Problem med E-MU 1212M PCIe

Permalänk
Medlem

Problem med E-MU 1212M PCIe

Jag har precis köpt och installerat ett E-MU 1212M PCIe, i dagsläget endast för att spela musik på datorn. Således behöver jag egentligen bara en välljudande grundinställning. Tyvärr har jag stött på problem vid konfigurationen i Windows 7 (64-bit), vilket tydligen inte är helt ovanligt, trots aktuella drivrutiner och mjukvara. Jag får inte ett ljud ur kortet, inte ens med någon av de fördefinierade inställningarna.

Är det någon som har en idé om hur man löser detta?

Jag är inte särskilt kunnig i ämnet så jag skulle behöva väldigt konkreta råd och tips. Tacksam för all hjälp!

Visa signatur

| Asus P8Z68-V Pro | Intel i7-2600K | Cooler Master Hyper 212+ | Corsair Vengeance 32GB | Sapphire Radeon HD6870 1GB | Corsair AX 750W | Kingston 120GB HyperX | 2x Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design Define R3 Black | Dell UltraSharp U2711 |

Permalänk
Medlem

Enklaste vore kanske att lämna tillbaks och köpa ett annat kort som funkar bättre om det nu skulle vara drivisarna som krånglar eller nåt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Enklaste vore kanske att lämna tillbaks och köpa ett annat kort som funkar bättre om det nu skulle vara drivisarna som krånglar eller nåt annat.

Det är ett privatköp så det blir tyvärr lite svårt att lämna tillbaka.

Jag tror inte det är fel på drivrutinerna, det är snarare ett klassiskt fall av "skit bakom spakarna"...

Visa signatur

| Asus P8Z68-V Pro | Intel i7-2600K | Cooler Master Hyper 212+ | Corsair Vengeance 32GB | Sapphire Radeon HD6870 1GB | Corsair AX 750W | Kingston 120GB HyperX | 2x Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design Define R3 Black | Dell UltraSharp U2711 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kineto:

Det är ett privatköp så det blir tyvärr lite svårt att lämna tillbaka.

Jag tror inte det är fel på drivrutinerna, det är snarare ett klassiskt fall av "skit bakom spakarna"...

I privat meddelande sa du att du fick ljud från kortet på vänster kanal,kör du med lurar eller med högtalare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

I privat meddelande sa du att du fick ljud från kortet på vänster kanal,kör du med lurar eller med högtalare?

Jag kör med lurar, hur jag kopplar in högtalarna får bli ett senare problem. "Ljudet" från vänster kanal kom bara med volymen nästan på max.

Visa signatur

| Asus P8Z68-V Pro | Intel i7-2600K | Cooler Master Hyper 212+ | Corsair Vengeance 32GB | Sapphire Radeon HD6870 1GB | Corsair AX 750W | Kingston 120GB HyperX | 2x Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design Define R3 Black | Dell UltraSharp U2711 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kineto:

Jag kör med lurar, hur jag kopplar in högtalarna får bli ett senare problem. "Ljudet" från vänster kanal kom bara med volymen nästan på max.

Det ljudkortet är ju inte ämnat för hörlurar då det inte har nån hörlursjack utan bara lineout,om du nu koppar lurarna direkt i kortet dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Det ljudkortet är ju inte ämnat för hörlurar då det inte har nån hörlursjack utan bara lineout,om du nu koppar lurarna direkt i kortet dvs.

Jag kör med hörlursförstärkare.

Visa signatur

| Asus P8Z68-V Pro | Intel i7-2600K | Cooler Master Hyper 212+ | Corsair Vengeance 32GB | Sapphire Radeon HD6870 1GB | Corsair AX 750W | Kingston 120GB HyperX | 2x Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design Define R3 Black | Dell UltraSharp U2711 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kineto:

Jag kör med hörlursförstärkare.

Aha ok,
Du får kolla igenom dina inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Aha ok,
Du får kolla igenom dina inställningar.

Jag har gjort följande:

1) Raderat alla strippar förutom en som heter "Wave 1/2"
2) Skapat en strip som heter "I/O Card L/R"
3) Skapat en strip som heter "ASIO Out 1/2"
4) Lagt "Send" på 2) genom att välja "Host ASIO In 1/2"

Detta körs på 44.1 kHz.

Vet inte om jag har gjort rätt, men det hörs inget i alla fall...

Visa signatur

| Asus P8Z68-V Pro | Intel i7-2600K | Cooler Master Hyper 212+ | Corsair Vengeance 32GB | Sapphire Radeon HD6870 1GB | Corsair AX 750W | Kingston 120GB HyperX | 2x Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design Define R3 Black | Dell UltraSharp U2711 |