Tänker köpa en Synology DS212 och undrar

Permalänk
Medlem

Tänker köpa en Synology DS212 och undrar

hur svårt är det átt konfigurera den. Har tagit ner Freenas på an gammal maskin för att testa och det fungerar inte så bra just nu. Antar att jag måste hitta en bra manual som hjälper noviser på detta område. Så min fråga är Hur svårt är det att få en DS 212 att snurra? Är den byggd så att även dummies kan fixa det med enkla medel eller kräver det en massa pillande som inte står i instruktioner på för en dummie enkelt sätt. Numera är jag så van vid plug and play så det är alltid jobbigt att mickla och meka när man inte alltid fattar alla varianter. Så är det någon som har en DS212 som kan ge något tips så är det värdefullt för mig. Har sökt runt en del men inte hittat något för mig användbart men nätet är stort. Skall stoppa in 2 st 1TB diskar som jag har liggande i den.

Visa signatur

MB: ASUS ROG B450-F, CPU: AMD RYZEN 5 3600, Chassi: Fractal Define C, RAM: Corsair V DDR4 3200Mhz, GPU: ASUS RX5700 EVOOC, PSU: Corsair RM 650w, HD: Kingston A2000 1TB M.2 SSD, CPU Cooler: CM Hyper 212 RGB: MB: MSI P67A-C45, CPU: SB i5 2500K, Chassi: Antec Dark Fleet, RAM: Corsair XMS 8GB 1333Mhz, GPU: Gigabyte GTX 560 TI, PSU: Antec 520, HD: Samsung SP F3 1TB, [B]

Permalänk

Hej
DS211J och antar de är samma mjukvara även i den du funderar på och jag skulle jag tror.

Deras webbgränssnitt känns verkligen gjort med tanke på att man ska kunna hantera de utan några större inställningar behövs, men tillåter ändå att man kan göra mer avancerade saker.

ett tips är ju att kolla i manualen innan köp... finns på --> http://www.synology.com/support/download.php?lang=enu&b=2%20b...

Permalänk
Medlem

Tackar länken var bra

Verkar vara en bra instruktion med lättfattliga instruktioner som är på min nivå. Så nu får jag se om det fungerar när jag skall börja installer. Skall ihandla 1 burk idag så att jag har lite skoj. Uppskattar tipset.

Visa signatur

MB: ASUS ROG B450-F, CPU: AMD RYZEN 5 3600, Chassi: Fractal Define C, RAM: Corsair V DDR4 3200Mhz, GPU: ASUS RX5700 EVOOC, PSU: Corsair RM 650w, HD: Kingston A2000 1TB M.2 SSD, CPU Cooler: CM Hyper 212 RGB: MB: MSI P67A-C45, CPU: SB i5 2500K, Chassi: Antec Dark Fleet, RAM: Corsair XMS 8GB 1333Mhz, GPU: Gigabyte GTX 560 TI, PSU: Antec 520, HD: Samsung SP F3 1TB, [B]