Behöver ett ganska bra grafikkort men jag är inte insatt i vilka som är bra i olika prisklasser. Runt 1500 för grafikkort kan jag tänka mej. Chassi har jag ett tomt hemma så det behöver inte ingå i priset. Spelar Wow. Tack på förhand!

Hej, lite över budget men tips iaf
http://www.pcplock.se/store/p/gaming-20191/intel-core-i5-2310...

/mvh

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4,6 GHz @ 1,256V | MSI Z77A-GD65 | 16GB Vengeance LP 1600MHz |
Zotac GTX 580 | CM Silent Pro 850W | SSD 120GB OCZ Agility 3 | Corsair H100 | Antec p280 |
---------------------- www.pcplock.se ----------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmileY87:

Hej !

Nu är det dags att köpa en budgetdator att spela på. Det ska ingå skärm och Operativsystem i priset. Priset får vara max 7000. Vad ska jag prioritera ? 4 gig ram räcker antar jag. Hur kraftigt nätagg ska man skaffa ? Behöver ett ganska bra grafikkort men jag är inte insatt i vilka som är bra i olika prisklasser. Runt 1500 för grafikkort kan jag tänka mej. Chassi har jag ett tomt hemma så det behöver inte ingå i priset. Spelar Wow. Tack på förhand!

Hej!

Föreslår det här paketet
, förutsätter att du som du sa redan har ett chassi!

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av haart:

Hej!

Föreslår det här paketet
, förutsätter att du som du sa redan har ett chassi!

Tack räcker det med det nätagget ? klarar wow på max ?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av SmileY87:

Tack räcker det med det nätagget ? klarar wow på max ?

garanterat ja på båda.

det paketet jesusbarnet satt ihop är även det bra! generellt kan man spara lite pengar på att plocka delar från CDON.se med rabattkod SWEC1202.

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av haart:

garanterat ja på båda.

det paketet jesusbarnet satt ihop är även det bra! generellt kan man spara lite pengar på att plocka delar från CDON.se med rabattkod SWEC1202.

Tack ! nu är frågan vilket av dessa 2 paket som är bäst ? hehe

Permalänk
Medlem

Tackar !

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmileY87:

Tack ! nu är frågan vilket av dessa 2 paket som är bäst ? hehe

självklart är mitt paket bäst!

nejdå! men fördelarna med mitt paket är monitorn och mer minne.. hans paket har ett bättre grafikkort och en starkare processor (vilket iofs inte kommer spela någon roll i detta fall då GPUn kommer vara det som sätter gränserna.)

skillnaderna är dock marginella på en så pressad budget.. jag hade nog tagit mitt paket men kanske bytt till ett 560ti!

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av haart:

självklart är mitt paket bäst!

nejdå! men fördelarna med mitt paket är monitorn och mer minne.. hans paket har ett bättre grafikkort och en starkare processor (vilket iofs inte kommer spela någon roll i detta fall då GPUn kommer vara det som sätter gränserna.)

skillnaderna är dock marginella på en så pressad budget.. jag hade nog tagit mitt paket men kanske bytt till ett 560ti!

Okej hmmm svårt men antar att graffe o processor är det man ska kolla på ? allt detta får väl plats i ett cooler master elite 310 chassi ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmileY87:

Okej hmmm svårt men antar att graffe o processor är det man ska kolla på ? allt detta får väl plats i ett cooler master elite 310 chassi ?

"det ska inte vara något problem", som inet hade sagt

grafikkort framförallt, då det kommer sätta gränserna!
angående processorn så har den fått 'bra produkt' i detta testet, fullt tillräcklig på en pressad budget!

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av haart:

"det ska inte vara något problem", som inet hade sagt

grafikkort framförallt, då det kommer sätta gränserna!
angående processorn så har den fått 'bra produkt' i detta testet, fullt tillräcklig på en pressad budget!

Grymt va bra grejer man kan få nu för tiden för så liten peng tack så jättemycket för hjälpen ska fixa gentle typhoon fläktar senare också. har dom i min andra dator och dom gillar jag som bara den är det gtx 560ti som gäller nu för tiden i den prisklassen då eller ? när jag skaffade min andra så var det 460 1gig oc som var populärt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmileY87:

Grymt va bra grejer man kan få nu för tiden för så liten peng tack så jättemycket för hjälpen ska fixa gentle typhoon fläktar senare också. har dom i min andra dator och dom gillar jag som bara den är det gtx 560ti som gäller nu för tiden i den prisklassen då eller ? när jag skaffade min andra så var det 460 1gig oc som var populärt

560ti är i alla fall ett bra val i den prisklassen! mjo, en annan sitter fortfarande med ett gtx 460 OC fast dags att uppgradera snart!

Lycka till med datorn!

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmileY87:

lycka till med bygget! lägg göra upp ett galleri sen också

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

lycka till med bygget! lägg göra upp ett galleri sen också

Tack! ja de kanske man skulle ta och göra