Dual boot windows 7/mac error

Permalänk
Medlem

Dual boot windows 7/mac error

Hej alla!
Jag har nu fått för mig att jag ska dual-boota windows/OS X snow leopard på min laptop och har därmed läst ett antal guider om det.
Problemet är att när jag försöker boota skivan med Snow leopard v.10.6.1 så ser jag endast macloggan i någon sekund innan jag kommer tillbaka till boot options.

Då jag inte har en aning om problemet så tänkte jag fråga er här.

Hårdvaran i datorn:
Intel core I3 380M
Intel integrated graphics
4Gb ram DDR3 8500 1066Mhz
Hdd vanlig 500Gb

Skivan jag försöker boota från är hazard:s AMD/INTEL snow leopard 10.6.1 mountad med ett antal olika program (provat)

En sista sak: Då jag i framtiden tänker hålla på endel med objective-C programmering så undrar jag om en macbook pro eller air lämpar sig bäst till mitt ändamål.

Air- SSD Pro- kraftfullare processor

Tack på förhand

MVH

Permalänk

Ladda hem och bränn ut iatkos s3v2 istället och prova så ska ja se om ja kan hjälpa dig.

Permalänk
Medlem

Tack ska prova det, återkommer imorgon med resultat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millen1981:

Ladda hem och bränn ut iatkos s3v2 istället och prova så ska ja se om ja kan hjälpa dig.

Tyvärr så blev det samma resultat med iatkos, men när jag provar med virtual machine så funkar det att ladda apple uppstarts skärmen iaf.

Permalänk

Använder du Apple Mac eller Hackintosh? Om du använder en riktig mac så bör du inte använda Hazard's eller iATKOS's.

Försök köra iBooty + Retail DVD

Visa signatur

i7 8700K | 32 GB DDR4-3200 | Aorus Z390 Pro ITX | RTX 3080 FE
Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 Arctic | Loctua

MacBook Pro 14", basmodell

Permalänk
Medlem

Jag använder hackintosh, med hazards så kan jag köra install fram tills där jag ska välja HDD att installera OSX på, där dyker ingen HDD upp.

Permalänk

Det är inte för att den inte är partitionerad eller? Prova annan disk eller som sagt andra distros ex iatkos l2 som är lion.

Permalänk
Medlem

Disken är Partionerad till 2 delar samt fabriksbackupen Mac-delen i sig är 50Gb så problem med utrymme kommer det inte var. Kan prova med iatkos l2 men återkommer imorgon när jag har tid att fixa det.