Permalänk
Medlem

Gurr 2.0

Hejsan allihopa!

Här kommer en uppdatering på min nuvarande dator, var ett tag sen jag la upp det på sweclockers nu...
andre gången med en systemkamera som ni ser är vissa bilder inte alls bra gällande kvalité och vinkel så gnäll inte över det tack!

Speccs:

Kringutrustning:
Logitech G19, Razer Lachesis, Steel Series seberia V2, SteelSeries QcK+ musmatta, Samsung P2450 + Samsung 920n 19'' skärm

Dator speccs: Corsair 650D | Asus P8P67 Deluxe | i7 2600k @ 4,4Ghz | Corsair Vengeance 8GB @ 1600Mhz | Corsair H70 + 2 Gentle Typhoon 1850rpm| KFA2 580 Anarchy OC | Corsair F120 | NZXT 650W 80+ Gold | 4 TB lagring

Temps
Cpu load: ~69C
Cpu idle: ~38C
Gpu load ~68C
Gpu idle ~43C

Det som ska göras:
färga om Typhoon fläktarna
färga om cd-läsaren

Det stora saken i detta galleri är väl sleevingen som är helt ny, måste säga att det var väldigt kul men även lång tråkigt att sleeva alla kablar. Ge mig gärna kritik på vad som kan bli bättre och vad som var bra, det var väl allt för mig.

Hoppas du finner något intresse i detta galleri!

Mvh Gurraaaa

Gurr 2.0

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt som Mulle Meck hade sagt.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Bra jobbat. 4/5

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem

snyggt!
vad är det för sleeve?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Tackar allihopa!

Det kanske jag borde skriva i beskrivningen! Sleevet kommer från Djungelapa.se

Permalänk
Medlem

Trevligt bygge

Permalänk
Medlem

Snyggt och med en härligt blå tråd genom hela
tänkte ge 4/5 men kände jag ville vara snäll idag så fick bli 5/5

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Snyggt! Kanske hade ett HX- agg gjort sig bättre i lådan men i övrigt så var det riktigt fint

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt bygge

Visa signatur

| Intel Core i7 950 4,20GHz | EVGA Classified 3SLI X58| Corsair H80 | GIGABYTE Geforce GTX 670 OC SLI x2 | Corsair 12GB (6x2048MB) CL8 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD FORCE 120GB | Fractal Design Newton R2, 1000W modulärt |

Permalänk
Medlem

5p , dock tyckte jag mörker belysningen såg skittråkig ut..

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

jävligt bra bilder, lite synd att du valde ett vitt nätaggregat imo, annars riktigt nice

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Schysst bygge! Färgkombon på sleevningen gillar jag extra mycket!
Mvh

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Snyggt, tycker dock den vita PSUn förstör helheten mellan svart/blått. Annars stiligt!

Permalänk
Medlem

Tack för alla positiva kommentarer!
Det med att jag använder ett vitt nätt agg är för att jag tycker det är lite onödigt att köpa ett nytt när jag har detta som funkar hur bra som helst och håller mina mått än så länge, känner att jag ligger nära kanten nu... blir väl den del som kommer bytas ut nästa gång.
Någon nämnde om lyset också, det har jag enbart för att det ska lysa upp på kvällen lite fint och det gör det men sen tycker vi alla olika.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurraaaa:

Tack för alla positiva kommentarer!
Det med att jag använder ett vitt nätt agg är för att jag tycker det är lite onödigt att köpa ett nytt när jag har detta som funkar hur bra som helst och håller mina mått än så länge, känner att jag ligger nära kanten nu... blir väl den del som kommer bytas ut nästa gång.
Någon nämnde om lyset också, det har jag enbart för att det ska lysa upp på kvällen lite fint och det gör det men sen tycker vi alla olika.

Mvh

Har inget emot lyse. Men färgen som är på bilderna känns så stel. Men å andra sidan brukar inte natt bilder spegla av verkligheten..

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurraaaa:

Tack för alla positiva kommentarer!
Det med att jag använder ett vitt nätt agg är för att jag tycker det är lite onödigt att köpa ett nytt när jag har detta som funkar hur bra som helst och håller mina mått än så länge, känner att jag ligger nära kanten nu... blir väl den del som kommer bytas ut nästa gång.
Någon nämnde om lyset också, det har jag enbart för att det ska lysa upp på kvällen lite fint och det gör det men sen tycker vi alla olika.

Mvh

Läskig snyggt! :), (avis)

Permalänk

Riktigt snyggt gjort, gillar färgtemat!

Permalänk
Inaktiv

Snyggt pillat ! Sjukt bra bild där på RAM-minnena, skulle kunna vara på cover magazine

5p

Permalänk
Medlem

jävlar vad snyggt... lätt femma

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Låter som om du är förvånad varje gång du lyckas med en bild...

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Snygg kabeldragning men otroligt ful låda

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Snyggt byggt som Mulle Meck hade sagt.

Ställ ut datorn så kanske du vinner en medalj!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv

Fint bygge. Säker på att kylaren sitter som den ska? 69 grader i load låter mycket för vattenkylning. Min ligger på 58 grader i load med luftkylning i 4.5GHz

Permalänk
Medlem

Väldigt säker, saken är att det blir upp till ca 28 grader i mitt rum..
ännu varmare under skrivbordet där datorn står.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gurraaaa:

Väldigt säker, saken är att det blir upp till ca 28 grader i mitt rum..
ännu varmare under skrivbordet där datorn står.

Då är det nog det som är boven Hur står du ut med så varmt i rummet? Jag tycker mina 22 grader är varmt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Då är det nog det som är boven Hur står du ut med så varmt i rummet? Jag tycker mina 22 grader är varmt

Jadu, är väl en kall person av mig