Hjälp mig välja litet chassi, 2st "finalister"

Permalänk
Medlem

Hjälp mig välja litet chassi, 2st "finalister"

Ska nu byta ner mig i Storlek från ett massivt IBM workstationchassi med vattenkylning och massa extra extra till ett mATX chassi och behöver nu er hjälp för jag har totalt kört fast i vad jag ska välja.

De jag har kommit fram till är att jag vill ha något av dessa två:
Lian Li PC-A04B eller Silverstone PS07B

lian li: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=755720

Silverstone: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1029230

Kraven då:
Jag kommer köra "riktig vattenkylning" och kommer klämma in en 240 och ev. en 120 radda.
Ska även montera in en Aquatube.

Vanligt AMD mATX system med en 1055t och hd5870, vattenkylt.
Ingen optisk enhet.
1st HDD och 1st SSD.

Lite plus och minus jag har hittat än så länge:
Silverstone plus
*Insidan är verkligen genomtänkt och det finns bra utrymmen att dra kablar osv.
*Insidan är svart vilket jag tycker är snyggare
*Behövs nog inte så mycket kapandes och moddande för att få i vattenkylningen
*Jag tror den har större potential att bli tyst
*120mm utblås bak

Silverstone minus:
*Plast och plåt, inte lika snyggt som Lian Li
*har byggt i ett TJ08B-E (likadant på insidan) och vissa grejer känns lite halvkvalitativt.

Lian Li plus:
*Gillar utseendet mer och alu känns mer kvalitativt
*väger mindre
*mer plats i toppen för aquatube

Lian Li minus:
*Tror det kommer låta mer
*80mm utblås bak, då detta är någonting man måste kapa upp större själv. Skulle aldrig köra med en 80mm längre.
*kommer behöva kapa/ta bort buren för optiska enheter för att få in 240 raddan.

Har grubblat i ett par dagar nu och inte riktigt bestämt mig än så jag vänder mig till er nu.
Så vad tror ni?
Har ni några egna erfarenheter?

Permalänk
Medlem

lian li tycker jag du ska ta av dom två:) men annars har du denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=807663 snygg, o bra med möjligheter med

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, ja Lian Li't lockar.

Tack för tipset med men det där chassit vägde ca det dubbla jämfört med mina val så inget för mig

Permalänk
Avstängd

Lian Li PCA-04 har 120mm utblås bak, på bilden ser det dock ganska litet ut, men enligt spec så är det 3st 120mm platser.

Edit: Såg nu att den har 120mm hål i toppen, så det kanske är 80mm där bak då

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1kolli:

Lian Li PCA-04 har 120mm utblås bak, på bilden ser det dock ganska litet ut, men enligt spec så är det 3st 120mm platser.

Tror de referar till 1st i taket + 2st i fronten?
Infon verkar inte stämma helt på Prisjakt.
Rätta mig gärna om jag har fel.

Tror dock det blir Lian Li, designen tilltalar mig.

Tack för alla svar hittills.

/Beställde precis Lian Li'et, hoppas man blir nöjd

Permalänk
Medlem

jag har det lian li som du har beställt. det är ett bra chassi tycker jag men enda nackdelen är väl att det är lite trångt med kabeldragningen. fast jag har inte så mycket att jämföra med så det kanske inte är något jätte problem ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av nismo299:

Tror de referar till 1st i taket + 2st i fronten?
Infon verkar inte stämma helt på Prisjakt.
Rätta mig gärna om jag har fel.

Tror dock det blir Lian Li, designen tilltalar mig.

Tack för alla svar hittills.

/Beställde precis Lian Li'et, hoppas man blir nöjd

Tror inte du blir missnöjd äger själv chassie från både Silverstone (main burken) och Lian Li (HTPC / LAN Burk) och är riktigt nöjde med båda.
Efter att ha ägt Coolermaster chassie och Corsair så har jag i nuläget svårt att gå "tillbaka" till de tillverkarna då jag tycker att både Silverstone och Lian Li osar kvalitet, utav den erfarenhet jag har i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

jag har det lian li som du har beställt. det är ett bra chassi tycker jag men enda nackdelen är väl att det är lite trångt med kabeldragningen. fast jag har inte så mycket att jämföra med så det kanske inte är något jätte problem ändå

Kabeldragningen är lysande i Silverstonen vet jag sen innan men jag har modulärt agg och lite specialkablar som jag knåpat med sen innan så jag tror det ska gå bra ändå.

Skrivet av Kjolle:

Tror inte du blir missnöjd äger själv chassie från både Silverstone (main burken) och Lian Li (HTPC / LAN Burk) och är riktigt nöjde med båda.
Efter att ha ägt Coolermaster chassie och Corsair så har jag i nuläget svårt att gå "tillbaka" till de tillverkarna då jag tycker att både Silverstone och Lian Li osar kvalitet, utav den erfarenhet jag har i alla fall.

Ja, Lian Li har nog vart det man suktat efter många många år men det har aldrig blivit av då jag oftast moddat till något typ av serverchassi eller liknande till mina burkar dels för utrymmet, dels för att plåten är så jäkla tjock oftast så de blir riktigt stumma och tysta.

Tack för svaren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nismo299:

Tror de referar till 1st i taket + 2st i fronten?
Infon verkar inte stämma helt på Prisjakt.
Rätta mig gärna om jag har fel.

Tror dock det blir Lian Li, designen tilltalar mig.

Tack för alla svar hittills.

/Beställde precis Lian Li'et, hoppas man blir nöjd

Lian Li PCA-04 är snyggare tycker jag, och du kommer säkert bli nöjd med det
Fanns tydligen uttag för Lian Lis egna fläkt kontroller också om man vill ha det lite diskret och stilrent .