Permalänk
Avstängd

adobe flash på lumia 800

Hejsan! Jag undrar om det finns något sätt att få flash på lumia 800? Är ganska sugen på att köpa en men jag klarar mig inte utan flash.

Permalänk

Microsoft har væl gått ut med att de inte kommer støtta Flash på sina enheter? inte helt 100, men tror det. :/

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Relik 📜

Det finns inte, och kommer inte finnas om inte någon hackar ihop något eget. Tror dock knappt det exiterar några sådana planer i dagsläget.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Det finns inte, och kommer inte finnas om inte någon hackar ihop något eget. Tror dock knappt det exiterar några sådana planer i dagsläget.

Okej nokia n9 då? Har den support för flash? Om den inte har kan man fixa så den får?

Permalänk

Adobe har ju gått ut med att ICS är sista android som ska stödja flash.
http://blogs.adobe.com/conversations/2011/11/flash-focus.html

Så det tvingar ju förhoppningsvis bort flash förutom där det ska vara, msvt och youtube bland annat har ju bevisat att man inte behöver det för video med html5.

Planen är väl precis som iphone, inget flashande

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Precis, problemet är inte Microsoft, Nokia osv. utan Adobe som har beslutat att lägga ned Flash för mobiler. Så Android kommer inte heller att få nyare flash-versioner.

Vilka sidor är det du behöver flash till? De flesta mobilsidor har övergett flash för HTML5 istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av orig_rejser:

Adobe har ju gått ut med att ICS är sista android som ska stödja flash.
http://blogs.adobe.com/conversations/2011/11/flash-focus.html

Så det tvingar ju förhoppningsvis bort flash förutom där det ska vara, msvt och youtube bland annat har ju bevisat att man inte behöver det för video med html5.

Planen är väl precis som iphone, inget flashande

Ok. Vill fortfarande ha lumia 800 men vissa säger att n9 är bättre och vissa säger att ingen av dem är bra och att man borde köra på galaxy s2. Men jag vet inte vad det är men på nått sätt gillar jag inte samsung telefoner. Känns så plastiga :/. Vad tyckter du? N9 eller lumia 800?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hain3:

Ok. Vill fortfarande ha lumia 800 men vissa säger att n9 är bättre och vissa säger att ingen av dem är bra och att man borde köra på galaxy s2. Men jag vet inte vad det är men på nått sätt gillar jag inte samsung telefoner. Känns så plastiga :/. Vad tyckter du? N9 eller lumia 800?

Samsung-telefoner är plastiga Förutom Samsung Omnia 7 som jag hade en gång i tiden men Samsung hade tabbat sig med firmware så kunde nästan aldrig ringa på den

Rekommenderar Lumia 800. Windows Phone (Lumia 800) är bättre än Meego (N9). I övrigt ingen större skillnad på telefonerna förutom att Lumia har tre knappar på framsidan (Bakåt-knapp - håll innne den så får du upp alla program du har öppnat, Hem-knapp för startsidan och Sök-knapp för sök...) samt en dedikerad kamera-knapp på sidan (t.ex. kan du hålla inne den när du vill ta kort så startar kamera även om telefonen är låst - grymt smidigt!).

Nokia har dessutom gått ut med att de tänker lägga ned Meego (N9) och satsa helt och hållet på Windows Phone (Lumia 800).

En annan nackdel med Samsung Android-mobiler är att Samsung är enormt sega med att fixa Android-uppdateringar. Med Windows Phone får du uppdateringarna mycket tidigare.

Permalänk

Jag hade själv valt en lumia 800, alt. lumia 900 när den kommer, faktum är att jag har valt en lumia, men tänkte invänta lite prissänkning och bekräftelse på att höstens release av windows phone stödjs på lumian, då kommer många av småsakerna som är lite irriterande a'la gamla iphone att lösas enligt rykten.

Gillar windows phone's gränssnitt och att man inte behöver 4 kärnor och mängder med minne för att köra det. N9:an är läcker, men frågan är hur länge symbian/meego kommer att hänga med nu. Lär väl förvisso vara livslängden på en n9:a, men ändå.

Säkraste är att testa vilka du gillar, alla kan ungefär samma förutom att android i dagsläget fixar flash. Men skulle inte haka upp mig så mycket på det.
Apparna är ungefär samma, iallafall dom stora som är dom som i princip används av majoriteten.

Men jag tror på windows phone. MS har en tendens att när dom vill kunna ta sig dit dom vill. Vissa säger att dom aldrig kommer kunna hämta in Apples och googles försprång, men å andra sidan kan dom bara lapa i sig allt som dom har testat fram och bara köra.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Avstängd
Skrivet av orig_rejser:

Jag hade själv valt en lumia 800, alt. lumia 900 när den kommer, faktum är att jag har valt en lumia, men tänkte invänta lite prissänkning och bekräftelse på att höstens release av windows phone stödjs på lumian, då kommer många av småsakerna som är lite irriterande a'la gamla iphone att lösas enligt rykten.

Gillar windows phone's gränssnitt och att man inte behöver 4 kärnor och mängder med minne för att köra det. N9:an är läcker, men frågan är hur länge symbian/meego kommer att hänga med nu. Lär väl förvisso vara livslängden på en n9:a, men ändå.

Säkraste är att testa vilka du gillar, alla kan ungefär samma förutom att android i dagsläget fixar flash. Men skulle inte haka upp mig så mycket på det.
Apparna är ungefär samma, iallafall dom stora som är dom som i princip används av majoriteten.

Men jag tror på windows phone. MS har en tendens att när dom vill kunna ta sig dit dom vill. Vissa säger att dom aldrig kommer kunna hämta in Apples och googles försprång, men å andra sidan kan dom bara lapa i sig allt som dom har testat fram och bara köra.

Skönt och höra bra feedback på telefonen ^^. Det kanske blir en sån ändå, jag har inte använt mobil sedan 2008 och då hade jag en telefon som var otroligt seg så då la jag ner det hela men nu måste jag ha en

Permalänk
Skrivet av hain3:

Hejsan! Jag undrar om det finns något sätt att få flash på lumia 800? Är ganska sugen på att köpa en men jag klarar mig inte utan flash.

Finns det ingen flash på Lumia 800? Menar du i Internet Explorer då? Det går väl o ladda ner Opera eller nåt su man får flash?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Finns det ingen flash på Lumia 800? Menar du i Internet Explorer då? Det går väl o ladda ner Opera eller nåt su man får flash?

Inget flash finns så man får hoppas utfasningen av flash för mobila enheter ökar i tempo

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Skönt och slippa flash i mobilen så man slipper fixa typ flashblock. Använder inte regelbundet sidor som slutar fungera utan flash, antagligen minskar de hela tiden i takt med html5.

Permalänk

N9 har Megoo som os, trevligt iofs men det har slutats utvecklas då Nokia sagt att man kommer köra på wp...

Så lumia är att föredra, lumian är grymt bra enligt mig

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Inaktiv

Det går att installera flash på n9, men det fungerar bara i firefox. Tänker för övrigt själv köpa en n9 snart.