Speldator, sista koll innan beställning

Permalänk
Medlem

Speldator, sista koll innan beställning

Hej

Har fått ihop det här paketet: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1517450/2012-02-21

Ser det bra ut? Saknas något? Kan sträcka mig någon hundralapp till ifall det skulle vara värt det.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Någon som är intresserad av att hjälpa?

Permalänk
Medlem

Det är ett komplett paket! Men tänk på att datorn kommer att låta ganska mycket om du kör krävande spel. Så om du vill få en tyst dator så rekomenderar jag ett dyrare chassi med ljud dämpning. Men det behövs bara om man är petig.

Visa signatur

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linan360:

Det är ett komplett paket! Men tänk på att datorn kommer att låta ganska mycket om du kör krävande spel. Så om du vill få en tyst dator så rekomenderar jag ett dyrare chassi med ljud dämpning. Men det behövs bara om man är petig.

Ljudnivån på datorn brukar inte bekymra mig så mycket. Men har du något tips på ett annat chassi så kan jag ju alltid ta mig en titt. Familjemedlemmarna kanske uppskattar en mer tystgående dator!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har ett 430 som är ett prisvärt chassi men om man vill ha en tyst dator ska man ha ett chassi med ljuddämpning som tex detta http://www.inet.se/produkt/6911334/nzxt-source-210h-svart eller dylikt. Men om man kan leva med en dator som surrar lite vid spelande så är 430 ett bra val.

Visa signatur

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.

Permalänk
Medlem

Jag har bestämt mig för att stanna vid cooler master chassit eftersom ljudnivån aldrig har varit något problem för mig och för att jag tycker om designen
Är det något annat i paketet som behöver ändras, finns det bättre val av grafikkort i samma prisklass? Annars skickas beställningen ikväll!

Permalänk
Hedersmedlem

Fortsätt gärna i din befintliga tråd, korspostning är ej tillåten.

*Låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.