speltips - tröttnat på alla spel

Permalänk
Medlem

x

http://osu.ppy.sh/

Kan ju lägga till en kommentar till varför spelet är kul. Du bestämmer svårighetsgrad själv och det kommer alltid finnas banor som du aldrig kommer klara, du får helt enkelt pusha dina gränser till det yttersta. Brukar sitta och skratta när jag kör Osu och väljer någon löjligt svår beatmap som är på tok för avancerad för mig men som man ändå nätt å jämnt tar sig igenom efter att ha haft flertalet näradödenupplevleser.

Sen bestämmer du musik/beatmap själv, finns nog minst 50.000 olika banor att välja bland och det kommer ut nya varje dag. Spelet är gratis, man får donera pengar om man känner sig manad. Men kort och gott, det är kul för att man får prestera sitt yttersta och ligger på gränsen för vad man klarar. När man blir bättre, ja då är det bara att välja en svårare beatmap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Är det någon som nämnt Fallout 3 samt Fallout New Vegas Beroendeframkallande och du kommer ha skitkul

För mig är dessa spel snäppet "roligare" än Skyrim!

När jag började tröttna på spel så vart det Quake live vilket också är gratis om man inte vill ha extra funktioner, brukar vara detta spel med BF3.
Ganska simpelt spel men med mycket intressanta element och ett väldigt tungt djup som enligt mig är den bästa e-sporten. Det bästa med Quake är att man förstår vad man gör för fel, alltid finns det något att finslipa. OCH tur spelar sällan någon roll alls, högt "skilltak" så att säga.

Intressant video från en finalmatch när dom bästa inom duel-läget spelar och en utav dom förklarar/kommenterar i efterhand. Efter man har sett denna video har man skrapat på Quakes yta och förstår i alla fall konceptet. Grafiken har sänkts till något minimalistiskt FYI
Det finns såklart fler spellägen än duel:

  • Clan arena: där man möts i två lag med samma förutsättningar i ronder, må bästa aim & fintare vinna (kort och gott sakt).

  • Capture the flag: Detta känner alla igen. Till skillnad från CA (Clan arena) så finns det items.

  • Team deathmatch: som duel fast två lag.

  • Insta-......: Alla har endast quakes motsvarighet till sniper (Railgun/RG) denna gång dödar med endast ett skott. Kan spela i de övriga spellägen samt att det finns fler variationer.

  • Freeze tag: För alla som betalar, kan inte kommentera detta.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

om man tröttnar på att vänta så finns alltid ryssfemmor

Inte ens roligt att skoja om. Du kan bli invalid och få andra dramatiska permanenta skador.

Permalänk
Medlem

Jag glömde helt av mig! inde spelen!

Kolla in de populäraste indie spelen, så som Limbo, om du tröttnat på standard spelgenren som FPS. http://www.youtube.com/watch?v=08ncpwPAq2o&feature=related

Några ok till bra indie spel jag provat
Braid
Limbo
Nimbus
Super Meat Boy
Plants vs Zombies
Angry Birds
VVVVVV
World of Goo

har inte provat än men ser kul ut
http://www.stealthbastard.com/

Kanske finns fler du gillar på http://www.freepcgamers.com/

Permalänk
Medlem

Om du inte är främmande till att lira lite rpg så har jag ett gäng med tips.
Dragon age 1&2
The Witcher 1&2
Mass Effect 1, 2 & 3
Elder Scrolls Morrowind & Oblivion
Knights of the old republic 1&2

och har du tillgång till en konsol så rekommenderar jag starkt final fantasy serien!

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Bästa spelet någonsin: Heroes of might and magic III
Annars är The darkness II kul

Permalänk

Oblivion och fallout rekomenderas om du tyckte skyrim var kul.
Diablo 2 är riktigt kul forfarande, hawx 1/2 om du gillar flygspel :D,
red faction gurilla, far cry 2 är några av mina nya favoriter

Visa signatur

-3570k 3.8ghz-Z77-H80-8Gb-1.866ghz 9-9-9-24
Fractal Design Define R4 - 800W Bronze GTX970

Permalänk
Medlem

Får gärna säga vad för typ av spel du är ute efter. Ser man på din lista så verkar det ju som om du tar FoTM spelen, vilket säger väldigt lite om smak.
Kan ju alltid köpa Saints Row The Third, på g2play för en hundring, alternativt nya Witcher... (Om vi går efter FoTM spel)

Annars finns flera roliga indietitlar, skulle rekommendera Terraria varje dag i veckan. Väldigt roligt spel...

Finns aldeless för många spel jag skulle rekommendera...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

Jag har nyligen börjat tycka att alla spel jag har är tråkiga :/
Minecraft börjar bli långtråkigt
Mw3 var kul några timmar
Battlefield 3 är kul men blir tråkigt att bara köra det (speciellt själv, Har bara 1 kompis som kör det)

Har även starcraft 2 , kört lite custom mods eller vad det heter men alldelles för uttjatat

mafia2
black ops
left 4 dead
skyrim

Det är dom spelen jag kommer på just nu som jag har spelat och har gillat
Har ni några tips på nått jag kanske har missat?
Gillar mest fps men även lite annat kan gå bra ibland

Kommer nu även på att jag spelade r.u.s.e för riktigt länge sedan
ska nog testa det igen men fler spel är ju aldrig fel

Saints Row The Thrid, Mass Effect 3, F1 och The Sims 3 såklart

Visa signatur

Processor: i5 2500k @4.6Ghz
Grafikkort: Asus GTX 560 TI DC2 TOP 1GB @950mhz
Moderkkort: Gigabyte Z68X Ud3h B3
Ramminnen: Corsair 8GB VENGEANCE
3DMARK (P5311) http://www.3dmark.com/3dm11/6185069

Permalänk
Medlem

kanske du skulle pröva Batman Arkham City också, rätt så kul faktist

Visa signatur

Processor: i5 2500k @4.6Ghz
Grafikkort: Asus GTX 560 TI DC2 TOP 1GB @950mhz
Moderkkort: Gigabyte Z68X Ud3h B3
Ramminnen: Corsair 8GB VENGEANCE
3DMARK (P5311) http://www.3dmark.com/3dm11/6185069

Permalänk
Medlem

Crysis 1 & 2 är riktigt roliga båda två, om du har en kraftig dator

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem

Portal 1 & 2

Man spelar snabbt igenom dem men det är sjukt kul så länge det varar. Man får ju båda för under 100 lappen så.. (kan ha varit ett steamerbjudande men de dyker upp hela tiden)

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Alan Wake till PC är ett måste till alla som uppskattar en bra thriller.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzzz:

well company of heroes e ju kul fast såvida det inte ändrats sedan jag lira så e dom flesta som spelar en bunt med dbags...

annars började jag precis lira Wargames: european escalation... riktigt kul rts å inte massa jobbiga människor, inte än i alla fall får se efter release.

Kör company of heros just nu! Grymt spel med bra multiplayer och schyst singelplayer.

Visa signatur

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.

Permalänk
Medlem

Jag förstår dig, tycker inte heller det finns många bra spel nu. Själv har jag också spelat några rpgs och jag väntar på Guild wars 2 för att förhoppningsvis se något bra igen.

Jag ser inte fram mycket emot Mass Effect 3 heller. 1:an var väldigt bra, 2:an var sämre och 3:an ser ännu sämre ut av vad jag sett.

Quake Live är det enda spelet jag tycker är vettigt nu. Och FPS verkar ju vara din stil.

Har spelstandarden sjunkigt eller har jag bara blivit mer kritisk? Vissa spel jag gillat har ju patchats sönder iaf, exempelvis TF2, WAR och Ragnarok Online.

Permalänk

15 mille ppl kan inte ha fel, Lol e grymmt . sen att de finns HoN spelare ja de e väll nått vi lol spelare får leva med helt enkelt, tycker man kan sluta kasta sten på varann å bara axeptera att man gillar olika spel

Permalänk

Både LoL och HoN talar till två olika stilar i samma genre. Diskutera den enas suveränitet över den andra är inget annat än en smakfråga.

Dock så återstår det att se om Dota 2 kommer ha den inverkan som en del tror. Jag tror det kommer ske en viss folkvandring, men inte i närheten av vad andra tror.

Lite mera "on topic":
Även jag rekommenderar Mass effect 1 + 2. Särskilt då Mass effect 3 trillar ut i handeln den 8/3.

Visa signatur

Intel Core i7 Quad 930 | ASUS P6T Deluxe V2 | 12gb Corsair Dominator GT DDR3 @ 2000MHz | Gigabyte GeForce RTX 3060 Eagle OC V2

Permalänk
Skrivet av MX510.:

Inte ens roligt att skoja om. Du kan bli invalid och få andra dramatiska permanenta skador.

det som är märkligt.. alla vet .. ändå tror dom att "det gäller inte mig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlummbulleN:

Denysystemet.
VOIP.
Replays.
Riktigt bra stat recording, saknas nästan helt på LoL
Mycket bättre leaversystem.
Höjdskillnad och träd i terrängväg. Detta gör att juking är en stor del av HoN, då träd är nedhuggningsbara.
Courier.
Grafiken.
Begränsade buybacks.
Hold.

(...)

Håller med helt. HoN > LoL i alla lägen. HoN har ett mycket mer flytande gameplay med mycket fler möjligheter. LoL är en mycket enklare version av samma koncept... Men det tilltalar många casual spelare. Dessutom var de först med att vara gratis med microtransactions... Synd att HoN (S2) inte fattade att det var den optimala vägen tidigare.

Skrivet av necry:

LoL & HoN kommer snart minska markant med tanke på Dota2 som är så sjukt mycket bättre och är fadern till hela MOBA spelen.
Visst vill man spela simpla LoL o med sunken grafik eller HoN som ser riktigt fel ut som är en dålig kopia med dåliga heroes ect.

DotA 2 är inte bättre än HoN på långa vägar, ännu. Det är bra, men det saknar mycket som HoN har. Bland annat är responstiden i DotA 2 under all kritik. Och det är ett mycket långsammare spel.

Om de fixar detta och andra problem innan betan är slut kan det faktiskt bli bättre... kanske.

^ Med detta sagt:
Jag är i samma situation som TS, behöver ett nytt spel... men har inte blivit tilltalad av några av förslagen hittills :\ Spelar mycket Skyrim / Heroes of Newerth just nu men behöver något nytt. Gärna något man kan lira med kompisarna. Vi brukar lira om kvällarna...
Någon som vet något bra?

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4UWR:

Bästa spelet någonsin: Heroes of might and magic III...

Ehm... näe det är det ju inte. Heroes 2 är det bästa spelet någonsin. Heroes 3 är det ABSOLUT bästa spelet någonsin :D.

Permalänk

Jag kan varmt rekommendera följande;
*To the Moon
*Bastion
*The Binding of Isaac
*SpaceChem
*X3: Terran Conflict
*Dear Esther

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vargaas:

Spelar Också Homeworld 2 väldigt mycket. Om du tröttnat på det vanliga gameplayet finns en superbra mod som heter Complex. Den har nyligen uppdaterats till 8.1 och är sjukt mycket roligare att spela. Finns en bana med hela solsystemet med planeter o hela köret.
Det negativa är att det är komplicerat att lira den modden, De har lagt till Energi osv.

Spana in det på http://www.homeworld2complex.com/lastversion.htm

då blir de att ladda hem det och spela ^^

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Och det där är ett standard anti-LoL-argument.

De enda argument ni kommer med är hur dåliga folk som spelar LoL är och hur duktiga ni själv är. Istället för att argumentera om varför HoN eller vad ni nu spelar är bättre så klagar ni på det som är dåligt med LoL och spelarna.

Tänker inte argumentera något mera för att det är inte det tråden handlar om, och ni har så idiotiska argument utan grund att man tappar tron på mänskligheten.

I hon har du ofta flera gubbar att styra (händer det någonsin att du hat fler än 2i lol?), i hon är det svårare att få creepkills, och lättare för en bra spelare att hindra en sämre från att få dem, pga denies. I hon har du backar och kullar att ta hänsyn till. Mer komplicerat - mer saker att utnyttja. Wars är också viktigare. I hon är tornen svagare, har kortare range, och attackerar inte alltid dig om du slår på en hero i närheten(tornet attackerar den närmaste fienden som slår på tornet först), vilket gör att du inte kan slappna av bara för att du råkar stå bredvid ett torn. I hon finns det många fler och mycket svårare spells som man måste aima med. I hon är mobsen i skogen starkare, vilket gör att vem som helst inte bara kan gå till skogen och farma om det går dåligt.

Där har du lite bra argument som gör att jag föredrar hon. Spelar dock både och, det beror på vad kompisarna vill

Jag tror att lol är större för att det har en lättare inlärningskurva, och kanske lite pga communityn och rating-systemet.

Har du något att säga om detta, så skicka iväg ett pm. Sånt här ska faktiskt inte finnas i någon annan tråd än lol vs hon tråden

Sry för off topic
Ont: testa valfri dota-klon om du känner för det. Var dock berädd på att det tar ett tag att lära sig, och att det blir, som så mycket annat, tusen gånger roligare om du kör med en kompis

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hagenius:

säger bara en sak, alan wake! kom ju precis ut till pc. älskar det verkligen!

Fixade det och klarade det precis, fan vilket dåligt slut ;O
eller är det bara jag som inte hängde med vad som hände i slutet..?

Permalänk

Den dagen du testar Diablo 3 så kommer du gå underjorden och inte mer synas på 3 år sen kommer du ta livet av dig för att du inte har något att göra när du klarat av världens bästa spel.

Permalänk
Medlem

Star wars: The old republic rekomenderas varmt för personer som är less på WoW, liknande interface och styrning men helt annat innehåll.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

Fixade det och klarade det precis, fan vilket dåligt slut ;O
eller är det bara jag som inte hängde med vad som hände i slutet..?

har du kört DLC'n? fortsätter ju på slutet typ, har inte lirat klart DLCn själv än.

Permalänk
Medlem

nej har ingen dlc :P:P:P
Ska kolla på det då

Permalänk
Medlem
Skrivet av hagenius:

har du kört DLC'n? fortsätter ju på slutet typ, har inte lirat klart DLCn själv än.

alltså jag har ingen aning längre ifall jag har haft dlc hela tiden eller inte :/

Vad händer i slutet som du menar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MX510.:

Du kanske är redo att börja spela ett e-sport spel där det finns väldigt mycket att lära sig. Tex Star Craft 2, Heroes of Newerth.
Räkna dock med ca 3 års spelande i spelet innan du ens börjar närma dig "ok" i spelkunskap.

Du kan också vara redo att hitta eller börja titta på andra intressen du redan har. Träning tex. Det ger liknande känsla till belöningscentrum då du mår bättre samt då du börjar få synliga resultat efter några månader. Dock räkna med att det tar några år för att se de resultat du drömmer om ha. Träna bara lagom så du inte tröttnar.

3 års spelande så kommer du upp i master typ o.o Har lirat ett halvår har en ganska bra förståelse av spelet och ligger i top guld med en mmr runt top plat

Visa signatur

Citera för svar!!