Permalänk

Beats dy dr.dre!

undrar om dessa hörlurarna är värda sitt pris? http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/in-ear/mon...
någon som har haft/har dem som kan rekommendera dem till mej?

MVH Liam

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns nog snart 100 trådar om Doctorns lurar, överprisade designprodukter, vill du betala för status/desig/märke så kör på, vill du ha bäst ljud för pengarna köp nått annat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det finns nog snart 100 trådar om Doctorns lurar, överprisade designprodukter, vill du betala för status/desig/märke så kör på, vill du ha bäst ljud för pengarna köp nått annat.

Dessa lurar är lite utav hörlurarnas Justin Bieber imo finns bättre där u, t ex sennheiser HD-25 (om du är ute efter lurar som du ska ha "on the go")

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Dessa lurar är lite utav hörlurarnas Justin Bieber imo finns bättre där u, t ex sennheiser HD-25 (om du är ute efter lurar som du ska ha "on the go")

Skickades från m.sweclockers.com

Inte nog med det, de finns till och med i en specialutgåva för just Justin Bieber

http://beatsbydre.com/justbeats-by-dr-dre-justin-bieber-headp...

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk

Avråder starkt från dessa. Du får bättre ljud för 300 kr.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

kanske dags för en klistrad tråd snart så vi slipper fler frågor om beats..
Hade även kunnat fyllas med lite info ang tex logitech

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

imo.....helt värdelösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrRotmos:

Inte nog med det, de finns till och med i en specialutgåva för just Justin Bieber

http://beatsbydre.com/justbeats-by-dr-dre-justin-bieber-headp...

Oh noooeeeeees

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Oh noooeeeeees

Vad? Tycker du inte om konceptet med Bieber-beats?

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Försök hitta ett par som du kan testa och lyssna på. Efteråt kan jag rekommendera att du drar till närmsta HiFi-butik och testar runt lite där. Jag var lite inne på att köpa beats, dessa tankar var som bortblåsta efter jag haft dem på mig i ca 10 sekunder.

Det finns otroligt mycket bättre lurar för de priset.

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrRotmos:

Vad? Tycker du inte om konceptet med Bieber-beats?

Lika mycket som jag gillar att titta på 2 girls 1 cup med familjen samtidigt som vi gjort en ordentlig sats chokladpudding

Permalänk

Har testat båda och mina "träningslurar" http://www.urbanears.com/?gclid=COKT-aOb4q4CFckvmAodLgyZYQ#/h... har bättre ljudkvalite.. Köpte dom för var inte hysteriskt dyra men för dom sitter så superskönt i örat. Inga inear sitter på det sättet, trillar aldrig ut, Bra bas och smidigaste sladdarna ever... (Relativt vattentäta sladdar och stänktåliga lurar) haha väldigt Off-Topic. Men finns klart bättre, Säger inte att du ska köpa dom jag har men tycker dom är riktigt bra. Finns bättre såklart men har dom pga dom sitter så bra.

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk

Testa B&W P5! Har själv ett par sånna. Riktigt trevligt ljud och stilrena som satan

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrRotmos:

Inte nog med det, de finns till och med i en specialutgåva för just Justin Bieber

http://beatsbydre.com/justbeats-by-dr-dre-justin-bieber-headp...

Citat:

Experience Music the Way Justin Does

Inte undra på att hans musik är så dålig

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

Kan ärligt säga att får de bara bli inspelade rejält låter de inte dåligt alls.

Min ärliga åsikt är att både dessa lurar och även deras beatbox är mycket bra. Problemet är att det inte är några insmickrande lurar utan de ger dig musiken som den spelades in. Detta passar inte alla.

Vill bara varna för att oinspelade låter de ganska burkigt. Dock något som släpper med runt 20-30 timmars spelande med dem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwain:

Kan ärligt säga att får de bara bli inspelade rejält låter de inte dåligt alls.

Min ärliga åsikt är att både dessa lurar och även deras beatbox är mycket bra. Problemet är att det inte är några insmickrande lurar utan de ger dig musiken som den spelades in. Detta passar inte alla.

Vill bara varna för att oinspelade låter de ganska burkigt. Dock något som släpper med runt 20-30 timmars spelande med dem!

Det är vida känt att Beats definitivt inte ger dig musiken som den spelades in, utan tvärt om är väldigt färgade. Om man ska ha en mer ofärgad lur så ska man snarare kolla på Sennheiser HD650, AKG K701, eller AKG K1000. I en lite lägre prisklass så kan man även kolla på exempelvis AKG K240.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Entusiast
Skrivet av dwain:

Kan ärligt säga att får de bara bli inspelade rejält låter de inte dåligt alls.

Min ärliga åsikt är att både dessa lurar och även deras beatbox är mycket bra. Problemet är att det inte är några insmickrande lurar utan de ger dig musiken som den spelades in. Detta passar inte alla.

Vill bara varna för att oinspelade låter de ganska burkigt. Dock något som släpper med runt 20-30 timmars spelande med dem!

Skojar du eller?

Det där är inte en neutral hörlur.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrRotmos:

Det är vida känt att Beats definitivt inte ger dig musiken som den spelades in, utan tvärt om är väldigt färgade. Om man ska ha en mer ofärgad lur så ska man snarare kolla på Sennheiser HD650, AKG K701, eller AKG K1000. I en lite lägre prisklass så kan man även kolla på exempelvis AKG K240.

Återigen så hävdar jag att de måste spelas in rejält för att låta som tänkt, de flesta missar den punkten. Har själv akg k701 och att de skulle vara ofärgade är verkligen inte sant. De låter jättefint och skimrande men ofärgade är de knappast. Skulle snarare kalla de ganska o-neutrala med för mycket diskant och på tok för lite bas.

Sen får man även ta med i priset att du får både hörlursförstärkare och bruseredusering i priset.

240 är absolut en bra lur men dessvärre skitsvår att driva. Dvs det ska till en bra hörlursförstärkare för att göra dem rättvisa (då saknas fortfarande brusreduseringen och faktumet att de är öppna lurar lär inte ge många vänner i omgivningen om man mot förmodan hittar drivning nog). På en vanlig mp3spelare eller mobil låter de inget vidare alls.

Man måste nog ha levt lite med beatsen för att kunna uppskatta dem verkar det som. Jag gillade ljudet i dem och gav endast upp dem för att de sitter för jäkla dåligt och inte orkade med när volymen åkte upp i låtar med massiv djupbas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Skojar du eller?
http://i16.photobucket.com/albums/b23/Zotamedu/Swec/beats.png

Det där är inte en neutral hörlur.

Problemet med en mätning är faktiskt en massa punkter. Vad har de för mik? Hur har de mätt? Finns hur mycket grejer som för mig gör att en mätning inte säger mycket alls.

Sen får man ta i beaktning att människans hörsel inte riktigt funkar som en mik.

Jag har sett mätningar på mina högtalare som talar om att basen är en enda distorsionsbomb och borde låta riktigt illa. Likväl kommer folk hem och lyssnar och är chockade över den rena basen jag har i dem. Detta är människor som har högtalare som kostar en bit över 100 kkr.

Jag har även sett mätningar som talar för att de högtalarna ska låta riktigt uruselt. Likväl är det en av de mest neutrala högtalare jag har hört.

Nu sist jag avfärdade en mätning som nonsens var när jag lånade en hk 990. Denna har enligt nån hifiblaska kraften att lämna 2x700watt rms 1ohm. Lånade hem den för att konstatera att nej det gör den inte. Den slår ifrån vid tyngre belastning. Googlade och fann att en engelsk tidning också mätt den och då lämnade den bara runt 400w rms 1ohm dessutom med bara en kanal driven.

Nu får ju folk tycka vad de vill och anser ni att beatsen är otroligt dåliga och rena skräpen så får ni gärna tycka det. Min ståndpunkt är bara att de som inte hört dem borde bilda sig en egen uppfattning om luren innan de dissar den eller för den delen hakar på klagosången utan att ens veta hur luren låter

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwain:

Problemet med en mätning är faktiskt en massa punkter. Vad har de för mik? Hur har de mätt? Finns hur mycket grejer som för mig gör att en mätning inte säger mycket alls.

Sen får man ta i beaktning att människans hörsel inte riktigt funkar som en mik.

http://www.headphone.com/learning-center/about-headphone-meas...

Om man skall prata om hur neutralt något är så är det endast mätningar som gäller. Vi vet inget om dina referenser annars, vad jämför du med när du tycker de låter neutralt ?

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

om jag kommer ihåg rätt så va de hardocp som leta efter nått med liknande ljud som beats'en och dem tyckte http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=757007 va väldigt nära. för en bråkdel av priset för den delen också (finns nog bättre än så för det priset också)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

http://www.headphone.com/learning-center/about-headphone-meas...

Om man skall prata om hur neutralt något är så är det endast mätningar som gäller. Vi vet inget om dina referenser annars, vad jämför du med när du tycker de låter neutralt ?

Där håller jag verkligen inte med. I slutändan är det ändå ljud du ska lyssna på eller hur? Som sagt jag har sett mätningar som inte alls stämmer överens med verkligheten.

Det jag jämför med är bland annat stax elektrostatlurar, akg k701/601, sony mbr xb700/500, philips hp 895/890 ja listan kan göras otroligt lång. Har haft mängder med olika hörlurar i olika prisklasser och har även testat diverse annat.

Jag säger inte att det är hyperneutrala jag säger bara att de är mer neutrala än vad standard människan är van vid. De flesta människor som jag har som kunder tycker en extremt bastung lur som mest matar ut bas och diskant låter mycket trevligare än exempelvis ett par sennheiser 598.

Det går självklart att hitta mycket bra lurar och jag säger inte beats är bäst. Däremot håller jag inte med om att de låter skit. För det gör de verkligen inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwain:

Där håller jag verkligen inte med. I slutändan är det ändå ljud du ska lyssna på eller hur? Som sagt jag har sett mätningar som inte alls stämmer överens med verkligheten.

Det jag jämför med är bland annat stax elektrostatlurar, akg k701/601, sony mbr xb700/500, philips hp 895/890 ja listan kan göras otroligt lång. Har haft mängder med olika hörlurar i olika prisklasser och har även testat diverse annat.

Jag säger inte att det är hyperneutrala jag säger bara att de är mer neutrala än vad standard människan är van vid. De flesta människor som jag har som kunder tycker en extremt bastung lur som mest matar ut bas och diskant låter mycket trevligare än exempelvis ett par sennheiser 598.

Det går självklart att hitta mycket bra lurar och jag säger inte beats är bäst. Däremot håller jag inte med om att de låter skit. För det gör de verkligen inte

Hurvida de låter skit eller inte är ju en helt annan fråga och ganska mycket upp till var och en.

Hurvida dom låter neutralt eller inte är dock inte subjektivt och beskrivs bäst med mätningar. De flesta andra lurar i den prisklassen är mer neutrala, så är det bara, hur du än tycker det låter. Alla hörlurar i headroomgraferna är uppmätta på samma sätt vilket betyder att det går utmärkt att jämföra dem med varandra.

Som sagt finns det också mycket bättre lurar som är bra mycket billigare, vilket slags ljud man än må vara ute efter.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Hurvida de låter skit eller inte är ju en helt annan fråga och ganska mycket upp till var och en.

Hurvida dom låter neutralt eller inte är dock inte subjektivt och beskrivs bäst med mätningar. De flesta andra lurar i den prisklassen är mer neutrala, så är det bara, hur du än tycker det låter. Alla hörlurar i headroomgraferna är uppmätta på samma sätt vilket betyder att det går utmärkt att jämföra dem med varandra.

Som sagt finns det också mycket bättre lurar som är bra mycket billigare, vilket slags ljud man än må vara ute efter.

Som sagt så köper jag inte det där med mätningar. Oavsett vad du tycker! Så är det bara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwain:

Som sagt så köper jag inte det där med mätningar. Oavsett vad du tycker! Så är det bara!

Du köper alltså inte mätningar... intressant. Hur lång anser du dig vara och hur kom du fram till det? Använder du termometer någonsin eller anser du bara att det är en viss temperatur ute och nöjer dig med det?

En mätning är en mätning är en mätning. Vad du menar är att du inte förstår/vet hur man skall tolka dem i detta fallet, och om du läser länken jag postade tidigare så finns där lite tips.

Du verkar blanda ihop mätningar med hur bra saker låter, vilket är extremt svårt att säga utifrån bara en mätning på frekvenssvaret. Däremot går det utmärkt att säga hur pass (icke)neutralt något spelar, eftersom vi har tillgång till referensen.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Entusiast
Skrivet av dwain:

Problemet med en mätning är faktiskt en massa punkter. Vad har de för mik? Hur har de mätt? Finns hur mycket grejer som för mig gör att en mätning inte säger mycket alls.

Sen får man ta i beaktning att människans hörsel inte riktigt funkar som en mik.

Jag har sett mätningar på mina högtalare som talar om att basen är en enda distorsionsbomb och borde låta riktigt illa. Likväl kommer folk hem och lyssnar och är chockade över den rena basen jag har i dem. Detta är människor som har högtalare som kostar en bit över 100 kkr.

Jag har även sett mätningar som talar för att de högtalarna ska låta riktigt uruselt. Likväl är det en av de mest neutrala högtalare jag har hört.

Nu sist jag avfärdade en mätning som nonsens var när jag lånade en hk 990. Denna har enligt nån hifiblaska kraften att lämna 2x700watt rms 1ohm. Lånade hem den för att konstatera att nej det gör den inte. Den slår ifrån vid tyngre belastning. Googlade och fann att en engelsk tidning också mätt den och då lämnade den bara runt 400w rms 1ohm dessutom med bara en kanal driven.

Nu får ju folk tycka vad de vill och anser ni att beatsen är otroligt dåliga och rena skräpen så får ni gärna tycka det. Min ståndpunkt är bara att de som inte hört dem borde bilda sig en egen uppfattning om luren innan de dissar den eller för den delen hakar på klagosången utan att ens veta hur luren låter

Ja fast hur du än vrider och vänder på det så får du inte de där mätpunkterna till en rak linje på 0 dB. Ska vi vara petiga så är ju även musiken bara en massa punkter eftersom även den är digital. Headroom använder riktig mätutrustning så du behöver inte vara orolig för att det ska vara något fel på mätningen. Beats har helt enkelt dålig frequency response.

De kompenserar för det så du behöver inte vara orolig för att mätningarna är fel.

Bara för att man har köpt dyra högtalare betyder det inte att man har bra hörsel. Jämför med herren som för ett par år sedan parkerade en helt ny Koenigsegg på en åker det första han gjorde. Han blev ingen rallyförare bara för att han la många miljoner på en sportbil.

Bra logik där. En tidning gör en dålig mätning alltså är alla mätningar från alla tidningar alltid dåliga. Det finns bra ställen och det finns dåliga. Headroom är erkänt bra och de som klagar brukar vara de som får sina favoritlurar dissade. Senast var det någon som vägrade acceptera att hans Sony XBR700 inte alls hade överdriven bas trots att allt över 100 är boostat med 15 dB och frekvenskurvan sticker uppåt från ca 1000 Hz. Jag testade att simulera en så överdriven bas med mina hörlurar genom att öka basen med 10 dB och det gick inte att lyssna på.

Du glömmer även den usla kvalitén. Det är många som råkat bryta dem på mitten och det går lätt flisor ur plasten. Även om det inte är en studiolur eller en Hifi-lur så borde man åtminstone förvänta sig någon sorts byggkvalité för det priset.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Jag tittade på frekvensresponsgrafen och skrattade

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ja fast hur du än vrider och vänder på det så får du inte de där mätpunkterna till en rak linje på 0 dB. Ska vi vara petiga så är ju även musiken bara en massa punkter eftersom även den är digital. Headroom använder riktig mätutrustning så du behöver inte vara orolig för att det ska vara något fel på mätningen. Beats har helt enkelt dålig frequency response.

De kompenserar för det så du behöver inte vara orolig för att mätningarna är fel.

Bara för att man har köpt dyra högtalare betyder det inte att man har bra hörsel. Jämför med herren som för ett par år sedan parkerade en helt ny Koenigsegg på en åker det första han gjorde. Han blev ingen rallyförare bara för att han la många miljoner på en sportbil.

Bra logik där. En tidning gör en dålig mätning alltså är alla mätningar från alla tidningar alltid dåliga. Det finns bra ställen och det finns dåliga. Headroom är erkänt bra och de som klagar brukar vara de som får sina favoritlurar dissade. Senast var det någon som vägrade acceptera att hans Sony XBR700 inte alls hade överdriven bas trots att allt över 100 är boostat med 15 dB och frekvenskurvan sticker uppåt från ca 1000 Hz. Jag testade att simulera en så överdriven bas med mina hörlurar genom att öka basen med 10 dB och det gick inte att lyssna på.

Du glömmer även den usla kvalitén. Det är många som råkat bryta dem på mitten och det går lätt flisor ur plasten. Även om det inte är en studiolur eller en Hifi-lur så borde man åtminstone förvänta sig någon sorts byggkvalité för det priset.

Jag har själv ett par XB700 och de är verkligen inget att hänga i granen när det kommer till ljudkvalité. Som att lyssna på musik med en mc på tomgång i samma rum ungefär.

Köpte mig ett par Audio Technica ATH-M50 istället och mycket bättre ljud i dom även om man plussar 15db med basen låter det inte alltför kasst.

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

...Bara för att man har köpt dyra högtalare betyder det inte att man har bra hörsel. Jämför med herren som för ett par år sedan parkerade en helt ny Koenigsegg på en åker det första han gjorde. Han blev ingen rallyförare bara för att han la många miljoner på en sportbil.

Bra logik där. En tidning gör en dålig mätning alltså är alla mätningar från alla tidningar alltid dåliga. Det finns bra ställen och det finns dåliga. Headroom är erkänt bra och de som klagar brukar vara de som får sina favoritlurar dissade. Senast var det någon som vägrade acceptera att hans Sony XBR700 inte alls hade överdriven bas trots att allt över 100 är boostat med 15 dB och frekvenskurvan sticker uppåt från ca 1000 Hz. Jag testade att simulera en så överdriven bas med mina hörlurar genom att öka basen med 10 dB och det gick inte att lyssna på.

Du glömmer även den usla kvalitén. Det är många som råkat bryta dem på mitten och det går lätt flisor ur plasten. Även om det inte är en studiolur eller en Hifi-lur så borde man åtminstone förvänta sig någon sorts byggkvalité för det priset...

Du har rätt usla analogier måste jag säga. Bara för att en mätning säger en sak betyder inte det att resultatet speglar hur en majoritet av medborgare upplever det man mätat. Sen när du på slutet skriver om dålig byggkvalité så glömmer du att nämna att det är en modell, solo, inte alla. Tillåt mig sen att påpeka att XBR700 har en USEL design, vilket är en parameter (förutom ljud) precis som byggkvalité.

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk
Medlem

Vad kostar dessa dr dre beats om man vill har en hörlurar som är stort?