Trådlöst Internet funkar inte på laptop

Permalänk
Medlem

Trådlöst Internet funkar inte på laptop

Hej!

Idag så bestämde sig min dator att ej fungera med trådlöst Internet.
Min Wireless är på, men det går inte att söka/hitta andra nätverk.
Testat ominstallera drivruter. Testat uppdatera drivrutiner. Jag sitter med min dator nu, men med Internetkabel = Bara wifi som inte funkar?
Andra datorer kan hitta mitt nätverk hemma och funka felfritt = Fel på min dator, nätverkskortet?
Det slutade fungera tvärt idag, mitt i en HoNmatch.

Har en gammal (3-5år) HP, Laptop med windows 7, 32bitar.

Om någon har lösningen, skriv gärna här.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Intressant, mina föräldrars laptop(Toshiba) hade exakt detta problem. Jag testade uppdatera och installera om drivrutiner flera timmar men det ville ändå inte fungera. Dock var det bara mitt eget WLAN den inte ville ansluta till, grannens gick hur bra som helst.

Säg gärna hur du gjorde om du löser det.

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuffing:

Intressant, mina föräldrars laptop(Toshiba) hade exakt detta problem. Jag testade uppdatera och installera om drivrutiner flera timmar men det ville ändå inte fungera. Dock var det bara mitt eget WLAN den inte ville ansluta till, grannens gick hur bra som helst.

Säg gärna hur du gjorde om du löser det.

Jag kan inte ens sätta igång wifi. Verkar som min dator har buggat och tror att jag har kabel i, och om kabeln inte är i så säger datorn att kabeln måste in...

Permalänk
Medlem

finns Wifi kortet med i enhetshanteraren?

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem och försökte fixa det som du sen till sist så tesade jag bara felsöka genom att trycka på krysset i nätverk centret. Den felsökte då och bad mig sätta på wifin (som jag egentligen hade startat om 20 ggr typ) och detta fixade skiten konstigt nog :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

finns Wifi kortet med i enhetshanteraren?

Japp

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av admi:

Jag kan inte ens sätta igång wifi. Verkar som min dator har buggat och tror att jag har kabel i, och om kabeln inte är i så säger datorn att kabeln måste in...

Man måste ange i vilken ordning datorn ska använda nätverkskorten om den har flera stycken aktiva, så har du prioriterat wifi före kablat så kör den vidare med wifi om den kan ansluta via det även om du trycker i en kabel till samma nätverk.

Åter till huvudämnet, om nätet tvärdog efter att tidigare ha fungerat så lär det ha hänt något fysiskt, värme? kortet har blivit avstängt? syns det några inställningar eller finns det bara en markering i enhetshanteraren att det existerar ett kort ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Man måste ange i vilken ordning datorn ska använda nätverkskorten om den har flera stycken aktiva, så har du prioriterat wifi före kablat så kör den vidare med wifi om den kan ansluta via det även om du trycker i en kabel till samma nätverk.

Åter till huvudämnet, om nätet tvärdog efter att tidigare ha fungerat så lär det ha hänt något fysiskt, värme? kortet har blivit avstängt? syns det några inställningar eller finns det bara en markering i enhetshanteraren att det existerar ett kort ?

Såhär är det. Testat diagnosera och felsöka nu. När jag har i mitt mobila internet, 4G på USB i datorn, så står det att jag har ett trådlöst nätverkskort.
Annars finns inte ens det på enhetshanteraren. Jag ser att det kommit en driveruppdatering till USB wifi broadcom. Men när jag hämtar och installerar kommer det fram att det misslyckades, Windows Update-fel 800f020b.

Permalänk
Medlem

Grejjen är att datorn är helt fucked. Den kan säka trådlöst nätverk i tre sekunder i början av starten, sen försvinner det.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen, tror min enda utväg är att köpa en ny dator. Ljudet på datorn låter också konstigt nu och videos på bland annat utube går i slow motion ibland.

Permalänk
Rekordmedlem

Så det dog tvärt och det går inte att uppdatera drivern? Har du provat att backa datorn (systermåterställning) till före förra veckans uppdateringar?
Annars kan man testa en livelinux, hittar den inte nätverkskortet så är det nog så att det gått sönder.
Livelinuxen gör att du får koll på de andra problemen också, om det är hårdvarufel eller nån tilltrasslad win installation.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.