[Hjälp sökes] Köp av stationär dator

Permalänk
Medlem

[Hjälp sökes] Köp av stationär dator

Hej, jag ska köpa en ny stationär dator och jag vill kunna spela på hyfstat hög "settings" utan att spendera en förmögenhet har kollat runt och hittat denna http://www.dustinhome.se/dell-vostro-460-ci7-34-8gb-500-hd667...
Vad tror ni om den? Den är utrustad med intel i7 3,4ghz processor, 8gig ram och amd radeon HD 6670. har kollat lite på youtube och sett at grafik kortet klarar av Battlefield 3 på ultra settings.. men jag vill gärna veta om detta är sant skriv vad ni vet/ tycker om datorn det uppskattas verkligen då jag vill ha datorn eftersom den jag har nu inte klarar minecraft :/ Tack på förhand allihopp
P.S detta är mitt första inlägg

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sopaj:

Hej, jag ska köpa en ny stationär dator och jag vill kunna spela på hyfstat hög "settings" utan att spendera en förmögenhet har kollat runt och hittat denna http://www.dustinhome.se/dell-vostro-460-ci7-34-8gb-500-hd667...
Vad tror ni om den? Den är utrustad med intel i7 3,4ghz processor, 8gig ram och amd radeon HD 6670. har kollat lite på youtube och sett at grafik kortet klarar av Battlefield 3 på ultra settings.. men jag vill gärna veta om detta är sant skriv vad ni vet/ tycker om datorn det uppskattas verkligen då jag vill ha datorn eftersom den jag har nu inte klarar minecraft :/ Tack på förhand allihopp
P.S detta är mitt första inlägg

Först och främst. Välkommen till Sweclockers
För det andra. Du kan få en mycket bättre dator till ungefär samma pris om du bygger en själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av sopaj:

Hej, jag ska köpa en ny stationär dator och jag vill kunna spela på hyfstat hög "settings" utan att spendera en förmögenhet har kollat runt och hittat denna http://www.dustinhome.se/dell-vostro-460-ci7-34-8gb-500-hd667...
Vad tror ni om den? Den är utrustad med intel i7 3,4ghz processor, 8gig ram och amd radeon HD 6670. har kollat lite på youtube och sett at grafik kortet klarar av Battlefield 3 på ultra settings.. men jag vill gärna veta om detta är sant skriv vad ni vet/ tycker om datorn det uppskattas verkligen då jag vill ha datorn eftersom den jag har nu inte klarar minecraft :/ Tack på förhand allihopp
P.S detta är mitt första inlägg

BF3 på ultra njaaa... den klarar BF3 på low settings iaf.. kanske klarar bf3 på ultra settings på upplösningen 640 x 480 utan att lagga sönder men annars är det helt omöjligt att ett kort med 1gb ram klarar BF3 på ultra med AA och allt på utan att dippa så lågt i FPS så det är "spelbart"

Permalänk
Medlem

Tack
Grejen är den att jag inte är bra på sånt :/ jag har inte så bra tidigare egebskaper av dator så därför vill jag hålla det enkelt Men är den inte bra ? Är det typ dålig grafikkort eller ram eller processor ? Vill gärna veta vad en kunnig tycker Snälla hjälp mig

Permalänk
Medlem

Uvania: det var denna jag hitta på youtube http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F%3Fgl%3DSE%26hl%3Ds...
Skulle va tacksam om du kunde ta en snabb titt och bedöma vad du tror

Permalänk

verkar lite konstigt prioriterat att slänga in en i7:a och sen ett såpass billigt grafikkort. För spelande är det nog en bättre ide att satsa på en i5 2500 eller liknande och sen lägga mer på grafikkortet

Permalänk
Medlem

Inet kan bygga ihop en dator åt dig billigt. Den blir bra mycke bättre. Allt du behöver göra är att välja delar, och det kan vi hjälpa dig med. Din budget är alltså 7000. Ska se vad jag kan åstakomma om du väntar lite...

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Men ni har något annat förslag på dator så skicka gärna en länk Vill helst inte gå över 7500kr

Permalänk
Medlem

Gorham : Tack så jätte mycket

Permalänk

Skulle säga att det verkar väldigt osannolikt, snarare omöjligt, att ett HD 6670 skulle klara BF3 på Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av sopaj:

Uvania: det var denna jag hitta på youtube http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F%3Fgl%3DSE%26hl%3Ds...
Skulle va tacksam om du kunde ta en snabb titt och bedöma vad du tror

det där var singleplayer och kräver mindre än vad multiplayer gör och det är som sagt konstigt prioriterat då gpun är ett budget kort (kostar ca 700 kr nytt)

om du kan ge oss en budget på hur mkt den får kosta så fixar vi en dator du kommer vara nöjd med istället för den du kikar på den kommer du inte långt med när det gäller spel

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Okej, första gången jag länkar en dator. Andra användare får gärna rätta/ändra.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1549934/2012-02-28
Med DVD-läsare
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1549958/2012-02-28-1

Permalänk
Medlem

Om du beställer senast imorgon så bjuder inet på montering (annars 799kr) så du borde köra på det om du inte vill bygga datorn själv.

Permalänk

såg att Inet har ett Define r3 med en extra 180mm fläkt för 699kr. Väldigt trevligt chassi. Sen är det ju svenskt också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av markusjarlstig:

Skulle säga att det verkar väldigt osannolikt, snarare omöjligt, att ett HD 6670 skulle klara BF3 på Ultra

han fick ca 20 25 fps och det var i en customiserad ultra i singleplayer 1680x1050 2x antialias och sedan 50% motionblur default setting

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

Om du beställer senast imorgon så bjuder inet på montering (annars 799kr) så du borde köra på det om du inte vill bygga datorn själv.

Skrivet av wakasha:

Okej, första gången jag länkar en dator. Andra användare får gärna rätta/ändra.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1549934/2012-02-28
Med DVD-läsare
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1549958/2012-02-28-1

Utan mekaniskt hårddisk? Väldigt limiterat med lagringsutrymme. Chassit har jag ingen personlig erfarenhet av men jag har haft budgetchassin från CM förr och dom brukar kännas väldigt plastiga och plåtiga. Fast om man ska hålla en strikt budget så varför inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

han fick ca 20 25 fps och det var i en customiserad ultra i singleplayer 1680x1050 2x antialias och sedan 50% motionblur default setting

Ospelbart med andra ord...

TS: köp delar från inet med montage som ingår t.o.m. imorgon. Då tar inet garantin på HELA datorn istället för delarna för sig om man bygger själv.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

han fick ca 20 25 fps och det var i en customiserad ultra i singleplayer 1680x1050 2x antialias och sedan 50% motionblur default setting

Okej! måste dock erkänna att jag inte vet vad antialias är

20-25 fps skulle jag inte spela med. Och jag spelar knappt några shooters överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Datron på dustin är uruselt optimerad för spel.

Denna ska klara high (andra får rätta mig om jag har fel.) Ultra får du inte om du inte hostar upp en hel del mer. Vill du överklocka så behöver du en tredjepartskylare, ett starkare nätagg hade då inte skadat heller.

Vill du inte överklocka alls (nu eller i framtiden) så går det att tvinga ner priset ett par hundringar till.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1529915/2012-02-24 (EJ LAGRING, EJ OS)

Permalänk
Medlem

Min budget är runt 7500kr kan dock gå lite över om det krävs

Permalänk
Medlem
Skrivet av markusjarlstig:

Utan mekaniskt hårddisk? Väldigt limiterat med lagringsutrymme. Chassit har jag ingen personlig erfarenhet av men jag har haft budgetchassin från CM förr och dom brukar kännas väldigt plastiga och plåtiga. Fast om man ska hålla en strikt budget så varför inte.

Ja, egentligen ska man väl byta ut SSDn mot en mekanisk. Anledningen till att jag inte tog med en mekanisk är för att jag personligen inte använder särskilt mycket utrymme och med tanke på nuvarande pris på marknaden...

Med mekanisk hdd, utan ssd
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1549985/2012-02-28-2

Permalänk
Skrivet av whisp91:

Datron på dustin är uruselt optimerad för spel.

Denna ska klara high (andra får rätta mig om jag har fel.) Ultra får du inte om du inte hostar upp en hel del mer. Vill du överklocka så behöver du en tredjepartskylare, ett starkare nätagg hade då inte skadad heller.

Vill du inte överklocka alls (nu eller i framtiden) så går det att tvinga ner priset ett par hundringar till.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1529915/2012-02-24

Tror att det går att klocka helt okej på ett 500w, i alla fall processorn. Fast som sagt behövs en bättre cpu:kylare om man inte är immun mot oljud.

Har du inte glömt en hårddisk förresten?

Permalänk
Medlem

Kort fråga: har du OS (vista, win 7 )

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wakasha:

Ja, egentligen ska man väl byta ut SSDn mot en mekanisk. Anledningen till att jag inte tog med en mekanisk är för att jag personligen inte använder särskilt mycket utrymme och med tanke på nuvarande pris på marknaden...

Med mekanisk hdd, utan ssd
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1549985/2012-02-28-2

lägg lite extra på nätagget (?) typ 500W eller liknande

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Skrivet av wakasha:

Ja, egentligen ska man väl byta ut SSDn mot en mekanisk. Anledningen till att jag inte tog med en mekanisk är för att jag personligen inte använder särskilt mycket utrymme och med tanke på nuvarande pris på marknaden...

Med mekanisk hdd, utan ssd
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1549985/2012-02-28-2

Specifikationerna för grafikkortet säger att man bör ha en 550w:s nätdel. Vet inte hur ofta man faktiskt behöver så mycket men det är kanske värt att nämna.

Permalänk
Medlem

Chassin bryr jag mig minst om och jag har en 2tb extern hårddisk hemma så den vehöcer inte vara så stor. Har nu ps3 och vill gå över till dator men med minst lika bta grafik Så budget är alltså runt 7500 kr och chassi och hårddisk är inte så viktigt ... har även en extern dvd läsare/brännare ... där kan man väll spara pengar ? Skicka gärna mer länkar som ni märker är jag lite noob men någon gång måst vara den första... Gillar verkilgen bemötandet på denna sida Härligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av markusjarlstig:

Specifikationerna för grafikkortet säger att man bör ha en 550w:s nätdel. Vet inte hur ofta man faktiskt behöver så mycket men det är kanske värt att nämna.

Rekommendationerna är med massa säkerhetsfaktorer och jag tror att nätagget klarar av att dra runt systemet, annars kan han köpa ett dyrare om han vill lägga pengar på det. Jag hade tyckt att TS skulle köpa SSD och montera in sin 2TB hdd som lagringsdisk.

Tänk bara på att om du vill att datorn skall bli monterad på inet gratis får du beställa imorgon.

Permalänk
Skrivet av sopaj:

Chassin bryr jag mig minst om och jag har en 2tb extern hårddisk hemma så den vehöcer inte vara så stor. Har nu ps3 och vill gå över till dator men med minst lika bta grafik Så budget är alltså runt 7500 kr och chassi och hårddisk är inte så viktigt ... har även en extern dvd läsare/brännare ... där kan man väll spara pengar ? Skicka gärna mer länkar som ni märker är jag lite noob men någon gång måst vara den första... Gillar verkilgen bemötandet på denna sida Härligt

Som någon frågade tidigare: Har du ett operativsystem liggandes? Där kan man spara in ett par kronor. Om du även har en gammal hårddisk så kan du spara rätt mycket där också (hårdiskar har varit dyra som fan sen översvämningarna i thailand)

Permalänk
Medlem

Gorham : jag har både vista (orginal skiva) och windows 7 (brännt)

Permalänk
Medlem

Asus P8Z68-V LX 875 kr
CORSAIR CX 500W V2 ATX12V 2.3 / EPS12V PSU 499 kr
G.Skill F3-12800CL9D-8GBXL - DDR3 1600 Mhz - 2 x 4GB 395 kr
Gainward GeForce GTX 560 Ti - 2048MB GDDR5 "Phantom" 2590 kr
Intel® Core i5 2400, 3.1GHz, 6MB 1589 kr
NZXT Source 210 Elite - Black 489 kr
Western Digital Caviar SE WD5000AAKS 500GB 7200rpm 16MB SATA-2 689 kr

Detta borde funka, men undrar fortfarande om du har OS. Har tagit bort dvd som du ser. blir 7175 med frakt (hatar cdon för att man ej kan skapa länk, så om du vill se delarna blir det copy and paste)

Ops, såg att du svarat ang OS.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.