Permalänk
Medlem

Förlängda "datorskruvar"?

Hallå, Vet inte om detta var rätt forumdel men förhoppningsvis hittar rätt folk hit som kan hjälpa mig

Jag letar helt enkelt efter skruvar, så kallade "datorskruvar", har även för mig de kallas för 6-32?

Dock är jag inte ute efter originalutförandet av desssa, utan en slags förlängd version, dvs samma skruv fast den ska vara längre, gärna 2cm.

Någon som vet om det finns att få tag på? Ska fästa en grej i mitt chassi på ett speciellt sätt.

Letade rundor lite på egen hand men hittade inget.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av kratos06:

Det var ett alternativ, ja! Tack för det.

Är öppen för fler förslag!

Permalänk
Medlem

gå till en välsorterad järnaffär och fråga efter 6-32ans UNC-skruv så får du välja och vraka

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

gå till en välsorterad järnaffär och fråga efter 6-32ans UNC-skruv så får du välja och vraka

Jo, gäller bara att hitta någon sådan! ;p

Finns det någon känd kedja inom sådant här så man kanske kan leta upp om de finns en i Helsingborg? Annars kanske jag får lurka rundor och hoppas på att hitta någon mindre butik kanske.

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Jo, gäller bara att hitta någon sådan! ;p

Finns det någon känd kedja inom sådant här så man kanske kan leta upp om de finns en i Helsingborg? Annars kanske jag får lurka rundor och hoppas på att hitta någon mindre butik kanske.

Eksandhs Tools är grymt välsorterade, och jag har för mig att de finns även i Hbg. Har de inte det du söker hemma, kan de garanterat fixa hem det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pax Vobiscum:

Eksandhs Tools är grymt välsorterade, och jag har för mig att de finns även i Hbg. Har de inte det du söker hemma, kan de garanterat fixa hem det.

Tack för tipset. Jajamensan de fanns i Helsingborg, på 2st ställen till och med!

Blir nog att ta med sig en 6-32 skruv imorgon och visa dem den och be om att få en likadan fast som är längre.

Låt oss hoppas de har utbudet jag eftersöker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pax Vobiscum:

Eksandhs Tools är grymt välsorterade, och jag har för mig att de finns även i Hbg. Har de inte det du söker hemma, kan de garanterat fixa hem det.

De hade tyvärr inget liknande :/ Var mest vanliga skruvar antar jag.

Får nog bli att beställa de från Coolingstuff då!

Permalänk

Eller så gör man egna :).

Skickades från m.sweclockers.com