Slowmotion och hack i UT99

Permalänk

Slowmotion och hack i UT99

Hallå!

Detta inlägg gäller dator #2 i min signatur. Nyligen satte jag in det gf6800-kort som står angivet där men jag har fått problem i UT sedan dess (endast UT).
Tidigare hade jag 8600gt och senare ett 9300ge och med dessa kort hade jag inga problem utan allt flöt på som det skulle.
Med gf6800 gick det bra första matcherna men för några dagar sedan så går allt antingen i slow motion eller så hackar det väldigt. Både in game och i menyerna.
Jag har installerat om spelet och testat två olika gfxdrivrutiner (först 295.xx och sedan 163.75) utan skillnad. Jag kör patch 451b, inga bonus packs samt en speciell opengl.dll (v 3.7 eller 3.6) från www.cwdohnal.com/utglr/

Nån som varit med om samma problem?

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk
Medlem

Den originala EU motorn hanterar multi core sådär, AMD 64 var speciellt illa.
Hämta hem dualcore optimizer från AMD och kör den.
Annars får du köra spelet på en kärna.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Har själv problem men tror inte dem är detsamma, fick mina när jag installerade Windows 8 och då började datorn flippa ut efter tag trots att det gick bra i början, kunde inte spela cs då det bara började blicka i menyerna för att sen bli "osynligt" ut2004 gick att spela men artefaktert över hela, rätt kul någon minut:P och mw3 var seg som sirap och sen blev det värre då jag kunde spela mw3 10-20 min sen började den hacka och tillslut blåskärm och om det inte var nog med det så blev det ännu värre! när datorn fick blåskärm efter 2-3min utan att ens använda datorn. så det verkar som det blir värre efter ett tag :S iaf så det jag menar med denna roman är att det kan vara ett program som är installerat som är inkompatibelt, hade nvidiatune som var men det hjälpte trots allt inte att få den att fungera normalt igen, prövade även med olika drivrutiner osv.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av toxicstone:

Har själv problem men tror inte dem är detsamma, fick mina när jag installerade Windows 8 och då började datorn flippa ut efter tag trots att det gick bra i början, kunde inte spela cs då det bara började blicka i menyerna för att sen bli "osynligt" ut2004 gick att spela men artefaktert över hela, rätt kul någon minut:P och mw3 var seg som sirap och sen blev det värre då jag kunde spela mw3 10-20 min sen började den hacka och tillslut blåskärm och om det inte var nog med det så blev det ännu värre! när datorn fick blåskärm efter 2-3min utan att ens använda datorn. så det verkar som det blir värre efter ett tag :S iaf så det jag menar med denna roman är att det kan vara ett program som är installerat som är inkompatibelt, hade nvidiatune som var men det hjälpte trots allt inte att få den att fungera normalt igen, prövade även med olika drivrutiner osv.

UT är det mest stabila spel jag någonsin spelat så jag blir lite ställd när det krånglar såhär Det är inte överhettningsproblem du råkat ut för då? När det blir i flera spel? Blåskärmarna kan ju vara annat, som du säger.

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk
Skrivet av thedarkknight:

UT är det mest stabila spel jag någonsin spelat så jag blir lite ställd när det krånglar såhär Det är inte överhettningsproblem du råkat ut för då? När det blir i flera spel? Blåskärmarna kan ju vara annat, som du säger.

Har två 8800gt i sli så dem arbetar ju knappt, och nä det är inte problemet, hade kunnat hoppats har inte iheller påstått att spelet är ostabilt snarare windows 8

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av toxicstone:

Har två 8800gt i sli så dem arbetar ju knappt, och nä det är inte problemet, hade kunnat hoppats har inte iheller påstått att spelet är ostabilt snarare windows 8

Problem löst. Fick backa till Forceware 81.95!

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12