Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenlars:

Grym! tack!

Sikta mot bröstet eller mot midjan så kommer du träffa över hela kroppen (typ)

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

M224 Mortar (granatkastare)

Öhm...står att man kan skjuta rökgranater med granatkastaren...men jag liksom inte hittat hur man "laddar" rökvinggranater i stället för sprängvinggranater.
Vilken knapp i PC-version byter jag am med är alltså frågan :\

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Öhm...står att man kan skjuta rökgranater med granatkastaren...men jag liksom inte hittat hur man "laddar" rökvinggranater i stället för sprängvinggranater.
Vilken knapp i PC-version byter jag am med är alltså frågan :\

Du måste låsa upp en separat granatkastare för smoke först, den är ett separat vapen om jag inte missminner mig.

EDIT:
My bad, nu tänkte jag på granatkastaren som assault använder, du menade säkert smoke för mortar.

Permalänk
Skrivet av Johen:

Du måste låsa upp en separat granatkastare för smoke först, den är ett separat vapen om jag inte missminner mig.

EDIT:
My bad, nu tänkte jag på granatkastaren som assault använder, du menade säkert smoke för mortar.

Det senare ....

M320 är en granattillsats (40mm) medans M224 är en granatkastare (60mm)

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Det senare ....

M320 är en granattillsats (40mm) medans M224 är en granatkastare (60mm)

Sorry, lätt att blanda ihop med engelskans grenade launcher om man inte är insatt :P.

Har f.ö. hört mig för om att man byter mellan rökgranater och "vanliga" genom att trycka på 1 respektive 2 när du väl sitter i mortarn (vet dock inte om det stämmer, spelar själv nästan aldrig som support).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big_PHat:

Såhär är det. Below radar en passiv bonus. När man väl fått den så har man den. Kan vara så att man måste ta en ny heli/jet för att den ska funka när man precis har låst upp den, det vet jag inte.

Såhär är det i helikoptrar, det funkar som så att när man befinner sig 25 fot (förmodar jag) ovanför marknivå (inte över havsnivå) så kommer man inte att kunna vara låsbar av andra luftfarkoster som siktar med heat-seekers eller med laser painter. Man är däremot precis lika utsatt emot SOFLAM och Stinger/IGLA som förut.
Den mätaren i helikoptrar som gäller är den rutan till höger som säger "66" i denna bild:
http://i.imgur.com/i0kwd.jpg
När den är 25 eller under blir den rutan röd och indikerar att du är below radar. Den rutan talar om din höjd ovan mark. Ett allmänt tips är att lära sig vad de olika elementen i HUD:en betyder, de är väldigt användbara när man flyger. Speciellt om man flyger obscent nära marken i hög hastighet så är Vertical Velocity-baren väldigt bra att ha

Vad höjden är för jets vet jag inte, antagligen densamma. Åk nära marken bara så kan inte andra plan/helis låsa på dig. Men tänk på att fientliga marktrupper fortfarande kan låsa på dig. Below radar är inte en auto-win pryl.

Tack för ett riktigt grymt svar. Det förklarar en hel del!
Ganska ofta så är det ju just de irriterande fiendeflygen/choppers som försöker heat-seeka en och är svåra att bli av med. Övriga marktrupper kan man iallafall undvika genom att utnyttja terrängen effektivt. Oftast.

Har ännu inte låst upp Below radar till helikoptrarna, däremot flygplanen. Ska tänka närmare på hur det fungerar. Jag har ju märkt att ibland så fungerar det för fiende-Jets, men jag har själv inte kunnat hitta ett mönster för när det fungerar för mig. Troligtvis för att det är en blandning av heat-seekers, soflams och stinger/IGLA.

Jag låste förövrigt nyligen upp CITV till tanksen. Körde med en polare. CITV+Guided i tanks är riktigt riktigt härligt! Blir till att leka mer med den kombon :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Varför förlorar jag varje shootout även om jag flankar och hinner skjuta fem skott innan jag blir upptäckt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slinjos:

Varför förlorar jag varje shootout även om jag flankar och hinner skjuta fem skott innan jag blir upptäckt?

Använder du Silencer? Annars ploppar du upp på minimapen vilket gör att det blir enkelt att hitta dig.

Permalänk
Skrivet av dauit:

Denna fråga kmr ständigt upp: hur chattar man?

Squad: L
All: J
Team: K
Chattloggen: ingen aning, lite hjälp kanske!

Skickades från m.sweclockers.com

H så kan du både gömma chatten och göra chatten synlig hela tiden.

Permalänk
Skrivet av Big_PHat:

Såhär är det. Below radar en passiv bonus. När man väl fått den så har man den. Kan vara så att man måste ta en ny heli/jet för att den ska funka när man precis har låst upp den, det vet jag inte.

Såhär är det i helikoptrar, det funkar som så att när man befinner sig 25 fot (förmodar jag) ovanför marknivå (inte över havsnivå) så kommer man inte att kunna vara låsbar av andra luftfarkoster som siktar med heat-seekers eller med laser painter. Man är däremot precis lika utsatt emot SOFLAM och Stinger/IGLA som förut.
Den mätaren i helikoptrar som gäller är den rutan till höger som säger "66" i denna bild:
http://i.imgur.com/i0kwd.jpg
När den är 25 eller under blir den rutan röd och indikerar att du är below radar. Den rutan talar om din höjd ovan mark. Ett allmänt tips är att lära sig vad de olika elementen i HUD:en betyder, de är väldigt användbara när man flyger. Speciellt om man flyger obscent nära marken i hög hastighet så är Vertical Velocity-baren väldigt bra att ha

Vad höjden är för jets vet jag inte, antagligen densamma. Åk nära marken bara så kan inte andra plan/helis låsa på dig. Men tänk på att fientliga marktrupper fortfarande kan låsa på dig. Below radar är inte en auto-win pryl.

Vad in i trollskogen är en I-BEAM? Stör mig som tusan på den där saken som flyger runt på skärmen, ibland tror jag att det är siktet så flyger raketerna åt skogen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Använder du Silencer? Annars ploppar du upp på minimapen vilket gör att det blir enkelt att hitta dig.

Nej, jag trodde det var dåligt mindre skada?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Vad in i trollskogen är en I-BEAM? Stör mig som tusan på den där saken som flyger runt på skärmen, ibland tror jag att det är siktet så flyger raketerna åt skogen!

Vet inte exakt vad den gör eller vad den är till för,
men jag vet att jag siktar alltid mellan I-beam och den "vanliga" siktet när jag ska skjuta raketer. Missar i princip aldrig

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Hjälp mig att friska upp minnet lite.

Var det inte så i BF2 att heli och flygplan hade begränsat med raketer/bomber? När de var slut fick de flyga över landningsbanan och fylla på ammo. (Eller landa bredvid en ammo crate)

Eller har jag drömt ihop detta i efterhand i min hjärna?

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engman78:

Hjälp mig att friska upp minnet lite.

Var det inte så i BF2 att heli och flygplan hade begränsat med raketer/bomber? När de var slut fick de flyga över landningsbanan och fylla på ammo. (Eller landa bredvid en ammo crate)

Eller har jag drömt ihop detta i efterhand i min hjärna?

Jodå, det stämmer. Man kunde åka runt och agera ammo-, medic- och reparationsfordon. Helt galet egentligen och de flesta skulle skrika halsen av sig över hur OP det vore.

Permalänk

Kan man spela på två skärmar och splitta upp HUD:en?
Dvs, lägga chat + fps + förstorad karta på skärm 2 och hålla kvar resten på skärm 1?

Visa signatur

PG279Q - EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ELITE GAMING WHITE SLI - 2600K - 16GB HyperX - 265GB HyperX - Formula IV E-Z - Seasonic X-1050

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Jodå, det stämmer. Man kunde åka runt och agera ammo-, medic- och reparationsfordon. Helt galet egentligen och de flesta skulle skrika halsen av sig över hur OP det vore.

Tur att jag inte bara hade inbillat mig.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

Efter senaste patchen händer det mig ibland att jag inte får någon conquest ribbon (när jag spelat färdigt en conquest-runda). Någon som vet vad det beror på?

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Efter senaste patchen händer det mig ibland att jag inte får någon conquest ribbon (när jag spelat färdigt en conquest-runda). Någon som vet vad det beror på?

Jo, märkt det också. Tror det är om man inte joinar en runda från första sek så får man inga ribbons när rundan är slut..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Jo, märkt det också. Tror det är om man inte joinar en runda från första sek så får man inga ribbons när rundan är slut..

Inte för mig. Igår fick jag utmärkelsen när hoppade in och var med i under en minut på en runda, rundan efteråt spelade jag hela utan att få någon utmärkelse.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Skrivet av Rincewind:

Kan man spela på två skärmar och splitta upp HUD:en?
Dvs, lägga chat + fps + förstorad karta på skärm 2 och hålla kvar resten på skärm 1?

Tror inte det. Skulle nog räknas som fusk. Alla ska ju ha samma förutsättningar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Inte för mig. Igår fick jag utmärkelsen när hoppade in och var med i under en minut på en runda, rundan efteråt spelade jag hela utan att få någon utmärkelse.

Det är nog lite random i BF3 kanske.. har också märkt att vissa rundor inte kommer med i battlelog öht, men kills iaf är reggade. Nån dag hade jag fyra rundor reggade, tot en 30 kills eller nått. Visste att jag spelat nån runda mer.. I totalen för kills hade jag över 20 fler som inte fanns i någon battlereport.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Tror inte det. Skulle nog räknas som fusk. Alla ska ju ha samma förutsättningar.

Mao ska alla spela på samma konsol och inte på en PC..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Kanske inte jättepinsamt men har precis låst upp guided missile och får det inte att funka, någon som vet vad man ska göra?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FireFox:

Kanske inte jättepinsamt men har precis låst upp guided missile och får det inte att funka, någon som vet vad man ska göra?

För att använd aunlocks måste du först i spawn-menyn välja "customize" och där välja Land eller flyg vad det är nu du låst upp den med.
Guided missile kan bara låsa på mark-fordon och inte mot mål som är för långt borta heller, du måste sikta mot en fiende tank i 4-5 sekunder och sen kan du skjuta den, alternativt om någon har t.ex en soflam och har markerat en helikopter så kan du sikta mot "target" oavsett om du har en vägg i vägen eller inte och skjuta iväg missilen.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Benjo:

spelare till spelare om jag inte blivit felinformerad.

Brukar ju vara så i spel.
Men man ser sin egen ping vilket måste vara eb siffra mellan mig och server och när jag pratat med vänner om andras ping in game så ser de samma siffror på andra spelare som jag gör. Det borde logiskt sett innebära att det är ping mot servern man ser i BF3 på alla spelare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Tja,

1. Som squad-leader kan man ju i comma-rose ge "Attacj order", det nedersta valet. Vad har det för syfte i SQDM t,exx?
2. C4, verkar så roligt när man ser youtube-filmer men själv går det mest åt skogen. Sätter lite C4 i en byggnad man vet fienden kommer till sen... well, antingen hinner jag dö innan eller så trycker jag av vid fel tidspunkt. Några förslag?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av candyraver:

Tja,

1. Som squad-leader kan man ju i comma-rose ge "Attacj order", det nedersta valet. Vad har det för syfte i SQDM t,exx?
2. C4, verkar så roligt när man ser youtube-filmer men själv går det mest åt skogen. Sätter lite C4 i en byggnad man vet fienden kommer till sen... well, antingen hinner jag dö innan eller så trycker jag av vid fel tidspunkt. Några förslag?

1. Inget syfte i deathmatch.
2. Övning ger färdighet, Att C4 en byggnad i syfte att spränga den när folk går in är inte så lätt att tajma om man ska skjuta folk lite också, gömmer man sig däremot och väntar så går det, men det är inte helt optimalt. Jag brukar alltid lägga C4 på byggnader jag vet att det är någon i redan, alternativt spara dom för att spränga fordon. (Protip: krävs 3 stycken för att spränga en tank +1 för reactive armor)

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Jag hör många prata om "hipfire". Vad betyder det?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag hör många prata om "hipfire". Vad betyder det?

Skjuta från höften?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Skrivet av slinjos:

Nej, jag trodde det var dåligt mindre skada?

Nja, gör inte riktigt mindre skada, på nära håll gör du samma skada, men skjuter du på avstånd så sjunker skadan till vapnets lägsta skada snabbare, och dessutom tillför den högre bulletdrop

Hoppas du förstår hur jag menar xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |