Specifikationer och prestandasiffror för Geforce GTX 680

Permalänk
Melding Plague

Specifikationer och prestandasiffror för Geforce GTX 680

I takt med att lanseringen närmar sig läcker allt fler uppgifter om Nvidias kommande grafikkort Geforce GTX 680 ut på nätet. Nu sprids kompletta specifikationer och interna testresultat.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Skäggig legend

Ja, jag är nog skeptisk till dessa siffror jag. Men man kan väl hoppas?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Om de där sifforna stämmer så äter jag upp ett tangentbord's knappar som flingor till frukost.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Det tror jag på när ni recenserar det och får samma resultat.. -.-

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk

Kommer detta få mig att gå över till GeForce från mitt 5870

Permalänk
Medlem

Dessa jäkla grafer........

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Trevligt att det verkar dominera i just det spelet jag spelar, BF3

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Kommer nog kosta runt 5500kr då...

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Kommer nog kosta runt 5500kr då...

Det räcker nog tyvärr inte...
iaf inte om siffrorna stämmer.

Visa signatur

- Look into your hard drive and open your mercy file.
- File not found.

Permalänk

Verkar trovärdigt med avsågade grafer, way to go, nVidia. Fast så gör kanske alla nån gång, det får ju siffrorna att se fina ut. Hoppas dock på AMD att ee kan slå ner nVidia denna gången.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Spänningen stiger!

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli en bulldozer...

Permalänk
Medlem

Får se viket kort som kommer smycka min nya dator i sommarn. Väntar spännt på riktiga testresultata :3

Permalänk

Kommer att bli intressant hehe

Permalänk
Medlem

Gissar att det kommer lägga sig som max 15% bättre än 7970, 45% är bara tjurskit...

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Är mycket skeptisk till detta. Nvidia som iaf de senaste åren haft sämre prestanda/watt och alltid haft större en större krets kommer helt plötsligt och sopar mattan med Amd inom dessa kategorier. Självklart vill jag att det ska stämma, men känns ju lite väl bra.

Permalänk
Medlem

graferna är ju extremt lätlästa och pedagogiska, fattar inte vad folk klagar på. Det man kan klaga på är att det troligen inte kommer se likadant ut när andra testar (med betoning på troligen).

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Medlem

ÅÅÅh vad jag ogillar dessa grafer, liksom avklippt så att de som är sämre ser sämre ut än vad det är.....

Ser fram emot prestandatesterna!

Visa signatur

SG09, 760g, FX8350, H80i, HD7870, 8Gb, 2Tb, 630watt

Permalänk
Medlem

Spännande vår! Ser fram emot grejjerna som kommer nu. Mitt gamla GTX460 ska bytas, och bygga htpc med ivy-bridge.
Sen senare ny laptop med Ivy, samt en läsplatta med tegra3 (när priserna förhoppningsvis inte är 6000kr för en.).

Väntar otåligt på swecs test av detta kort.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Jag litar på siffrorna, de brukar stämma i de fall de är från tillverkaren. Och detta ser ut att vara från nVidia och borde stämma. Dessutom mycket mer logiskt att det är utan hotclocks. Det borde ge runt 80% högre prestanda än GTX 580 som mest, men i fall där andra komponenter än shaders begränsar så blir det mer runt 50%. Vilket stämmer bra överens med prestandagrafen.

Skrivet av Wully:

Ser ut att bli en bulldozer...

Finns inga indikationer på det, bulldozer ryktades vara cripplad och varm i över ett halvår innan release, och när AMDs förhandssiffror kom ut så var det uppenbart riggade tester, t.ex. grafikbegränsat när de jämförde med i7. Detta kortet verkar bli svalare än tidigare förväntat, alla rykten talar om en god prestanda och inget fuffens med förhandssiffrorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanca:

graferna är ju extremt lätlästa och pedagogiska, fattar inte vad folk klagar på. Det man kan klaga på är att det troligen inte kommer se likadant ut när andra testar (med betoning på troligen).

Graferna är ju ett skolexempel på hur man kan göra för att få siffror att se bättre ut än vad de egentligen är.
Staplarna säger ju ingenting om hur det egentligen ser ut. Skulle jag bara titta snabbt på det skulle jag uppskatta att GTX680 är tre gånger så snabbt i Battlefield 3 än ett hd7970.

EDIT: Blir tvungen att lägga till en kommentar här för alla som läser tråden. Jag säger inte att det är helt omöjligt att läsa av siffrorna som står bredvid, bara att man kunde visat det bättre! Kolla t.ex. på sweclockers prestandaindexstaplar.

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

Om dessa siffror stämmer så kommer troligen kortet kosta runt 10 papp och inte påverka 7970 något nämnvärt.

Både vill och vill inte att siffrorna skall stämma

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Gissar att det kommer lägga sig som max 15% bättre än 7970, 45% är bara tjurskit...

Tror också den kommer landa på 10-20% max,
viktigt att poängtera är att det står inte vilka inställningar dem kört med.

Visa signatur

Chassi: Jonsbo umx4 CPU: Amd Rysen 5 2600 GPU: Asus ROG Strix 1070 Mobo: asus rog strix b350-f PSU: Be quiet pure power L8 530w 80+ RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB Ljud Asus Xonar xense

Permalänk
Medlem

Ska bli Intressant att se när de kommer !

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Blir intressant att se själv hur kortet presterar när det släpps, samt hur bra det överklockar

Permalänk
Medlem

Stämmer bf3 stapeln är det garanterat något med drivrutinerna som är skummt hos ati eller nvidia

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Jag litar på siffrorna, de brukar stämma i de fall de är från tillverkaren.

Jag brukar hålla med dig om de mesta men här vet jag inte.. Om de är nångång man ska ta tester med en nypa salt är de väl från tillverkaren!?!?!?!?!?

Jag förväntar mig dock att 680 är snabbare än 7970 hur mycket återstår att se.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Stablarna är normaliserade till 7970-prestanda som 1.0 vilket då visar at 680 är 45% snabbare i BF3 t ex. Rätt saftigt men digrammet är inte "avsågat" bara normaliserat. Sedan om det stämmer är en helt annan femma.

Permalänk
Medlem

Men 7970 presterar ganska dåligt BF3 över lag så förstår att 680 skulle ligga över. Tror det är en fråga om Drivrutiner och programoptimering.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enkal:

Stablarna är normaliserade till 7970-prestanda som 1.0 vilket då visar at 680 är 45% snabbare i BF3 t ex. Rätt saftigt men digrammet är inte "avsågat" bara normaliserat. Sedan om det stämmer är en helt annan femma.

Inte avsågat? Sist jag kollade skall "icke avsågade" diagram börja på noll, dethär börjar ju på 0.8, vilket känns extremt oseriöst och ger bilden av att 680 är bättre än vad det är.

Typiskt "Blowfish" beteende från Nvidia.

Hoppas bara att de har en solid produkt att leverera, men efter att ha sett att de fuskar med diagrammet blir jag väldigt tveksam.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.