Corsair PSU-ägare, titta hit! Floppy connector, ser den ut så här?

Permalänk

Corsair PSU-ägare, titta hit! Floppy connector, ser den ut så här?

När jag läser på Corsairs hemsida, angående vad för kablar som följer med nätaggregatet, så står det att det följer med två stycken "floppy connector". Är det en sådan som syns på bilderna här nedan? För det är nämligen den enda sådana kabeln jag äger, så den bör komma från kablarna som följde med mitt Corsair-agg – dock blir man ju lite förvirrad med tanke på Asus-loggan.

Anledningen till att jag frågar är för att alla kablar måste skickas med då jag ska skicka tillbaka mitt nätaggregat till inet för reperation/utbyte då dess fläkt inte låter som den ska.

Dold text

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det där är en IDE-kabel som går från moderkort till floppy/HD/CD/DVD.. av gammal sort.

Floppyns strömkabel borde sitta i kabelhärvan från nätagget om du inte har modulärt, men det betvivlar jag..

Edit: Såg nu att det faktiskt var modulärt.. Här har du en länk till bild på en i alla, fall så du vet hur de ser ut..
Första bilden i tråden.
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=20295380

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Det där är en IDE-kabel som går från moderkort till floppy/HD/CD/DVD.. av gammal sort.

Hur ser en "floppy-kabel" ut då? En googling på "floppy connector" visade mig nämligen bilder på en massa sådana kablar som den jag visade på bilderna...

Skrivet av DaBone:

Floppyns strömkabel borde sitta i kabelhärvan från nätagget om du inte har modulärt, men det betvivlar jag..

Corsair HX650 är modulärt, ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Hur ser en "floppy-kabel" ut då? En googling på "floppy connector" visade mig nämligen bilder på en massa sådana kablar som den jag visade på bilderna...

Corsair HX650 är modulärt, ja.

Ah, du hann före.. Jag editerade mitt inlägg..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Ah, du hann före.. Jag editerade mitt inlägg..

Någon sådan kontakt känner jag inte alls igen, och jag är högst tveksam till att jag fick med någon sådan när jag fick mitt Corsair-nätaggregat. Vad jobbigt allting blev nu...

Permalänk
Permalänk

Hej!

Jag har också tidigare letat efter dessa på internet, men dessvärre utan resultat. Dock efter en ny (snabb) sökning på jobbet hittade jag dessa bilder:

http://www.google.se/imgres?q=corsair+psu+cables+floppy&um=1&...
längst ner är floppy-kabeln

http://www.google.se/imgres?q=corsair+psu+floppy+cables&um=1&...
längst ner till höger är floppy-kabeln

Hoppas detta hjälpte!

Mvh
Awesometrygg

Permalänk
Medlem

Brukar sitta på samma kabel som molex.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av Subdubwise:

Hur ser en "floppy-kabel" ut då? En googling på "floppy connector" visade mig nämligen bilder på en massa sådana kablar som den jag visade på bilderna...

Du skulle i så fall googlat på "Corsair modular floppy power connector", det du har fått träff på är data-kabeln som kopplas mellan floppy och moderkort.

Som Konichiwa skrev så brukar de sitta på samma kabel som molex-kontakterna. Det är mindre troligt att man har två separata kablar för floppy enbart, om det inte är adapterstuket, som på bilderna för HX750/HX850 (du sätter molex till floppy adapter-kabeln på en molex-kontakt).

Visa signatur

~Pelle~