Vågar man köpa Beats från webhallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Sedan så undrar jag varför många stora djs och producenter använder beats by dre pro (inte studio) om de är så dåliga? T.ex. David Guetta använder beats by dre pro.

Anledningen till att du kan se dom använda Beats är för att dom blir betalda att göra det. T.ex. så ligger ett par Beats bredvid Avicii i Super Bowl reklamen. Men det är inte direkt så att dom sitter och producerar eller DJ:ar på någon större spelning med Beats om dom inte måste...

OnT: Själv har jag ett par Sennheiser HD-25-1 II som jag och många andra varmt kan rekommendera. Dom isolerar sjukt bra och läcker väldigt lite. Basen finns det rejält tryck i och det enda negativa är väl att ljudbilden är ganska så liten men i den prisklassen för portabelt bruk finns det nog inget bättre. Angående vad som är snyggt eller inte är det en helt subjektiv fråga, själv tycker jag att Beats lurarna är ganska fula och plastiga men smaken är som baken.

Visa signatur

| I7 950 @ 4.0GHz w/ Corsair H50 PnP Scythe 120 GT 1850 |
| Gigabyte GeForce GTX 470 SOC | Fractal Design R3 |
| Acer GD245HQ 120Hz |
--------------------------------------------------------------------------
| Burson HA-160D > Audeze LCD-2 Rev. 1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napkin:

Anledningen till att du kan se dom använda Beats är för att dom blir betalda att göra det. T.ex. så ligger ett par Beats bredvid Avicii i Super Bowl reklamen. Men det är inte direkt så att dom sitter och producerar eller DJ:ar på någon större spelning med Beats om dom inte måste...

Vad använder de för hörlurar? Såg nu även att man kan köpa pros för lite under 1500kr från USA också. Missförstå mig inte med mina inlägg. Jag är säker på att det finns bättre hörlurar för mindre än 3000kr, men jag tycker att det är fel att kalla dem för skräp när man inte har testat dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napkin:

Anledningen till att du kan se dom använda Beats är för att dom blir betalda att göra det. T.ex. så ligger ett par Beats bredvid Avicii i Super Bowl reklamen. Men det är inte direkt så att dom sitter och producerar eller DJ:ar på någon större spelning med Beats om dom inte måste...

OnT: Själv har jag ett par Sennheiser HD-25-1 II som jag och många andra varmt kan rekommendera. Dom isolerar sjukt bra och läcker väldigt lite. Basen finns det rejält tryck i och det enda negativa är väl att ljudbilden är ganska så liten men i den prisklassen för portabelt bruk finns det nog inget bättre. Angående vad som är snyggt eller inte är det en helt subjektiv fråga, själv tycker jag att Beats lurarna är ganska fula och plastiga men smaken är som baken.

Det roliga är att Avicii gick ut och sa att han verkligen inte använder Beats och att de var där för att reklamarna sa att de skulle vara där.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGorgo:

bara att handla, dom har ju kampanj(wicked weekend)
dock så om du vill ha ett par riktigt bra lurar så skall du inte köpa dessa.
visst är dom snygga men är du ute efter bra ljud kan du komma undan med mindre pengar.
köp Audio Technica ATH-M50(http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256102), en riktigt bra lur hör en ok peng.

Jag skulle nog inte rekommendera dessa lurarna.
Gå in på "Prisjakt" och läs om folks review om lurarna. Ljudet verkar folk hålla med om är oerhört bra. Men det är inga lurar man kan ha på sig en längre tid.

Men allt handlar ju om hur långa sessioner du planerar att använda lurarna. Själv så gamar jag ett par timmar i sträck och skulle inte stå ut med dom.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

Intressant läsning. Hur många har verkligen haft lurarna i några veckor och spelat in dem och sen lyssnat en bra stund för att kunna ge någon som helst relevant uppfattning?

Jag har... De låter långt ifrån skräp och bra mycket bättre än det mesta under 1000kr Tar man med att det faktiskt är ett par aktiva lurar med brusreducering så skulle jag säga att är värda 2000kr iaf. Kanske inte 2500 kr. Men de sista 500kr är designpengar. Inget jag personligen brukar bry mig om.

De låter dock till en början lite burkigt och instängt. Men som sagt iaf 50 timmar bör man ge dem. Jag köpte hem dem och lyssnade 1 timma avfärdade dem som sådär. La dem i 2 dygn spelandes på ganska hög volym i garderoben (så jag slapp störas) sen gav jag dem en chans till. Ljudet hade verkligen öppnat upp sig och de lät faktiskt väldigt bra.

Drar jag en jämförelse med mina akg k701 så är helheten snäppet bättre i beatsen. Visst hade jag köpt mig en riktigt bra hörlursförstärkare till akgna så hade de varit klart bättre. Nu har jag dock inte det alltså förlorar dem på att vara extremt svårdrivna och inte lira någon trovärdig bas alls.

Man ska vara oerhört försiktig med att ta till sig tips på nätet. Lyssna själv är mitt råd. Tyvärr uttalar sig många som inte vet eller kan eller ens har testat dem. Sen är det inte säkert att du har samma preferenser som andra har. När man spelat in beatsen så inser man att dessa inte är några direkta basmonster vilket gör många besvikna. Det är inga direkta popplurar utan mer ett par lurar för den som vill ha ett hyfsat neutralt ljud. Jag ville ha mer bastryck när jag är ute och går eller sitter på bussen så jag köpte ett par sony xb700. De ser förjävliga ut men trycker på bra när man vrider upp volymen

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

Vadå resonera på detta vis? Det är ju inte som att alla är sponsrade. Dessutom så ser jag ingen anledning till att de skulle använda pros om de var skräp.

Ja, resonera som du gör just nu. Dvs tänka tanken att de använder hörlurarna för att de tycker om hörlurarna, inte för att de fått en bunt pengar.

Sen finns det ju givetvis säkert flera av dem som faktiskt gillar hörlurarna.

Personligen tycker jag att man kan få betydligt bättre hörlurar för pengarna, men om design är en viktig grej så kan det ju absolut vara värt att köpa ett par beats.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Asusboy:

Va dålig jämförelse.. Man köper ju dyrare jeans för att de oftast är mycket snyggare. Sedan så undrar jag varför många stora djs och producenter använder beats by dre pro (inte studio) om de är så dåliga? T.ex. David Guetta använder beats by dre pro. Jag kommer själv att köpa ett par beats by dre pro i framtiden. Håller med att studio ser väldigt plastiga ut.

Kan dra en parallell till golf... Visa proffsspelare har ju sponsorerade Callaway , Ping eller nåt annat märke. Dessa klubbor är inget som vanligt dödliga kan köpa, utom det är spelaren som bestämmer exakt vilka egenskaper de ska ha. Finns ingen vettig golfare som skulle låsa sig till ett märke om man inte kunde anpassa exakt till spelaren. (finns många som endast har ett märke men dom är oftast prylbögar/amatörer).
På samma sätt kan David Guetta, om han nu verkligen använder beats, ha fått specialgjorda hörlurar. Tror dock inte han kräver sånt, det hörs iaf inte på den skitmusiken.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Leopardkungens:

Sweclockers är ju fan värre än Flashback! Av alla er som bashar Beats, hur många har verkligen provat dem?`Verkar som alla hakar på så fort det blir på "modet" att inte gilla något. Precis samma som man ser med Apple, var till och med något pucko som skrev att av princip så skulle han hellre fortsätta vara arbetslös än att ta jobb hos Apple.

Hur vet du att vi inte testat?
Jag har provat beats X antal gånger, i butiker, av polare osv och kan garantera er alla som läser detta och funderar på att köpa dem att de är bra, visst, men det finns så jäkla mycket bättre för 2000 kronor. Apple är helt irrelevant i denna tråd, om du vill dumförklara alla på sweclockers tycker jag att du kan göra det någon annanstans, hjälp ts istället för att gnälla.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Beats= MonsterCable = överpris skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakob.L:
Skrivet av Jakob.L:

Bilden beskriver bilden i mitt huvud hur alla ni ser på mig just nu:/ (herpa derp)

Skrivet av Jakob.L:

För att jag skall ha dem till datorn också, och då kan in ear bli lite obekvämt efter ett tag:P

Skrivet av Jakob.L:

Man bockar och bugar:D

Det finns en Citera fler funktion.

Visa signatur

Define R3 | 2500k @ 3,3GHz | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Asus GTX 560Ti | 8GB CL9 1333hz XMS3 | Antec 550W

Permalänk
Inaktiv

Hur du avrundar 1790 till 1700 is beyond me.

Permalänk
Medlem

För samma pengar får du ju TRE stycken AKG K-518LE

Så då kan du köpa TRE olika färger så du kan variera och Matcha med olika kläder.

http://www.referenceaudio.se/horlurar/horlurar-till-barbart/a...

Har själv ett par blå och dom låter AWSOME.

Inte undra på att dom har fått så bra kritik.

"Bäst i test" Smartson sept 2010

"Bäst i test" Hifi&Musik jan 2010
"AKG- ljudet är nämligen kraftfullt, med kraft och djup i basen som ingen av de andra lurarna i testet. Det är framför allt det kraftfulla ljudet som imponerar, men ljudet är faktiskt överlag mycket välbalanserat över alla register."

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ant3:

För samma pengar får du ju TRE stycken AKG K-518LE

Så då kan du köpa TRE olika färger så du kan variera och Matcha med olika kläder.

http://www.referenceaudio.se/horlurar/horlurar-till-barbart/a...

Har själv ett par blå och dom låter AWSOME.

Inte undra på att dom har fått så bra kritik.

"Bäst i test" Smartson sept 2010

"Bäst i test" Hifi&Musik jan 2010
"AKG- ljudet är nämligen kraftfullt, med kraft och djup i basen som ingen av de andra lurarna i testet. Det är framför allt det kraftfulla ljudet som imponerar, men ljudet är faktiskt överlag mycket välbalanserat över alla register."

Smartson kan man ju inte ta seriöst. Vad jämförde Hifi & Musik med? Utan den infon är det ju ganska ointressant att AKG fick "bäst i test". Har inte själv hört 518 så det är inte för att vara negativ, jag vill bara ha fakta

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av d0m1nation:

Beats= MonsterCable = överpris skit

Haha detta är så sant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Smartson kan man ju inte ta seriöst. Vad jämförde Hifi & Musik med? Utan den infon är det ju ganska ointressant att AKG fick "bäst i test". Har inte själv hört 518 så det är inte för att vara negativ, jag vill bara ha fakta

Ja de enda jag kan säga är att jag personligen har enbart bra erfarenheter av dom.

Och som utbildad Ljudtekniker så är man ändå ett gott stycke kräsen.

Här är testet på Smartson iaf.

http://www.smartson.se/test/ljud-bild/ovrigt-ljud-bild/test_-...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Har inte testat Beats lurarna så kan inte uttala mig om den delen. Så mitt inlägg blir väl lite halvt off-topic.

Men det du sa om att det ser snyggt ut på stan, så kan jag säga att jag använda mina AKG K-240 flitigt till och från skolan under ganska lång tid, inge pinsamt med det.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Har inte testat Beats lurarna så kan inte uttala mig om den delen. Så mitt inlägg blir väl lite halvt off-topic.

Men det du sa om att det ser snyggt ut på stan, så kan jag säga att jag använda mina AKG K-240 flitigt till och från skolan under ganska lång tid, inge pinsamt med det.

Jo men TS vill ha hörlurar som dämpar bra, det gör inte AKG K-240

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av d0m1nation:

Beats= MonsterCable = överpris skit

Detta reflekterar min spontana reaktion.
Monster cable är mycket duktiga på att sälja vapoware till extremt överpris.

Så ett par dyra lurar från Monster är förmodligen prissatta som allt annat de säljer, alldeles för högt mot vad de presterar.
Att sedan knyta ett artistnamn till produkten känns som ett svagt försök att legitimera sin produkt vid sin prisnivå ...
Varnings flaggorna står högt här.

Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

Vad använder de för hörlurar? Såg nu även att man kan köpa pros för lite under 1500kr från USA också. Missförstå mig inte med mina inlägg. Jag är säker på att det finns bättre hörlurar för mindre än 3000kr, men jag tycker att det är fel att kalla dem för skräp när man inte har testat dem.

De klipp jag sett av David Guetta live har han kört med Sennheiser HD-25 (fullständigt förståeligt, underbara lurar)

Avicii ser ut att köra på någonting från Sennheiser också, men ingen modell jag känner igen.

Beats är överhypade skräplurar, mig veteligen är det ytterst få DJs som använder dem utöver sponsrade reklamfilmer (se Avicii @ superbowl). Toppen DJ-lur-marknaden domineras av Sennheiser och Pioneer, även Technics (Panasonic) är väl med på ett hörn också. De lurar som brukar "snackas om" är Sennheiser HD-25, Pioneer HDJ-2000 och Technics RP-1200, alla dessa kostar mindre än vad ett bar Beats Studio gör, och jag vet att i alla fall HD-25 och Technicslurarna har bättre ljudkvalité och är hållbarare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertrash:

De klipp jag sett av David Guetta live har han kört med Sennheiser HD-25 (fullständigt förståeligt, underbara lurar)

Avicii ser ut att köra på någonting från Sennheiser också, men ingen modell jag känner igen.

Beats är överhypade skräplurar, mig veteligen är det ytterst få DJs som använder dem utöver sponsrade reklamfilmer (se Avicii @ superbowl). Toppen DJ-lur-marknaden domineras av Sennheiser och Pioneer, även Technics (Panasonic) är väl med på ett hörn också. De lurar som brukar "snackas om" är Sennheiser HD-25, Pioneer HDJ-2000 och Technics RP-1200, alla dessa kostar mindre än vad ett bar Beats Studio gör, och jag vet att i alla fall HD-25 och Technicslurarna har bättre ljudkvalité och är hållbarare.

De där sennheiser för 10k. Är inte de det bästa man kan få tag på?

Permalänk
Rekordmedlem

Det här med att vissa dj använder lurar har väl inget med musiklyssning att göra, det är i det fallet ett verktyg som vilket annat, det ska göra en uppgift, som i lurfallett möjliggöra en mixning, luren ska inte återge musik på ett bra sätt, utan man ska höra rytmen o mixa rätt, det är helt olika syften med en dj lur och en lur för att lyssna på musik, en dj utrustning är väldigt bökig att ha att spela musik på, och motsatsen gäller också, hifi i dj båset, nääee.
Det är klart att marknadsförarna utnyttjar lättledda ungdomar för att de ska köpa "modeprodukter" kolla på lurmarknaden för 10 år sedan. då fanns det andra "mode"saker, och dr dre lär inte finnas om 5 år utan då är det Sean Banan dj edition som gäller, och då kan man skratta ordentligt åt det, för lurarna marknadsförs som det skämt de är "Musiken blir mycket roligare, du slipper höra hur usel jag sjunger"
De seriösare märken lär finnas kvar då med, så vi som gillar tyskarna kommer att klaga på det billiga Sean Banan ljudet om 5 år på samma sätt som vi sågar doktorn idag.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

De där sennheiser för 10k. Är inte de det bästa man kan få tag på?

Beror på vad du menar med "bästa" bästa renodlade DJ luren, är det men kanske inte i andra saker.
Sen finns det ju alltid special designade (super mega lurar) för typ 50K;)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

De där sennheiser för 10k. Är inte de det bästa man kan få tag på?

Vilka lurar är det du syftar på?

Sen ska man ju ha i åtanke att det som gör en bra DJ-lur inte nödvändigtvis gör en bra konsumentlur. DJ-lurar ska i allra högsta grad vara hållbara (HD-25 går att vända ut och in på utan problem, andra lurar som Technics eller HDJ-2000 är ofta förstärkta med typ magnesiumlegering). Sen ska de kunna reproducera ljud bra, och stänga ute ljud bra, så ur rent hifiperspektiv är DJ-lurar inte mycket att hänga i granen egentligen. Det sagt så vidhåller jag att alla schyssta DJ-lurar låter bättre än Beats.

Det går inte att säga vilka som är de "bästa" lurara, det beror helt på vad du vill ha dom till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertrash:

Vilka lurar är det du syftar på?

Sen ska man ju ha i åtanke att det som gör en bra DJ-lur inte nödvändigtvis gör en bra konsumentlur. DJ-lurar ska i allra högsta grad vara hållbara (HD-25 går att vända ut och in på utan problem, andra lurar som Technics eller HDJ-2000 är ofta förstärkta med typ magnesiumlegering). Sen ska de kunna reproducera ljud bra, och stänga ute ljud bra, så ur rent hifiperspektiv är DJ-lurar inte mycket att hänga i granen egentligen. Det sagt så vidhåller jag att alla schyssta DJ-lurar låter bättre än Beats.

Det går inte att säga vilka som är de "bästa" lurara, det beror helt på vad du vill ha dom till.

Dessa.

Permalänk

Men om du har 2K att lägga på ett par feta och "snygga" lurar skulle jag ta en titt på Fanny Wang 2001 (svart-röd är snyggaste enligt mig) men har svart vit pga där jag köpte dessa hade dom inte dom andra färgerna hemma.
Dom är som dom flesta lurar, överprisade... Men dom är klart mycket klarare ljud jämfört med bests. Men basen är lite klenare... Men basen är renare
Men mer hållbar än bests dom vinner mot beats i på nästan alla fronter:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Moderator
Testpilot
Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Men om du har 2K att lägga på ett par feta och "snygga" lurar skulle jag ta en titt på Fanny Wang 2001 (svart-röd är snyggaste enligt mig) men har svart vit pga där jag köpte dessa hade dom inte dom andra färgerna hemma.
Dom är som dom flesta lurar, överprisade... Men dom är klart mycket klarare ljud jämfört med bests. Men basen är lite klenare... Men basen är renare
Men mer hållbar än bests dom vinner mot beats i på nästan alla fronter:)

Dessa var jävligt snygga! Är de bättre än beats? 3001 versionen var otroligt snygga. snyggaste hörlurarna jag har sett förmodligen. Väldigt mycket ripoff på beats dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Vad använder de för hörlurar? Såg nu även att man kan köpa pros för lite under 1500kr från USA också. Missförstå mig inte med mina inlägg. Jag är säker på att det finns bättre hörlurar för mindre än 3000kr, men jag tycker att det är fel att kalla dem för skräp när man inte har testat dem.

Sa jag någonsin att jag inte testat dom? Jag sa inte heller någonsin att dom är skräp, trots att dom är sjukt overpriced och plastiga i mina ögon. För testat både Pro och Studio har jag nämligen och kan tillägga att jag har ett par Denon AH-D5000 (Markl moddade) som drivs av en X-Can v8 (känd som en av dom bästa ampsen till just dom lurarna) samt mina HD25or att jämföra med.

Angående vad dom faktiskt använder så är ju bara att titta på när dom spelar. Oftast kan du se att dom använder HD-25 eller HDJ-2000.

Visa signatur

| I7 950 @ 4.0GHz w/ Corsair H50 PnP Scythe 120 GT 1850 |
| Gigabyte GeForce GTX 470 SOC | Fractal Design R3 |
| Acer GD245HQ 120Hz |
--------------------------------------------------------------------------
| Burson HA-160D > Audeze LCD-2 Rev. 1 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jakob.L:

Ne de är over ear med noice cancelation:P

Dom läcker ljud som FAN...

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB