Bästa gaming-chassit under 800 kr

Permalänk
Medlem

Bästa gaming-chassit under 800 kr

Hej

Som rubriken lyder letar jag alltså efter det bästa gaming-chassit för under 800 kr. Det måste finnas på inet för dem ska få montera mitt paket.

Här är paketet jag ska använda det till: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1517455/2012-02-21

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd

Varför inte ett Fractal design ARC? Kolla recension på youtube och se om det passar

Permalänk
Medlem

Just nu kostar Corsair Carbide 400R under 800 på Inet, och det är definitivt det mest prisvärda du kan hitta. Följer med 3 fläktar, har massa ytterligare fläktplatser, otroligt mycket plats för komponent och kabeldragning, samt gedigen och kvalitativ design och tillverkningsmaterial.

Tjusigt är det också.

Edit: Såg precis att Jonas har recenserat det

Permalänk
Medlem

BITFENIX SHINOBI, fick hem mitt idag kan inte vara nöjdare.

Permalänk
Medlem

Ta Corsair Carbide 400R har arbetat med BITFENIX chassina också men Corsair är att föredra.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Har funderat på både shinobi och corsair. Shinobi är ju snäppet billigare och har en snyggare design enligt mig. Men hur mycket skiljer dem sig i prestanda? Behöver jag köpa till en extra fläkt om jag väljer shinobi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joxxarn:

Har funderat på både shinobi och corsair. Shinobi är ju snäppet billigare och har en snyggare design enligt mig. Men hur mycket skiljer dem sig i prestanda? Behöver jag köpa till en extra fläkt om jag väljer shinobi?

Förmodligen, jag hade sån tur så jag hade studentrabatt fick 3 pwm styrda fläktar för 100kr på dustin :). Det är sjukt vad snygg shinobi är i verkligheten deras soft-touch är unik

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6900680/fractal-design-define-r3-s...

Har ett själv . mycket nöjd

Ändrade lite i ditt paket och jag föreslår detta
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1522153/2012-02-22

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

Finns inget som är så bra som ett shinobi ok?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeno95:

Har hört att 560ti grafikortet som jag hade skiljer sig väldigt lite från 570. Är det värt att gå upp till 570 för 300 kr mer?

Permalänk
Skrivet av Joxxarn:

Har hört att 560ti grafikortet som jag hade skiljer sig väldigt lite från 570. Är det värt att gå upp till 570 för 300 kr mer?

Jag skulle iaf gjort det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fan nu blev jag osäker igen Har klurat på detta paket ett tag nu och hoppades att jag var klar..

Permalänk
Medlem

Om du tänkt köra SLI så kör på 570
Annars dugen 560 ti 448

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

Okej jag har valt att stanna vid 560ti 448. För att gå tillbaka till chassit, mina funderingar går mellan corsair 400r, bitfenix shinobi samt cooler master elite 430 och HAF 912. Vad tycker ni? Vilken är mest prisvärd?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bitfenix Shinobi är helt klart mest prisvärd, du har utrymme bakom moderkortsplåten för alla sladdar, du har plats för 6 fläktar, du kan ha stora grafikkort, du kan ha 8 hårddiskar, du kan ha 3 dvd enheter, du har dammfilter i hela lådan och mycket mer

edit: Oj glömde att designen är finare än alla dagens chassin under 1000kr.

Permalänk

Fractal design ARC... nuff said

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Medlem

Shinobi helt klart för de pengarna det kostar.

Permalänk
Medlem

Fractal Design Arc blev mitt val när jag valde chassi, och ångrar mig inte en sekund!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Fractal Design ARC får min röst med.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av hau5mau5:

Bitfenix Shinobi är helt klart mest prisvärd, du har utrymme bakom moderkortsplåten för alla sladdar, du har plats för 6 fläktar, du kan ha stora grafikkort, du kan ha 8 hårddiskar, du kan ha 3 dvd enheter, du har dammfilter i hela lådan och mycket mer

edit: Oj glömde att designen är finare än alla dagens chassin under 1000kr.

Carbide 400R har allt det där (Dammfilter, utrymme bakom plåten, långa grafikkort, 6st hårddiskar, 4st 5'25"-platser), plus plats för fler fläktar (10st, 6st 140/120 och 4st 120). Dessutom följer det med 3 fläktar, Shinobi skickar bara med 2. 400R Har även gummigenomförning i moderkortsplåten så inte sladdarna skavs av, och gummifästen för hårddiskarna så att det inte vibrerar satan. Corsair är helt klart det tystare och rymligare chassit, dessutom är det bättre byggt, alla recensioner jag har läst har sagt att Shinobin ger lite bristande kvalitétsintryck. 400R har dessutom USB3 i fronten medan shinobi bara har USB2. Låter mest som att du har ett Shinobi själv och vill rättfärdiga ditt köp, för jämför man dom sida vid sida är Corsair 400R det bättre chassit hur jag än ser på det.

Till OP ang: Fractal Design Arc som omnämnts mycket, ska du ha ett Arc kan du lika gärna köra Fractal Design Core 3000, i princip exakt samma chassifeatures (lite sämre kabeldragning och lite mindre dimensioner, väger några kilo mindre) fast 200 spänn billigare. Båda har samma layout, fläktfilter på samma ställen, lika många hårddisk/dvd-platser, lika många fläktplatser och lika många medföljande fläktar. Även det chassit bräcker Shinobin.

Det jag vill ha sagt är väl helt enkelt att om man ska ligga i prisklassen 800 så tycker jag definitivt 400R är det mest prisvärda chassit. I prisklassen 500-600 som Shinobin ligger, tycker jag att du ska satsa på ett Core 3000.

Permalänk
Skrivet av Joxxarn:

Okej jag har valt att stanna vid 560ti 448. För att gå tillbaka till chassit, mina funderingar går mellan corsair 400r, bitfenix shinobi samt cooler master elite 430 och HAF 912. Vad tycker ni? Vilken är mest prisvärd?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ett Coolermaster Elite 430 och det funkar, men är inget för snygg kabeldragning. Genom att det sedan har en tittutruta på sidan så ser man alla kabelhärvor man inte kan gömma. Har dock bra många platser för fläktar. Levereras med 1st 120mm chassifläkt (tyvärr blåLED).

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Skrivet av eatyourdog:

Fractal design ARC... nuff said

+1 Bästa, billigast chassit enligt mig och de i min krets

Visa signatur

-3570k 3.8ghz-Z77-H80-8Gb-1.866ghz 9-9-9-24
Fractal Design Define R4 - 800W Bronze GTX970

Permalänk
Medlem

Jag funderar kring shinobi och fractal design define r3. Om jag väljer någon av dem, behöver jag köpa till en extra fläkt eller räcker det som följer med?

Permalänk

Fractal Design define finns för 699kr nu på inet

http://www.inet.se/produkt/6900680/fractal-design-define-r3-s...

inte usb 3.0-varianten dock!

Permalänk
Medlem

Haft Arc.. Gillade tyvärr inte utseendet, ljudnivåerna, känslan, det billiga "hönsnätet" i toppen plus lite andra saker men alla får ju tycka som dom vill:) skulle köpt ett bitfenix istället:)

Edit: Har haft r3:an oxå:P rekommenderas men jag tycker shinobit är snyggare;) Du ska förmodligen ha någon mer fläkt alternativt byta ut allihopa om du har pengar till det.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

define r3 lockar verkligen speciellt med det där erbjudandet. Har inte ett så kraftigt paket så tror nog 2 fläktar kommer räcka

Permalänk
Medlem

Jag har haft FD Core 3000 och rekommenderar det verkligen inte. Du får vad du betalar för (och det är väldigt billigt...) Skulle kört på 400r eller r3 såfall. Har inte personligen pillat med 400r men verkar väldigt gediget för det priset. R3 hade jag innan mitt p280, vilket jag funderar på att byta ut, mot ett R3 igen.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Corsair får min röst. Overall mycket hög kvalité på corsairs chassin. Kan inte uttala mig så mycket om varken shinobi eller andra chassin som nämns i denna tråd men corsair håller mycket hög kvalité och har bra kundsupport.

Visa signatur

Corsair 600T white - Gigabyte GA-Z68-XP-UD4 - 16 GB corsair vengeance - Intel core i5 2500K @4,5GHz (65°C @ 1,32V) - Corsair H100 - SSD Intel 320 series - EVGA GTX 780 ACX - Cooler master silent pro 850W - Asus Xonar DX - Cougar vortex fans - 27" Crossover S-IPS 2560x1440 display - Qpad MK50 keyboard - Corsair M90 mouse - Synology 210j NAS

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1526348/2012-02-23

Sådär ser mitt paket ut nu. Beställer det ikväll om inte någon har några invändningar, tips på förbättring