hur länge håller era in ears ????

Permalänk

hur länge håller era in ears ????

nu har mina in ears pajat, har bara haft dem i ca 9 månader å lyssnat nästan dagligen på dem , hur länge håller era in ears är det vanligt med så kort livslängd på in ears, är ett par ajays one jag har , kan man få nya på garantin eller något ??

Permalänk
Medlem

Har haft mina ipod touch 4 in-ears sen förra julen.

Visa signatur

[B]Cooler Master HAF 912 Plus ● I5 Quad 2500k @ 4,8GHz ● Antec Kühler H2O 920 ● Asus P8Z68-V Pro ● Asus gtx 560 ti OC SLI ● 500GB Western Digital Caviar blue ● Seagate Barracuda 3TB ● Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 ● Fractal Design Newton R2 modular 800W [U]

Permalänk
Medlem

Mina in-ears som jag haft som längst höll i 2 år. Sambon hade samma model de hör i 2 månader. Beror på din omedvetna behandling av lurarna. Nu mer använder jag inte in-ears längre. Men det hela beror på kvalitet och hur man tar hand om sina lurar. Jag brukar snurra ihop mina runt handflattan för att få en cirkel innan jag stoppa dom i fickan. Men sambon tog bara och trycket ihop sladdarna och stoppa i fickan. Jag håller alltid min musik spelare i handen medan jag använder den medan sambon stoppar sin i handväskan. Sådana saker kan göra stor skillnad.

Så har dom kort livslängd? Nja, beror på behandlingen. men runt 1-1½ år är väl vanligt skulle jag tro.

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem

Vet inte, jag har inte förstört någon alls, utan bytt ibland av andra anledningar, men bortser man från öronkuddar/ gummipackningarna eller vad man nu ska kall det så borde livslängden vara väldigt lång, det är yttre våld som verkar vara problemet och låter man bli det så håller de länge, har nån gammal kasettfreeestyle som funkar ännu, den är nog minst 25år

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

mina köpte jag för 6-7 månader sedan och som har varit om mycket skit t.ex 4 gånger i tvättmaskinen jag har skullcandys in-ear lurar med mic

Permalänk

Enda hörlurarna jag förstört (bortsett från stora billiga headsets) är de jag fick med original till min ipod video. Men jag brukar tröttna på de hörlurar jag har och byta efter ca 1 år.

Permalänk

ok på mina är kabeln hel på det är ena luren som slutat låta lite men inte helt utan d låter dåligt bara. känns surt ´å köpa nytt om dem inte håller längre än ett år ens.

Permalänk
Medlem

A-jays one är ju nästan gratis så det är kanske inte så konstigt de håller så kort tid.

Permalänk
Medlem

Random inear för 100-500kr håller typ två månader för mig (eller tills första gången man drar lite i kabeln)

Köpt sennheiser IE6 (Beställningsdatum 2011-09-01 07:19), får se när de går sönder. (Redan dragit lite väl mycket i kablarna och allt är ok, är långt ifrån försiktig med dem)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av callawayno1:

nu har mina in ears pajat, har bara haft dem i ca 9 månader å lyssnat nästan dagligen på dem , hur länge håller era in ears är det vanligt med så kort livslängd på in ears, är ett par ajays one jag har , kan man få nya på garantin eller något ??

Vi var 3 stycken dom köpte var sitt par ajays one i mars förra året tror jag det var, alla 3 slutade att ge ljud från ena luren, mina gick sist av dom för 2 månader sen ungefär. Men vad mer kan man begära från 200kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av callawayno1:

ok på mina är kabeln hel på det är ena luren som slutat låta lite men inte helt utan d låter dåligt bara. känns surt ´å köpa nytt om dem inte håller längre än ett år ens.

Om du har kvar kvittot så kan du få de utbytta på garanti.

Permalänk
Medlem

har haft 6 par in ears och de har hållt i 2 månadar ungefär. börjar alltid med att ena sida slutar att fungera. har slutat att använda hörlurar nu på gymmet för att jag är rätt så säker på att det är gymmets fel.

Permalänk

Jag har snart en låda med diverse in-ear lurar. Jag tror aldrig jag har lyckats förstöra någon. De har följt med olika telefoner(SEMC och Samsung) och sen har jag köpt ett par Koss the plug, ett par creative 630 och ett par inear från philips med mick. Creative lurarna har varit med på träningsrundor på cykel i många timmar och olika väder i 5år och philips sedan i somras. Jag är inte försiktig med mina lurar men jag använder dem inte till att bära datorn i med öronen heller. Men min erfarenhet är att de håller bra och länge. Creative lurarna höll runt vättern för 2 år sen och det regnade i 10mil.

Permalänk
Skrivet av callawayno1:

nu har mina in ears pajat, har bara haft dem i ca 9 månader å lyssnat nästan dagligen på dem , hur länge håller era in ears är det vanligt med så kort livslängd på in ears, är ett par ajays one jag har , kan man få nya på garantin eller något ??

1dag-2mån beroender på, senaste var förvisso för 3 månader sedan men är pga jag inte lyssnat på ett tag och då var det pga dem slets isönder, satt vid skolbänken och dem hade fastnat i stolen så när jag reste mig upp och gick så slets lurarna av så bara kontakt delen (3.5mm) satt kvar:P

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Ca. 3 veckor. Använder numera enbart deltaco och dealextreme lurar av den anledningen.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Har ett par för 500kr och använt garantin 3 ggr på ett år. värt

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 1300 | Mobo: Gigabyte GA-Z170M-D3H | GPU: Gigabyte GTX 1070 | CPU: i5-6600K 4,4 GHz | CPU-kylare: Be-Quiet Pure Rock | Minne: Corsair Vengence 2133MHz 16GB | SSD: Corsair Force LE 240GB | PSU: Corsair CX650M | Skärm: Acer 24" Predator GN246HL

Permalänk
Medlem

Vad gör ni med era lurar... Mina s-jays höll i nästan två år. Sladden lossnade tillslut ifrån ena luren, borde sluta rycka ut lurarna ur öronen genom att dra i sladden. Mina X300-II tappade jag efter ett års användande, då jag hade dem i innerfickan av jackan och bar den under armen. De funkade då klander fritt.

Bägge par användes dagligen, i mobilen, datorn i skolan och i datorn hemma. Runt 5-6 timmar per dag.
Bägge par lurar gick på runt 400:- styck när jag köpte dem. Så man kan väll inte direkt klassa dem som några super kvalités lurar.

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft några som gått sönder! Dock har jag en kompis som köper nya typ varje månad, då han inte hittar dem eller har tagit sönder dem... Han kan köpa billiga för 99:- eller Philips för 399:- och dem brukar generellt hålla lika länge... Vet dock att han är väldigt oförsiktig och trycker ner dem i fickan och därmed påfrestar "öronpluggarna" väldigt mycket... Detta samt mycket annan omild behandling så är jag iallafall inte förvånad över att dem går sönder Så tror till 90% säkerhet att om man behandlar dem väl så kan de räcka väldigt väldigt länge... Kan också tillägga att jag brukar också vira ihop dem i handen innan jag lägger dem i fickan samt ha tillräckligt lång sladd, så den inte töjs varje gång jag tittar åt vänster till exempel...

Behandlingen av sina grejor bestämmer också hur långt tid den håller (såklart också kvaliten på grejorna) då min mobil är i nästan nyskick och funkar utmärkt så är min polares mobil sönder i mute knappen samt volym knapparna och spräckt på både fram och baksida varav det är en jättestor "blomma" på baksidan XD

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Gaston85:

Ca. 3 veckor. Använder numera enbart deltaco och dealextreme lurar av den anledningen.

Lurar ifrån clas ohlsson är att rekommendera, glömt namnet då jag nu har mina samsung ifrån s2an men dem kostar 59-69 och skitbra ju, prövade dem en gång utan förväntning och köper alltid dessa modeller, även uppdaterats då dem är populära.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av ArakanI2:

Vad gör ni med era lurar... Mina s-jays höll i nästan två år. Sladden lossnade tillslut ifrån ena luren, borde sluta rycka ut lurarna ur öronen genom att dra i sladden. Mina X300-II tappade jag efter ett års användande, då jag hade dem i innerfickan av jackan och bar den under armen. De funkade då klander fritt.

Bägge par användes dagligen, i mobilen, datorn i skolan och i datorn hemma. Runt 5-6 timmar per dag.
Bägge par lurar gick på runt 400:- styck när jag köpte dem. Så man kan väll inte direkt klassa dem som några super kvalités lurar.

Du läste väll vad jag gjorde med mina

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av callawayno1:

nu har mina in ears pajat, har bara haft dem i ca 9 månader å lyssnat nästan dagligen på dem , hur länge håller era in ears är det vanligt med så kort livslängd på in ears, är ett par ajays one jag har , kan man få nya på garantin eller något ??

Hej.

Jag slaktar mina in Ear lurar, dom brukar hålla ca 1-2 månader, sen är dom slut, vet inte vad jag gör för fel men dom är med mig jämt, på gym, löprundor allt.
Bass'n brukar försvinna totalt så det bara spelar diskant, så änså länge har jag fått dom utbytta varje gång. använder Jay-Z inear lurar.

// Jonas Lillman

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som trodde att ni snackade om era öron?

OnT: Skulle aldrig köpa dom eftersom de är så osköna..

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Mina har hållt i flera år nu men jag använder dom inte dagligen heller och inte ens varje vecka. Däremot brukar dom följa med i väskor, fick etc när jag inte använder dom.
Hur lyckas ni ta sönder era? Så länge man inte drar dom i sladden när man ska ta ut dom ur öronen så verkar det som att dom håller bra trots att dom ser väldigt klena ut.

Permalänk
Medlem

Mina Shure SE420 har fungerat klanderfritt i 4 år. Har dom till jobbet, på gymmet, hemma etc.

Permalänk
Medlem

Tog väll typ 3 veckor att ha ihjäl ipod snäckorna, och nya fick jag inte heller. Dom ville inte byta hörlurarna eftersom jag hade använt dom..

Längsta in ears måste va dom som följde med min nokia 3650 som jag köpte samma vecka den kom ut, dom ligger i en låda och aggerar sista hjälpen när allt annat felar fortfarande.

Permalänk

Brukar i vanliga fall hålla 1-2 månader dock så har paret jag har nu hållit i ca 6 månader vilket är ett personligt rekord!

Betalarförviso aldrig mer än ca 100 kr för mina

Permalänk

oftast runt 3-6 månader dock är det inte funktionen som felar på dom utan att jag antingen tappat en av skummplopparna eller att jag haft dom på jobbet så de gått från fin random färg till grådassig och fulla med metallflagor i skummet efter att haft dom i fickan på jobbbyxorna

brukar lägga 2-300:- på dom

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag har haft mina etymotic in-ear hörlurar i lite mer än 2 år utan något fel alls och då har jag inte direkt varit försiktig med dom, har dom i jackfickan hela tiden utan skydd, jag buntar bara ihop dom och kastar in dom i fickan, jag har råkat dunka dom i marken ett par gånger och har en gång råkat doppa dom i vatten.
Grejen är ju dock att jag betalade 1000kr för dom, men dom är ju ett par riktigt bra hörlurar kvalite och ljudmässigt

Permalänk
Medlem

Hade ett par jays ONE i ett år ungefär och sedan så dog ena luren, sa åt Dustin som skickade nya. Har beställt ett par jays FOUR idag med mic, enda jag saknat på mina ONE. Sedan förväntar jag mig inte underverk av lurar som är så pass billiga. Var väldigt nöjda med dem och de gjorde ett bra jobb ifrån sig under det år jag hade dem. De som jag fick utbytta till fungerar fortfarande fint.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Har förbrukat säkert 5-6 par utav KOSS första model från 2006-2007 på omloppet av 1-2 år, sedan rört mig vidare till Sennheiser CX300-II, dessa har jag förbrukat två par utav på ca. 1½ år.

Det är alltid samma visa, antingen så börjar höger eller vänster hörlur att ge mindre ljud ifrån sig, diskant lågt ljud.
Sedan slockar ena hörluren helt.
Nu skiter jag i in-ears och kör mig mina gamla hederliga Steelseries Siberia v1 som har hållt i 5 år, typ.

Visa signatur

|Intel Core i7 2600K |Asus Maximus IV Extreme P67 |Gigabyte 7970 WindForce |16GB Corsair Vengeance LP |Corsair AX1200W |Fractal Design Define XL |Corsair H80 |Corsair Force GT 120GB |