Nybyggd dator startar utan bild, dör efter 5 sec.

Permalänk
Medlem

Nybyggd dator startar utan bild, dör efter 5 sec.

Hej byggde ihop en dator idag, får den att starta i ca 5sec efter det dör den för att sedan starta igen efter några sekunder och senare dö igen.

Specs

i5 2500k
amd 7970
Corsair hx650w
Msi moderkort z68 nånting
OCZ agility ssd
Cd läsare
fractaldesign arc
2x4gb corsair minnen

Har moderkorts distanser, testat att bygga om dator, koppla ut och i allting samt starta med bara ett minne, cpu och nättagg.

hjälp mig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stakz:

Hej byggde ihop en dator idag, får den att starta i ca 5sec efter det dör den för att sedan starta igen efter några sekunder och senare dö igen.

Specs

i5 2500k
amd 7970
Corsair hx650w
Msi moderkort z68 nånting
OCZ agility ssd
Cd läsare
fractaldesign arc
2x4gb corsair minnen

Har moderkorts distanser, testat att bygga om dator, koppla ut och i allting samt starta med bara ett minne, cpu och nättagg.

hjälp mig...

Testa starta utan grafikkortet. Hade ett liknande problem med min dator, tog ut grafikkortet så fick jag bild och kunde installera Windows, sen satte jag tillbaka det och då fungerade allt perfekt. Vet fortfarande inte vad som var fel men det funkar och det är jag glad över

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Finns inte så många moderkort med vga utgång eller liknande som tidigare föreslår, jag skulle kolla om 6-pins kontakterna sitter i grafikkortet till att börja med. sedan resetta bios

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk

eh joo. i princip alla!

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dulingen:

Finns inte så många moderkort med vga utgång eller liknande som tidigare föreslår, jag skulle kolla om 6-pins kontakterna sitter i grafikkortet till att börja med. sedan resetta bios

Fast han bör ju ha det då han har z68 moderkort Hur skulle man annars använda den inbyggda grafiken?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Snurrar processorfläkten?

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

tack, det löste sig, 2 ramminnes platser var defekta, hade jag minnen i dessa platser så hände det jag beskrev