Permalänk

iPhone i USA

Om en månad drar jag iväg till USA och undrar där med om det går att köpa en iPhone/iPad där och den funkar här hemma i sverige.
Skulle uppskatta om det är någon som har gjort det kanske kan säga lite priser osv.
Tack i förhand!

*EDIT* Va lite oklar, har en iPhone nu, men tänkte att det skulle gå att använda samma simkort och samma abonnemang

Permalänk

Har själv ställt den här frågan i forumet det är nästan inget som vet
ja en ipad kommer att funka tror jag för den har väl inge simokort bara wifi om jag inte minns fel

Permalänk
Skrivet av AlexTheGamer:

Har själv ställt den här frågan i forumet det är nästan inget som vet
ja en ipad kommer att funka tror jag för den har väl inge simokort bara wifi om jag inte minns fel

Ja, men det är främst iPhonen jag undrar om

Permalänk

Finns väl låsta och olåsta i usa dom som är olåsta kommer att funka i sverige.

Permalänk
Medlem

Har själv köpt en iPhone 4s i USA (New York för att vara exakt) Det funkar utan problem! Tänk på att priserna på deras hemsida är utan sales tax, nu kommer jag inte ihåg på rak arm hur mycket det är, men jag köpte min 4s 32gb med AppleCare+ i två år för 6300 svenska

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Skrivet av mille666:

Har själv köpt en iPhone 4s i USA (New York för att vara exakt) Det funkar utan problem! Tänk på att priserna på deras hemsida är utan sales tax, nu kommer jag inte ihåg på rak arm hur mycket det är, men jag köpte min 4s 32gb med AppleCare+ i två år för 6300 svenska

Ska ditt i sommar!, Vart köpte du den i apple store då eller?, Olåst eller låst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

Ska ditt i sommar!, Vart köpte du den i apple store då eller?, Olåst eller låst?

Apple store på Grand central! Min var "olåst" för saken är den att ska du ha en olåst iPhone så måste du beställa det på deras hemsida och hämta den dagen efter, det visste inte jag, men jag köpte en iPhone som hade ett AT&T simkort i sig, och startade den först hemma i Sverige med
Mitt tele2 kort. Funkar helt utan problem! Samma pris och allt.

Citera ifall du har fler frågor

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem

ipad beror ju på om du ska ha 3g eller bara wifi! ska du ha 3G så får du göra likadant som med iphonen (tror jag) köpa at&t varianten...

Permalänk
Skrivet av mille666:

Apple store på Grand central! Min var "olåst" för saken är den att ska du ha en olåst iPhone så måste du beställa det på deras hemsida och hämta den dagen efter, det visste inte jag, men jag köpte en iPhone som hade ett AT&T simkort i sig, och startade den först hemma i Sverige med
Mitt tele2 kort. Funkar helt utan problem! Samma pris och allt.

Citera ifall du har fler frågor

Tack för svaret, Konstigt att det är så olika priser ungefär 1k imellan allt,(Jämfört med sverige)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

Tack för svaret, Konstigt att det är så olika priser ungefär 1k imellan allt,(Jämfört med sverige)

Konstigt är det verkligen inte, vi har en massa skatter och tullavgifter och massa grejer.

exempel: en gallon (3.8 liter ungefär) bensin kostar 4.20 dollar i USA, det är alltså lite över 7 kronor litern.. här kostar litern idag 15.63. För vi har EU samt våran regering som har en massa skatt på bensin

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22