Mentor, tutor eller någon som vill lära mig?

Permalänk
Medlem

Mentor, tutor eller någon som vill lära mig?

Hej,

Känner att jag suger fett men vill bli bättre!
Någon som vill ta sig an mig och visa hur man spelar för att spela bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkreaver:

vilket spel ?

Ligger i "battlefield" så tror han menar bf3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: intel core i5-2500K @ 4.5 GHz GPU: AMD 280x Moderkort: MSI P67A-C45 B3 RAM: 8gb Corsair XMS3 1600 MHz SSD: Intel 520 120gb, Samsung 830 120gb HDD: random 1tb, random 320gb PSU: Corsair TX 650W V2 80+ Chassi: Cooler Master HAF 912.

Permalänk
Medlem

tråden ligger i bf så gissar på bf3

Levelcap är grym och han visar taktiskt hur man spelar http://www.youtube.com/user/LevelCapGaming annars finns det lag med forum som du kan joina och träna med och läsa hur vad dom skriver

Permalänk
Medlem

* Spela med kompisar (bland det bästa) Ju fler , desto roligare och desto mer lär man sig : )
* Spela för laget, inte för sig själv, hjälp din lagkamrater. Ge dem ammo, medic kit, reviva dem.
* Skjut burst (3skott kort paus 3 skott osv) på medelavstånd , längre avstånd 1skott paus 1skott (snabba) och nära? spraya

Det är väll basic man bör veta?!

Kolla youtube..

Du kan även joina Sweclockers Mumble.. Alla är vänliga mot en (kan väll någon gång bli en kort diskussion men det är allt) och alla tycker om att spela med alla (kanske finns undantag). Ingen bits (Vad jag vet o.O )

edit : När jag får tid att spela kan vi köra lite BF3 Dock är det inte ofta jag kan Har Net1 och dem gillar att sänka min hastighet innan jag når maxtaket/månad... Kanske på grund av ett brev jag skrev hehe)

Permalänk
Medlem

Jo, precis var bf3 jag menade... trodde hela denna forum del var tillägnad det spelet men jag kanske har fel?

Jo, men jag har ju ingen att spela med! Det är det som är problemet!
Nickar Sapmii om det hjälper.

Permalänk
Hedersmedlem

Skall man vara sanningsenlig så är faktum den att de flesta är lite sämre då man inte har den talang eller tid som krävs, till detta kommer alla fuskare som förstör särskilt för den mindre erfarna spelaren. Så mitt råd är att spela på servrar med få spelare och koncentrera dig på något speciellt som du då kan bli bra på.

Själv kör jag mest fordon och helikoptrar och då använder jag gevär med IR sikte där man snabbt kan se spelare som gömmer sig och man får lite övertag, för detta passar mitt sätt att spela då det mest handlar om närstrider när man måste lämna sitt fordon.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Men är det så att det är 50/50 som fuskar? Har försökt läsa på lite men inte fattat om det bara är ett fåtal eller typ alla?
Om det är så är det ju förståeligt om det känns som man suger. Tycker ofta att man springer bakom en vägg och det känns
som man blir skjuten genom väggen. Eller att jag förlorar 95% av alla shootouts.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av slinjos:

Men är det så att det är 50/50 som fuskar? Har försökt läsa på lite men inte fattat om det bara är ett fåtal eller typ alla?
Om det är så är det ju förståeligt om det känns som man suger. Tycker ofta att man springer bakom en vägg och det känns
som man blir skjuten genom väggen. Eller att jag förlorar 95% av alla shootouts.

En enkel regel är att om man dör för lätt så byt server då många smygfuskar så att det är svårt att veta till 100%. Det betyder givetvis inte att alla fuskar bara för att man dör men det är annat som avgör som t ex din uppkoppling jämfört med deras och då kan man lätt få för sig att alla fuskar då man upplever saker som att man dör efter man rundat ett hörn. Men blir du t ex dödat av en sniper när du sitter i en stridsvagn eller i ett hus utan fönster så är det fusk. Men vilket som så skall du byta server för man skall inte spela om allt är emot en.

Jag kör bara på servar med få spelare för det är lättare att hålla koll på motståndarna och vad de går för och man kan hitta motmedel mot dem, visst man får inte massor av kills men man har roligt. En sak man skall komma ihåg är att spelare med hög rang har det mesta upplåst så man kan inte förvänta sig att smiska dem då de har övertaget i både materiel och erfarenhet så även här kan det vara idé att bara spela på servrar med spelare med lägre rang.

Jag har lagt ner ca 500 timmar och kan man inte detta så kommer man att få problem mot erfarna spelare.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Ok, hur ser jag hur många som har hög rang på en server?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av slinjos:

Ok, hur ser jag hur många som har hög rang på en server?

Gå in på en servern och istället för att trycka på Deploy så håll ned TAB tangenten så får du en lista över dina med- och mot-spelare och de med örnar (rang 45+) är av hög rang. siffran under visar sedan vilken underrang de har och den går till 100 så man kan ha som högst rang 145. Själv har jag då 45 + 21 = 66. Du ser även om det finns spelare som har ovanligt många kills och då kan du dra slutsatsen att det antingen är en mycket bra spelare eller en fuskare.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jo, men det brukar väl vara knappt hälften, en tredje del, som är örnar. Är det mycket, kan jag hitta servrar med färre?
Vet du vad autobalancer gör? Trycker i det när jag söker servrar. Tänkte att det skulle påverkar så att inte ett lag bara blir örnar och ett lag gröngölingar .

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av slinjos:

Jo, men det brukar väl vara knappt hälften, en tredje del, som är örnar. Är det mycket, kan jag hitta servrar med färre?
Vet du vad autobalancer gör? Trycker i det när jag söker servrar. Tänkte att det skulle påverkar så att inte ett lag bara blir örna och ett lag gröngölingar .

Det finns noob servrar som inte då tillåter spelare med hög rang så sök på "noob" "newb" "beginner". Autobalansen är hopplös och jobbar långsamt så det fungerar dåligt och nya spelare hamnar oftast på den vinnande sidan av någon anledning. Så jag kollar alltid vilken sida som ligger sämst till och byter till den sidan för visst att vinna är kul men efter ett tag så inser man att man inte får spela om man alltid hamnar på den vinnande sidan...

Är det många örnar så kolla som sagt hur deras kill/Death är i spelet för inte alla med hög rang är särskilt bra då de stat paddat till sig rangen.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Ja den där Pablo347 var ju fuskare som var i en av dina reports, 70% headshot med alla olika vapen, yeye. Tycker inte din aim var så farligt dålig, så troligen är du bara lite passiv och/eller dålig reaktion förmåga. Du har ju bara kört 50h och det är ju väldigt lite om det är ditt första FPS. Jag hade typ 1-17 i stats 10-15 första levlarna i Bad company 2, men det var bara att bita och det gick bättre till sist. Var aktiv och gissa vad fienden kommer komma och var beredd, förskjut runt hörn på stadsbanor.

använd m16a3 med suppressor, forgrip och kobra siktet. Jag är dålig rekyl skjutare och tycker definitivt detta vapen är lättast och bäst generellt på alla banor.

Permalänk
Medlem

Plusade precis för första gången i k/d!! Wieee.
Märker så klart lite skillnade från första gången jag öppna upp ett spel men jag kan fatta att mina totala 50h av fps inte kan mäta
sig med andra som lirat i tio år.

"så inser man att man inte får spela om man alltid hamnar på den vinnande sidan" menar du att det
inte blir någon utmaning då? Förresten tack för alla svar och all hjälp!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av slinjos:

Plusade precis för första gången i k/d!! Wieee.
Märker så klart lite skillnade från första gången jag öppna upp ett spel men jag kan fatta att mina totala 50h av fps inte kan mäta
sig med andra som lirat i tio år.

"så inser man att man inte får spela om man alltid hamnar på den vinnande sidan" menar du att det
inte blir någon utmaning då? Förresten tack för alla svar och all hjälp!

Den förlorande sidan är oftast intryckt i sin huvudbas och vägrar komma ut och då är det roligare att vara med och bryta ut istället och jag vägrar att skjuta in i huvudbasen (Baserape) då det inte uppskattas.

Man måste även anpassa sig till den specifika situation och ändra sin spelstil beroende på motståndet. Alla vapen och knep är tillåtna så länge som man inte fuskar! Så är fienden för bra i luften så hoppa in i AA, är fienden svaga i luften hoppa in i en helikopter. Hitta vapenkombon som passar dig bäst som t ex USAS 12 med frag granater som kommer driva motståndarna till vansinne. Scoute choppern med Laser och markmissiler som gör att du kan låsa alla fordon och flyg och som är svår att försvara sig emot.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Ok då förstod jag dig rätt! Men det kan ju vara ganska jobbigt i den situationen dock.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av slinjos:

Ok då förstod jag dig rätt! Men det kan ju vara ganska jobbigt i den situationen dock.

Ja och därför måste man försöka klura ut hur man skall göra för att inte dö så lätt.

Det är roligt att inte låta motståndaren döda dig medan man gör deras liv till en plåga för ibland kan man inte vinna utan man får roa sig med annat.

En rolig omgång hade jag förra veckan där jag flög upp med en helikopter mot två och sköt ner en men blev nedskjuten av den andra men jag hoppade innan jag dog och kom ner till den fasta AA installationen och sköt ned den andra. Mina medkamrater blev lite paffa först men kunde sedan snällt rulla ut och ta några flaggor.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Det handlar mycket om att alltid ligga ett steg före. Lär dig stirra ofta (ofta!) på minimapen. Om nån fiende i närheten skjuter utan flash suppressor eller suppressor eller en teammate som spottat någon så syns denne på minimapen och du vet mer eller mindre exakt var denne står eller vart denne är på väg vilket ger dig övertaget.
Om du blir dödad så kan du många gånger se var personen som sköt dig befinner sig/är på väg. Spawna då på närmsta punkt (om möjligt) och återigen har du övertaget. Tänk även på att allt detta fungerar åt andra hållet. När du skjuter utan ovan nämnda tillägg så finns risken att du röjt din position och du bör då vara extra vaksam.
På många banor (grand bazaar, operation metro etc) tenderar vissa platser att bli flaskhalsar där folk står och skjuter på varandra utan att nå någon större framgång. Försök då att flanka och komma in bakom fiendeklungan. Det fungerar överraskande bra många gånger.
Släng medkits, ammo boxes, reviva folk, reparera tanks och flyg, åk inte iväg ensam i ett fordon ur en bas om folk står och väntar etc.
Och till sist, spela för att ha roligt. Stirra dig inte blind på stats, det finns alltid folk som är bättre, speciellt på så stora spel som bf3. Personligen spelar jag bättre när jag inte tar spelet på dödligt allvar utan är mera avslappnad i spelstilen

Permalänk
Medlem

Jo, det är klart att jag spelar för att det är skoj. Men det är störande när jag spottat någon men ändå blir dödad trots att jag borde ha övertaget. "Släng medkits, ammo boxes, reviva folk, reparera tanks och flyg, åk inte iväg ensam i ett fordon ur en bas om folk står och väntar etc." allt det där försöker jag göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slinjos:

Jo, det är klart att jag spelar för att det är skoj. Men det är störande när jag spottat någon men ändå blir dödad trots att jag borde ha övertaget. "Släng medkits, ammo boxes, reviva folk, reparera tanks och flyg, åk inte iväg ensam i ett fordon ur en bas om folk står och väntar etc." allt det där försöker jag göra.

Något som är rätt trevligt för att få lite poäng och låsa upp nya prylar är att hoppa in på en "liten" server dvs en med få spelare typ 64karta med 20pers på... gör ofta mina bästa matcher på sådana kartor.
Jag brukar även försöka att gå runt motståndarna och skjuta dem från ställen där de inte väntar sig..
Och något somär bra att göra är att om man ser tex mängder med tanks kör engineer, döda assult osv.. Lite självklart
Och det viktigaste nästan att hoppa in i en squad. Ger ju mer poäng att hjälpa sin squad och man får fler ställen att spawna, vilket jag gör rätt ofta
Dock så ska inte mina råd tas för allvarligt åtminstonde om man kollar min K/D på ungefär 0.5 (Acc funkar lika bra 6,4% och spm 227
Men roligt har jag, vilket är det enda viktiga,...
Dock misstänker jag vissa anser att jag gör lite väl dumma "manövrar" ibland, rakt in i fi läger fungerar bara 1/10 ggr men kul är det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av slinjos:

Hej,

Känner att jag suger fett men vill bli bättre!
Någon som vill ta sig an mig och visa hur man spelar för att spela bra?

Hallå!

Här är tre trådar som hjälpte mig något enormt, två är på rätt många sidor, men det är väldigt intressant om man är intresserad

BF3 - Hur blir man bättre?

Tips & Trix

Tråd för pinsamma frågor

jag själv gick direkt från BF2 efter många års spelande till BF3! Och tyckte att det var en stor omställning. Jag sög verkligen i början! Men ju mer man spelar ju bättre går det!

Hitta ett vapen du trivs med

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]