Läskigaste spelen ni har spelat?

Permalänk
Medlem

Doom 3 ...

Visa signatur

“Fighting for peace is like screwing for virginity.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

Läskigaste spelet någonsin är amnesia med custom storyn "Death can await"!!

klarade amnesia utan att bli speciellt rädd, spelade death can await i typ 5 minuter sen vågade jag fan inte längre (Jag skrek irl!)

Challenge accepted!

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Project zero.
Japansk spökskräckis, övergivet hus, spöken, demoner, hemska ritualer och det enda du har en freaking kamera

japanska trailern för del 2.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Amnesia: The Dark Descent lägger jag min röst på.
http://www.amnesiagame.com/

Visa signatur

NZXT Source 210 Elite | MSI H61MA-E35 (B3), Socket-1155 | i5-2310 2,9ghz | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9 | Corsair TX V2 650W PSU | Corsair SSD 60GB Force3 | Win7 Home Permium OS

Permalänk
Medlem

Doom 3 är fanimej det allra läskigaste spelet jag spelat, tog runt en månad innan jag tog mig igenom det. Spela't på Xbox.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk

jo, kom och tänka på ett till, kommer dock inte ihåg namnet på spelet, men japanskt var det iaf och det var till nintendo wii.
kom inte långt i det spelet, men i början så gick man omkring i ett mörkt hus.
man började i ett rum, sen ringer tfn och man svarar genom att använda wii kontrollen, en äcklig röst som gav en kalla kårar säger att han är på väg att ta en, sen läggs luren på.
man får mer och mer samtal under spelets gång och när man väl står i en lång och mörk korridor så ringer tfn och rösten säger att han är nära en, man hör tunga men långsamma fotsteg komma emot en...där avslutade jag spelet.
perfekt skräck spel för den som sitter ensam i mörkret.

och på tal om wii så har vi ju även the grudge och the ring och andra liknande spel till den vilka också är jäkligt skrämmande.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Amnesia, fifan vad rädd jag var.

Permalänk

Jag är nog för gammal men...

DOOM (det första alltså). När jag spelade det första gången satt jag och försökte titta bakom skärmen för att se om det gömde sig någon där.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Condemned: Criminal origin

Har ett litet litet litet problem med skyldockor nuförtiden

Permalänk

Amesia skrämde skiten ur mig. Har inte vågat spela det på ett halvår nu

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Avstängd

Thief 1-3 (fan missions måste räknas in, många är onda mästerverk)

Stephen Russells röstskådesspeleri hjälper (här även från System Shock 2):
http://kiwi6.com/file/ud6214s5yt

Stalker får hedersomnämnande, miljöerna inomhus sköter spelet särkilt väl mycket p.g.a ljudet och ljus o skuggor.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Thief 1+3 (fan missions måste räknas in, många är onda mästerverk)

Stephen Russells röstskådesspeleri hjälper (här även från System Shock 2):
http://kiwi6.com/file/ud6214s5yt

Stalker får hedersomnämnande, miljöerna inomhus sköter spelet särkilt väl mycket p.g.a ljudet och ljus o skuggor.

Apropå Stalker så körde jag just igenom det. Orkade inte riktigt förut, men nu installerade jag modden "Stalker complete 2009"
och herrejävlar vad allt såg snyggare ut. Kan verkligen rekommenderas.
Det fanns verkligen en hel del miljöer där man var på helspänn i spelet.
Höll nästan på att skita på mig när jag kröp omkring i en gammalt lab och råkade fyra av mitt vapen av misstag...

Gillar verkligen sådana spel där det byggs upp en så creepy atmosfär att det knappt behövs några fiender..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Forbidden siren, är nog det läskigaste jag orkat spela igenom. Får gåshud av allt som har med japansk skräck att göra.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

[QUOTE="JesperT;12053163"]Apropå Stalker så körde jag just igenom det. Orkade inte riktigt förut, men nu installerade jag modden "Stalker complete 2009"
och herrejävlar vad allt såg snyggare ut. Kan verkligen rekommenderas.
QUOTE]

När du är klar så spela om stalker med "oblivion lost 2.2". Där har vi läskig och krypande stämning.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Call of Chutulu - Dark Corners of the Earth är ball, har nog sagts ett par gånger redan.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Skrivet av mangemani:

jo, kom och tänka på ett till, kommer dock inte ihåg namnet på spelet, men japanskt var det iaf och det var till nintendo wii.
kom inte långt i det spelet, men i början så gick man omkring i ett mörkt hus.
man började i ett rum, sen ringer tfn och man svarar genom att använda wii kontrollen, en äcklig röst som gav en kalla kårar säger att han är på väg att ta en, sen läggs luren på.
man får mer och mer samtal under spelets gång och när man väl står i en lång och mörk korridor så ringer tfn och rösten säger att han är nära en, man hör tunga men långsamma fotsteg komma emot en...där avslutade jag spelet.
perfekt skräck spel för den som sitter ensam i mörkret.

och på tal om wii så har vi ju även the grudge och the ring och andra liknande spel till den vilka också är jäkligt skrämmande.

<

The Grudge? Det är på Wii iaf.

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Bara jag som tycker Alan Wake är scary som fan?

Lanade i helgen, min polare satt och spelade det. Han skrek lite random ibland, sjukt kul

Permalänk
Medlem

Kan bara ett spel som skrämt mig, och det är Return to Castle Wolfenstein! Ett gammalt kultspel, jävligt roligt.
Minns att det var en bra bit in i spelet, man skulle gå genom en katakomb som vaar fullkomligt mörk och röklagd, typ extrem dimma. Kunde hoppa fram zombies/demoner/skelett eller vad det nu var från ingenstans, sket ner mig av rädsla haha.

Sen är det ganska kul det här med skrämmande spel, jag klarar inte av att möta zombies och dylikt, blir så jävla stressad/nervös/rädd så jag kallsvettas
Dock kan jag se på tv om zombies utan att känna samma rädsla, knasigt.

Men RtCW borde alla som inte testat spela, grymt roligt spel! Tror det släpptes 99/början av 2000talet.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Skrivet av hejhej231:

<

The Grudge? Det är på Wii iaf.

jepp, skrev ju det;)

och jävlar vad man hoppade till då man skulle försöka ta sig ut genom dörren ur det första rummet, den där jäkla handen som tog tag i min då man öppnade dörren.
men jag borde ha anat det, har ju sett filmerna=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av mangemani:

jepp, skrev ju det;)

och jävlar vad man hoppade till då man skulle försöka ta sig ut genom dörren ur det första rummet, den där jäkla handen som tog tag i min då man öppnade dörren.
men jag borde ha anat det, har ju sett filmerna=/

Haha, oj... Jaja. x)
Tänkte aldrig på det!

Men jag menade att spelet som du inte visste vad det hette, tänkte det var The Grudge. x)

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Medlem

Själv är det Amnesia och Penumbra, har fortfarande inte tagit mig igenom de spelen........ Metro 2033 var väll lite läskigt då och då, fast det var inte som de förstnämnda.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

amnesia dark descent om ingen nämnt det redan. Riktigt obehagligt speciellt när man sitter med hörlurar.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag måste också lägga min röst på Doom 3. Audiologsen och viskningarna från olika håll i 5.1-ljud är grymt bra Jag tycker dock att spelet bli ganska förutsägbart när man spelat en bit in tyvärr.

Resident evil 1 till 3 är också bra skräckspel.
Likaså Silent Hill.
Deadspace är jäkligt roligt och lite läskigt.
FEAR är också roligt och lite läskigt.

Jag gillade inte Amnesias gameplay dessvärre. Förstörde spelet för mig och jag irriterade mig så pass mycket på spelet att jag inte fick någon riktigt stämning.

Permalänk
Skrivet av hejhej231:

Haha, oj... Jaja. x)
Tänkte aldrig på det!

Men jag menade att spelet som du inte visste vad det hette, tänkte det var The Grudge. x)

aha, ok:)
nej det var det inte som sagt, jag har alla dessa japanska skräckspel på min HDD till wii:et, ska kolla upp vad alla heter nästa gång jag kopplar in mitt wii igen.

om det ringer någon klocka hos någon så kom jag nu på att man var i nån slags skola,kom på det när jag kom på att man skulle in i nått bäckmörkt klass rum där man sen, med hjälp utav en ficklampa, skulle leta efter något under några bänkar och under en utav dessa bänkar, då man trodde att det ej fanns något i rummet och man kände sig säker, så var det nån äcklig varelse som man såg då man hukade sig ned för att titta.
en utav scenerna i spelet som jag trodde att hjärtat skulle explodera pga att det gick upp i högvarv på ½ sekund typ:P

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av mangemani:

aha, ok:)
nej det var det inte som sagt, jag har alla dessa japanska skräckspel på min HDD till wii:et, ska kolla upp vad alla heter nästa gång jag kopplar in mitt wii igen.

om det ringer någon klocka hos någon så kom jag nu på att man var i nån slags skola,kom på det när jag kom på att man skulle in i nått bäckmörkt klass rum där man sen, med hjälp utav en ficklampa, skulle leta efter något under några bänkar och under en utav dessa bänkar, då man trodde att det ej fanns något i rummet och man kände sig säker, så var det nån äcklig varelse som man såg då man hukade sig ned för att titta.
en utav scenerna i spelet som jag trodde att hjärtat skulle explodera pga att det gick upp i högvarv på ½ sekund typ:P

Det är inte calling kanske? det som Pewdiepie har kört fast det är på ett sjukhus :S

Amnesia är lätt det läskigaste spelat jag har kört iaf

Visa signatur

GPU: RTX 3080CPU: Intel 11900KF PSU: Corsair SF750W Moderkort: Gigabyte Z90i Vision D CPU kylare: EK 240mm Chassi: SSUPD Meshlicious Skärm: LG C2 42 [B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Challenge accepted!

Testat ännu?

Permalänk
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Det är inte calling kanske? det som Pewdiepie har kört fast det är på ett sjukhus :S

Amnesia är lätt det läskigaste spelat jag har kört iaf

calling, det namnet känner jag igen och det kan nog mycket möjligt vara det, kan ju ha varit på ett sjukhus med så det stämmer nog:)
hur som helst, jag tyckte det var scary stuff;)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

tetris

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

Testat ännu?

Nej, har googlat runt som en galning men hittar inte vart man kan ladda ner den... Om du har en länk så vore det awesome!

Visa signatur

C>++