Lite snack om Red Dead Redemtion

Permalänk

Lite snack om Red Dead Redemtion

Tjenare! Efter ett långt uppehåll har jag åter igen börjat spela Red Dead Redemtion. Tycker det är ett kanon spel men vet inte riktigt vad jag ska göra eftersom jag redan klarat ut spelet en gång och inte finner det så roligt att bara rida runt och göra en massa uppdrag. Om någon har några tips, förslag eller något annat så kommer jag vara tacksam!

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttade tråden. Övriga datorspel > Spelkonsoler och konsolspel

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Man kan ju försöka klara av achievements i spelet om man är intresserad utav det.

Vet bla att det finns en där du ska gå till alla barer i spelet och få igång ett barslagsmål. Knocking around the world tror jag den heter

Permalänk

Själv tycker jag inte det är så kul att springa runt när man är klar med allt, kör helst om, och brukar stänga av aim-assist (vet inte om du kör med det på eller inte) för att göra det lite svårare

Annars är ju undead nightmare en riktigt kul expansion, om du inte redan har den xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Bland det roligaste spelet jag någonsin spelat, synd att det inte finns till PC.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Skrivet av wankeer:

Bland det roligaste spelet jag någonsin spelat, synd att det inte finns till PC.

Jo, hoppas på att RockStar fortsätter med western-temat, en tvåa kanske, Red Dead...Revolution! xD

När man red hemåt mot sin gård och skulle få sin famlij tillbaka, och låten började, då var gråten bra nära :'3

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, hoppas på att RockStar fortsätter med western-temat, en tvåa kanske, Red Dead...Revolution! xD

När man red hemåt mot sin gård och skulle få sin famlij tillbaka, och låten började, då var bra gråten nära :'3

Aa eller när man hämnades i slutet och det kommer upp: RED...DEAD REDEMPTION i rött och låten som börjar spelas, just epic!

Jag har spelat många spel i mina dagar men detta spel var det något speciellt med.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Skrivet av wankeer:

Aa eller när man hämnades i slutet och det kommer upp: RED...DEAD REDEMPTION i rött och låten som börjar spelas, just epic!

Jag har spelat många spel i mina dagar men detta spel var det något speciellt med.

aa Personligen är jag inte speciellt intresserad av ett GTA 5, skulle mycket hellre ha ett nytt Red Dead spel, eller något helt nytt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, hoppas på att RockStar fortsätter med western-temat, en tvåa kanske, Red Dead...Revolution! xD

När man red hemåt mot sin gård och skulle få sin famlij tillbaka, och låten började, då var bra gråten nära :'3

Blir ju tekniskt sett en 3a

Red Dead Revolver = 1an
Red Dead Redemtion = 2an
Red Dead .... = 3an

Annars mjo Red Dead Nightmare är nice och imo har Red Dead Redemtion troligen bästa storyn i ett spel ever, aldrig varit så indragen på det sättet i storyn.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

aa Personligen är jag inte speciellt intresserad av ett GTA 5, skulle mycket hellre ha ett nytt Red Dead spel, eller något helt nytt

Nej inte jag heller, jag har aldrig riktigt fastnat för GTA men detta älskade jag. Jag tror nog det kommer ett nytt RDR för detta blev en rätt stor hit.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Blir ju tekniskt sett en 3a

Red Dead Revolver = 1an
Red Dead Redemtion = 2an
Red Dead .... = 3an

Annars mjo Red Dead Nightmare är nice och imo har Red Dead Redemtion troligen bästa storyn i ett spel ever, aldrig varit så indragen på det sättet i storyn.

Sant, hade för mig att Red Dead Revolver var ett första personsspel (antar att jag blandade ihop det med Call of Juarez) och räknade därför inte till det

Skrivet av wankeer:

Nej inte jag heller, jag har aldrig riktigt fastnat för GTA men detta älskade jag. Jag tror nog det kommer ett nytt RDR för detta blev en rätt stor hit.

Jo, alltså jag gillade GTA San Andreas, och GTA 4 var ju okej, men man blev inte alls lika fast som av RDR

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Sant, hade för mig att Red Dead Revolver var ett första personsspel (antar att jag blandade ihop det med Call of Juarez) och räknade därför inte till det

Jo, alltså jag gillade GTA San Andreas, och GTA 4 var ju okej, men man blev inte alls lika fast som av RDR

Låten i slutet: http://www.youtube.com/watch?v=HkAvVqjbUG8

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, hoppas på att RockStar fortsätter med western-temat, en tvåa kanske, Red Dead...Revolution! xD

När man red hemåt mot sin gård och skulle få sin famlij tillbaka, och låten började, då var gråten bra nära :'3

Mm

Eller när John Marston har insett sitt öde och öppnar upp dörren för att möta sina fiender. Otroligt episkt.

Eller när man vallar kossor för första gången.

Eller när man räddar någon från att bli hängd för första gången.

Eller... hela spelet helt enkelt

Read Dead Redemption är det enda spel som jag har klarat 100% på (dvs klarat alla side-missions osv.).

Permalänk
Skrivet av Spindel:

Mm

Eller när John Marston har insett sitt öde och öppnar upp dörren för att möta sina fiender. Otroligt episkt.

Eller när man vallar kossor för första gången.

Eller när man räddar någon från att bli hängd för första gången.

Eller... hela spelet helt enkelt

Read Dead Redemption är det enda spel som jag har klarat 100% på (dvs klarat alla side-missions osv.).

Jo, spelet var episkt på många sätt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Faktiskt ett av de få spel jag har svårt att hitta fel med. Lagom långt, fantastisk story, bra spelmekanik osv... kanske lite större städer hade varit intressant, men annars har jag i stort sett inga klagomål.

Red Dead 3 hade varit nästa stora spel för min del, så som Mass Effect 3 är just nu

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Tips kan ju vara att antingen ta vara på det gudomliga multiplayerläget med några kompisar/swecare, alternativt inhandla ett fint ps2 och lana RD:Revolver, det äger!

VOHO tusonde inlägget på Swec <3

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36