Philips HP890 helt döda? Delar?

Permalänk

Philips HP890 helt döda? Delar?

Halloj,

Mina trogna Philips HP890 har lagt av helt, inget ljud alls i dem. Testat dem i en annan dator, kikat efter glapp. Även öppnat och kollat i dem och det verkar ej vara något kabelbrott eller liknande.

Någon som har något tips på vad som kan ha hänt eller om det går att fixa reservdelar till dem fortfarande?

Visa signatur

| Q6600 G0 @ 3,4Ghz | Ultra Xtreme 120 | ASUS P5K Premium | 8800 GTS 512mb | Corsair Twinx 2x2gb PC6400 | 2.5TB SATA | Corsair HX620 | X-Fi Extreme Music | 20" BenQ | Lian-Li PC1000 |

Permalänk

Jag har ett par helt fungerande lurar men bygeln som håller uppe luren har lossnat på ena sidan. Nu har jag ersättningsmodellen till speldatorn och mina 890 ligger i en låda i garaget och jag funderar på om man kan få ihop dem på något sätt. Det är inte infästningen till sladden som strular på dina? 2.5mm pluggen i luren alltså. Eventuellt borde du kunna hitta någon med lurar som funkar men är sönder som mina i närheten. Det hände med flera att de gick sönder efter några år i chassit men lät fortfarande fint. Mina lurar funkar fint om man har en mössa på sig med stor tofs. men det blir lite varmt efter en stund.

Permalänk

Pluggen verkar hel likaså "honan" i luren. Pluggen verkar gå i som den ska mm. Har dock ej någon annan kabel att testa med men den är rätt kraftig ändå så är förvånad ifall det är den som gett sig.

Du vill inte kränga dina då?

Visa signatur

| Q6600 G0 @ 3,4Ghz | Ultra Xtreme 120 | ASUS P5K Premium | 8800 GTS 512mb | Corsair Twinx 2x2gb PC6400 | 2.5TB SATA | Corsair HX620 | X-Fi Extreme Music | 20" BenQ | Lian-Li PC1000 |

Permalänk

Ska fundera på det. Ska ta in dem och se om de fortfarande funkar. Återkommer.

Permalänk

Kirrade ny kabel idag och då funkar dem Tack ändå.

Visa signatur

| Q6600 G0 @ 3,4Ghz | Ultra Xtreme 120 | ASUS P5K Premium | 8800 GTS 512mb | Corsair Twinx 2x2gb PC6400 | 2.5TB SATA | Corsair HX620 | X-Fi Extreme Music | 20" BenQ | Lian-Li PC1000 |

Permalänk

Kul Jag har funderat på att fixa min bygel med lite hemmafixeri men det har bara inte blivit av. Har inte haft behovet ännu...