Inte All Kraft Från Grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Inte All Kraft Från Grafikkortet.

Hellu!
Jag har 2 st GTX 260 som jag kör i SLI men när ja kör bf3 så märker jag ingen skilland om ja kör med SLI eller bara 1 kort.
Skärmen funkar inte om jag har kopplat in skärmen i det nedre kortet.
Jag kör SLI genom Nvidias kontrollpanel men ja känner ingen skillnad vid speladet mellan sli och inte sli.
Rivaturner och andra program känner av att det finns 2 kort men ja vet inte om det funkar som det skall.
Så min fråga lyder: hur kan jag kolla att det blir någon förbättring vid sli och inte sli?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Du kan ju prova köra ett grafikbenchmark program en gång med single kort och en gång med två, jämför poängen så borde du se om det blir bättre eller inte

Visa signatur

CPU: I5 2500K Kylning: CM Hyper 212 Mobo: Gigabyte Z68XP-UD4 GPU: GTX 580 DirectCU II Ram: Corsair Vengeance LP 8GB 1600Mhz PSU: Corsair HX650 Chassi: NZXT Phantom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mysk0:

Du kan ju prova köra ett grafikbenchmark program en gång med single kort och en gång med två, jämför poängen så borde du se om det blir bättre eller inte

Det blev bättre men jag testade att överklocka dom och när ja ser på GPU-usage så står det :

GPU1:70%
GPU2:20%
Kan du förklara det?

EDIT: ja använder ATI TOOL

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

vad har du för cpu?

Permalänk

troligtvis din cpu som flaskar

Mvh Kalas

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0xxz:

vad har du för cpu?

INTEL Core 2 Quad CPU Q8200 2.33GHz
Det är en gammal cpu men ja köper ny data till sommaren så det e därför jag inte köper någon ny.

Kan någon hjälpa mig klocka den?

Visa signatur

Citera för svar!!