Microsoft lanserar Windows 8 Consumer Preview

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Jag tror att Start Menyn är en vanesak, du öppnar dina program precis lika snabbt med Metro viewn. Det är bara att trycka på Windows knappen (edit) och skriva in 3-4 bokstäver och trycka på enter precis som i Win7. Om du inte vet vad programmet heter så fokuserar du på start menyn ändå, Aktivitetsfältet finns för att du ska Pinna saker där ändå

Nej jag hatar att pinna saker på aktivitetsfältet jag tycker det ser sjukt fult ut. Jag vill ha mitt os så cleant som möjligt har inget pinnat på aktivitetsfältet och jag har inga ikoner på skrivbordet. win + e och win knapparna används väldigt flitigt i win 7 och det jag har kört i win 8 har jag inte gillat hittils

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

Hur blir det med drivrutiner och sådant?

Alla mina installerades utan problem.

Grafiken fick jag ladda ner från ATI

Webbcamen från Creative. Tog Windows 7 64bit drivrutinen och den fungerar utan problem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Du drar från toppen av skärmen till botten av skärmen för att stänga av program med touch.

That did it! Tackar!
Tycker ändå dom kunde ha lagt upp det bättre.
Skulle vilja komma åt alla öppna och sedan stänga dom via ett kryss eller liknande.

Hur långt från den riktiga win8 versionen kan man anta att detta är?
Får väl hoppas att det blir ändringar lite här och där, annars känns detta inget vidare.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har installerat Windows 8 som har en pekskärm till datorn där det är installerat?

Vilken modell har du i så fall, vart har du köpt den och hur tycker du att det fungerar?

Visa signatur

Att läsa Aftonbladet för att få information om världen är som att titta i fiskinälvor efter fotbollsresultaten.

Permalänk
Medlem

Förstår inte allt hur dom tänkte när nästan alla appar måste ha en upplösning större än 1024x768. Ingen av windows apparna funkar på min netbook som bara har 1024x600. Kan ju inte ens lägga patiens för det står att jag har för låg upplösning. Detta kan ju inte gå så bra ihop med tablets? Måste ju finnas många som inte kommer över denna upplösning?

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk

Jag har installerat det nu och jag undrar hur man far ett svenskt tangentbord? :-s

Permalänk
Medlem

Nagon mer som har problem med drivrutiner? Drivrutinerna till mitt moderkort finns inte till 8an sa jag provade 7ans, men det gick ej. Lite segt utan ljud.

Permalänk
Skrivet av Gizmore:

Nagon mer som har problem med drivrutiner? Drivrutinerna till mitt moderkort finns inte till 8an sa jag provade 7ans, men det gick ej. Lite segt utan ljud.

Vad har du för ljudkort? Mina installerades allihopa...

Permalänk
Skrivet av shenzhendev:

Jag har installerat det nu och jag undrar hur man far ett svenskt tangentbord? :-s

Det hade du som val vid installationen

annars gå in på Control panel och ändra där det ska också finnas en ikon i aktivitetsfältet vid klockan där du kan ändra från ENG till SWE

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenzhendev:

Jag har installerat det nu och jag undrar hur man far ett svenskt tangentbord? :-s

Gå in i kontrollpanelen och ändra. Får jag fråga varför du inte ändrade tangentbordslayout när du installerade? Det är ändå ett av de första valen du gör.

Permalänk

Har just installerat de på en fujitsu surfplatta (xxx.dustinhome.se/fujitsu-stylistic-q550-atom-2gb-30-3g-101-w7p/product/5010602814)

Där gör sig win 8 med metro ganska bra.
Helt klart mycket bättre än win 7 fungera på den.

så känns som metro gillar pekskärm... så till vanliga desktop / laptops känns de lite sådär njaa...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilka surfplattor kan man installera Windows 8 på?

Permalänk
Skrivet av desperado82:

Det hade du som val vid installationen

annars gå in på Control panel och ändra där det ska också finnas en ikon i aktivitetsfältet vid klockan där du kan ändra från ENG till SWE

Tack så jättemycket, jag hade gjort det innan men det ändrades inte, till slut så raderade jag Usversion och då aktiverades den svenska.

Mvh Jonas.

Permalänk
Medlem

Kommer Swec göra en introduktionsvideo till win8 för oss som inte orkar/kan testa själva?
Har för mig dom gjorde en till win7 men jag kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Vilka surfplattor kan man installera Windows 8 på?

Eftersom de inte har släppt någon ARM version än så blir det alla som har en x86 processor och tillräckligt med RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tralle:

Nej jag hatar att pinna saker på aktivitetsfältet jag tycker det ser sjukt fult ut. Jag vill ha mitt os så cleant som möjligt har inget pinnat på aktivitetsfältet och jag har inga ikoner på skrivbordet. win + e och win knapparna används väldigt flitigt i win 7 och det jag har kört i win 8 har jag inte gillat hittils

Yes men då är detta ännu mer cleant i teorin Bara trycka på en knapp och öppna sen är ditt desktop OS helt tomt.
Pins är det som gör OSet för mig iaf men smaken är som baken

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Hur kommer jag vidare när man ska skriva in produkt koden?

Skriver in den: NF32V-Q9P3W-7DR7Y-JGWRW-JFCK8

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk
Medlem
Skrivet av anthons:

Kommer Swec göra en introduktionsvideo till win8 för oss som inte orkar/kan testa själva?
Har för mig dom gjorde en till win7 men jag kan ha fel.

Vore riktigt smutt

Kan däremot säga att det är rätt likt iaf i desktop versionen.

Hade tänkt att testa Skydrive och lite annat, vem vet jag kanske lägger upp en video med dualscreens

Permalänk
Medlem

jag älskar det.

Permalänk
Medlem

Windows 8 är just nu CP...

"Consumer Preview"

Dold text
Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av desperado82:

Vad har du för ljudkort? Mina installerades allihopa...

Jag har det p[ moderkortet: ASRock X58 Extreme3

Permalänk
Medlem

Drar ner och testar ^_^
Någon som vet om att man fortfarande kan Share sina grejer (filmer/bilder osv) via nätverket? Eller fungerar den inte?

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk

Ville bara skryta lite

Alla DRIVRUTINER INSTALLERADE

Permalänk
Skrivet av Taft:

Drar ner och testar ^_^
Någon som vet om att man fortfarande kan Share sina grejer (filmer/bilder osv) via nätverket? Eller fungerar den inte?

Ska gå. Man får välja vid installationen vad man delar. Dock tog jag bort mitt MSN konto efte installationen så slipper Windows synka med
det utan kör ett vanligt lokalt Windows konto

Permalänk
Medlem
Skrivet av desperado82:

Ska gå. Man får välja vid installationen vad man delar. Dock tog jag bort mitt MSN konto efte installationen så slipper Windows synka med
det utan kör ett vanligt lokalt Windows konto

Aaah tackar, för det streamar en hel del via nätverkat. Men annars så kanske man ska köra dual-boot?

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Skrivet av Taft:

Aaah tackar, för det streamar en hel del via nätverkat. Men annars så kanske man ska köra dual-boot?

När man installerad Windows 8 och är på skrivborder så går man med mus pekaren till högra hörnet längs upp om dig.

Där kommer fram en meny där det står settngs.

Sen klickar du på det

Efter det finns det längst ner där det står More PC Settings

Nu får du fram allt där du kan ändra delning. Finns något som heter SHARE

Permalänk
Skrivet av desperado82:

När man installerar Windows 8 och är på skrivbordet så går man med mus pekaren till högra hörnet längs upp om dig.

Där kommer fram en meny där det står settngs.

Sen klickar du på det

Efter det finns det längst ner där det står More PC Settings

Nu får du fram allt där du kan ändra delning. Finns något som heter SHARE

Ser ut såhär

Uploaded with ImageShack.us

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Från http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/02/29/running-the-con...
.....
The most important reason is access to the rich experience powered by accelerated graphics, and the fast and fluid operation that you’ll experience when running this way. If you do run in a VM, which is supported as expected, please be sure your screen size meets the minimum requirements."

Talar vi i cirklar eller? Jag svarade tidigare att det var prestandan som var det främsta skälet att man inte skulle köra på en VM. Det är precis vad de säger där. Det är klart att om man inte är medveten om hur en VM fungerar med Windows 8 kan man tro att Windows 8 är segt, när det egentligen är VM som begränsar prestandan.
#12011533
#12011632

Permalänk
Medlem
Skrivet av desperado82:

Ser lite ut som en modern Windows 3.11-variant av skrivbordet, där man har fönstergrupper med ikoner för de program man kör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Ser lite ut som en modern Windows 3.11-variant av skrivbordet, där man har fönstergrupper med ikoner för de program man kör.

Ser nog betydligt bättre ut när program med live tile börjar poppa in.
Som sagt inget man använder för nåt annat an launcher om man inte pinnat något på aktivitetsfältet.