Kommer detta nätagg räcka till? :)

Permalänk
Medlem

Kommer detta nätagg räcka till? :)

Ska köpa detta grafikkortet: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=654278&cks=ASS&assoc=B99...
Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Jag tror det ja!

Permalänk
Medlem

Beroendes på vad mer du har i datorn kan det nog bli tight när det körs i high load.

Permalänk
Medlem

Ja, det tror jag, enligt sweclockers testsystem drar ett vanligt 560ti 334 watt(hela systemet) men 560 ti 448 core drar nog ca 40-50 watt mer så det borde räcka.
Mvh

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk
Medlem

2 hårddiskar, moderkort Asus P5Q Deluxe och det nuvarande grafikkortet GeForce GTS250.

Permalänk
Medlem

Är detta nätagget för klent (till en annan dator dvs ) för grafikkortet? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=988763
EDIT: Jag tror jag svarade på min egen fråga där hahaha.. har ni något tips på något annat bra och prisvärt nätagg som drar över 500W?

Permalänk

Detta har jag, XFX Core Edition 550W, är riktigt nöjd med det.

Ett steg upp så är detta ett bra alternativ, Fractal Design Tesla 650W

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om denna? http://www.inet.se/produkt/6900306/fractal-design-tesla-650w-... Har sett att många har pratat varmt om den här!

Permalänk
Medlem

Hahahaha, hivemind

Permalänk
Medlem
Skrivet av queeny:

Är detta nätagget för klent (till en annan dator dvs ) för grafikkortet? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=988763
EDIT: Jag tror jag svarade på min egen fråga där hahaha.. har ni något tips på något annat bra och prisvärt nätagg som drar över 500W?

detta nätagg borde duga fint: http://www.inet.se/produkt/6911319/corsair-tx-550w-m-80-bronz...
du bör köpa något nätagg från corsair för de gör riktiga kvalitetsagg. Jag har själv ett corsair(kolla sign) och det funkar super
Mvh

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk

ACE aggregat är inget jag ens skulle ta i med en tång.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

ACE aggregat är inget jag ens skulle ta i med en tång.

Sweclockers gav den bra betyg dock. http://www.sweclockers.com/recension/14768-ace-of-sweden-ac-f...
Men jag ska köpa Teslan!

Permalänk
Medlem

Det räcker GOTT och VÄL.

Skrivet av queeny:

Sweclockers gav den bra betyg dock. http://www.sweclockers.com/recension/14768-ace-of-sweden-ac-f...
Men jag ska köpa Teslan!

Varför ska du köpa ett nytt nätagg? Nätagget du har är riktigt bra, det är förmodligen gjort av Seasonic och har kapacitet i överflöd till det grafikkortet.

Påstår nån något annat så beror det på att de saknar kunskap om saken.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Det räcker GOTT och VÄL.

Varför ska du köpa ett nytt nätagg? Nätagget du har är riktigt bra, det är förmodligen gjort av Seasonic och har kapacitet i överflöd till det grafikkortet.

Påstår nån något annat så beror det på att de saknar kunskap om saken.

Nej nej, det är till en annan dator som bara kör 300W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larszon:

Ja, det tror jag, enligt sweclockers testsystem drar ett vanligt 560ti 334 watt(hela systemet) men 560 ti 448 core drar nog ca 40-50 watt mer så det borde räcka.
Mvh

334W i väggen full load. Räknar med en verkningsgrad på kanske 83% så drar hela systemet ca 280W.
Det är rätt långt från 500W som nätagget är specat för. Just det nätagget som trådskaparen har klarar av att lastas
med ca 570W innan säkringen stänger ner det.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Finns ingen anledning köpa ett FD Tesla agg om du redan har ett Eathwatts 500 från Antec.. Teslan är ganska lik i prestanda mot Earthwatts. Du klarar dig lätt på 500W. Om du vill ha nytt nätagg så gör då en investering som ger dig ett mycket bättre agg; NZXT Hale90 550, Seasonic X460FL/X560, Enermax Pro/Modu 500W eller Platimax 500W!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

ACE aggregat är inget jag ens skulle ta i med en tång.

Ace FSP är precis som namnet antyder relabeled FSP-agg...

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Jag ska inte ersätta Antec-agget utan jag behöver köpa ett nätagg till en annan dator som ska köra samma grafikkort, som just nu har ett nätagg på 300W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Finns ingen anledning köpa ett FD Tesla agg om du redan har ett Eathwatts 500 från Antec.. Teslan är ganska lik i prestanda mot Earthwatts. Du klarar dig lätt på 500W. Om du vill ha nytt nätagg så gör då en investering som ger dig ett mycket bättre agg; NZXT Hale90 550, Seasonic X460FL/X560, Enermax Pro/Modu 500W eller Platimax 500W!

Tack!

Permalänk
Medlem

Jag stämmer in i kören. Jag har själv det grafikkortet och ett 500W nätagg från OCZ. Har alltså ett likvärdigt system som du har.

Det kommer fungera utmärkt! Skulle dock skaffa ett biffigare om du vill klocka CPU och GPU.

Permalänk
Skrivet av Defecto:

Jag stämmer in i kören. Jag har själv det grafikkortet och ett 500W nätagg från OCZ. Har alltså ett likvärdigt system som du har.

Det kommer fungera utmärkt! Skulle dock skaffa ett biffigare om du vill klocka CPU och GPU.

Det är onödigt

Det aggregatet kommer med 99,9% sannolikhet att klara av en klockad dator och ett 560ti 448core utan problem!

Det jag sätt här på forumet väldigt mycket är att folk överdriver väldigt mycket ang det är med watten på nätaggregatet!
Ett Antec Earthwats är inget dåligt aggregat då det är antingen Delta eller SeaSonic som tillverkat det.Och Från vad jag vet så är båda superbra på att tillverka aggregat!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfmimd:

Det är onödigt

Det aggregatet kommer med 99,9% sannolikhet att klara av en klockad dator och ett 560ti 448core utan problem!

Det jag sätt här på forumet väldigt mycket är att folk överdriver väldigt mycket ang det är med watten på nätaggregatet!
Ett Antec Earthwats är inget dåligt aggregat då det är antingen Delta eller SeaSonic som tillverkat det.Och Från vad jag vet så är båda superbra på att tillverka aggregat!

Det är väl jag som är lite nojjig efter att ha pushat ett nätagg lite väl mycket

I nordichardwares test av det kortet så gick strömförbrukningen max upp till 322W. Vet inte vad det för för rigg de använde, men borde ge bra med spelrum faktiskt på TS nätagg. Så du har nog rätt

Jag håller verkligen med dig om att tendensen är att överdimensionera sina nätaggergat. Lite fånigt faktiskt.