Är iPhone verkligen så dålig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Citerar mig själv då det vore trevligt med lite feedback på mitt senaste inlägg. Tack till alla som hjälper mig!

Skrivet av Tozzi:

Ingen garanti ska vad jag vet försvinna, som du säger annars om man skulle vara osäker, göra en återställning. Hur ska man annars kunna köpa en begagnad telefon med garanti t.ex. då man inte vet vad förra ägaren gjort?

Lämnar du in en jailbreakad iphone på support kan de hävda at garantin är borta, men återställer du den innan kan de inte kolla ifall den tidigare varit jailbreakad. Så det är väll rätt lungt

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Lämnar du in en jailbreakad iphone på support kan de hävda at garantin är borta, men återställer du den innan kan de inte kolla ifall den tidigare varit jailbreakad. Så det är väll rätt lungt

Förstår inte hur de ska kunna hävda garantin, då den bara kan brytas på fysiskt sätt???

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Lämnar du in en jailbreakad iphone på support kan de hävda at garantin är borta, men återställer du den innan kan de inte kolla ifall den tidigare varit jailbreakad. Så det är väll rätt lungt

Så länge man inte ändrat baseband, det går inte att backa.
Kanske bara är 3gsen som funkar med ipad2 baseband o ultrasnow för att ta bort operatörslås?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulanka:

grejen är väl att iphone är svindyra och man måste jailbreaka dom om man inte vill använda skitprogram vilket gör att man tappar garanti.
men det är inget större fel på dom, men många vill inte stötta apple av olika anledningar.
my 2 cents

Praktiskt taget omöjligt att bli av med garantien pga jailbreak, antingen så kan man återställa, eller så är den för död.

Man får vara väldigt klumpig om man ska lyckas med det iallafall

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Valiumballong:

Du drar fram något ur bakdelen och presenterar det som fakta.

Det som är fakta för någon är fanboi prat från andra. Android har fördelar och nackdelar, likt så iOS och WP7.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Det som är fakta för någon är fanboi prat från andra. Android har fördelar och nackdelar, likt så iOS och WP7.

"jag har hört" är inte fakta. Att säga att android är ryckigt är som att säga att iOS inte kan ha igång 2 program samtidigt, dvs, 2 år gamla sanningar.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av emahex:

"jag har hört" är inte fakta. Att säga att android är ryckigt är som att säga att iOS inte kan ha igång 2 program samtidigt, dvs, 2 år gamla sanningar.

Snacka om trollet själv x)

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Snacka om trollet själv x)

Din sign: I reject you'r reality and substitute my own Aspergers Syndrom är inget handikapp, utan en gåva!

Permalänk
Avstängd

Iphone är ju sämre än ipad. Ganska kass alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Snacka om trollet själv x)

Jo vilket troll jag är, faktum kvarstår att innan iOS 4 kunde man inte surfa och lyssna på spotify samtidigt på en iphone, något man tillome kunde på min symbian mobil. Allt du har sagt i hela tråden är inget annat än va du tycker och säger att de e fakta, lustigt lustigt.

Skrivet av Boss302:

Din sign: I reject you'r reality and substitute my own Aspergers Syndrom är inget handikapp, utan en gåva!

Missade det.. ingen idé att argumentera xD

Permalänk
Sötast

Fick/får inte ni boys lära er att argumentera för/emot något när ni gick i skolan?

Vissa av oss tycker det är trevligt att läsa för och nackdelar för olika produkter.

Att slösa forumplats med inlägg som det över mig är ju bara så otroligt deppigt.

Edit: sigh.... ett annat inlägg han smita mellan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

1. En kraschrapport i iOS brukar vara att skicka dig till hemskärmen. En ganska färsk studie visade att Android kraschade mindre än iOS, ta inte mitt ord, kolla upp.

2. Det är verkligen inte så man mäter prestanda. Det är när småbarn kollar på en hastighetsmätare och säger "Den kan gå i 220km/h!!".

Mitt råd till dig, köp en iPhone.

VARFÖR?!?!?! En SGS2 har ett tillverkarskal som heter TouchWiz, på svenska "värdelöst skräp som upplevs plågsamt". Detta kan man dock råda bot på. Men, det är komplicerad och jobbigt samt tar tid. Orkar man med det så kan en SGS2 vara en helt underbar telefon.

Här är en källa på undersökningen du skrev om. Androids applikationer kraschar enligt den mindre än IOS appar.

http://www.swedroid.se/ios-appar-kraschar-oftare-an-androidap...

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Allexz:

Fick/får inte ni boys lära er att argumentera för/emot något när ni gick i skolan?

Vissa av oss tycker det är trevligt att läsa för och nackdelar för olika produkter.

Att slösa forumplats med inlägg som det över mig är ju bara så otroligt deppigt.

Edit: sigh.... ett annat inlägg han smita mellan!

Jag älskar att argumentera när det kommer till en logisk sak som att Android inte är lika flytande som iOS/WP7. Visst har det blivit otroligt mycket bättre, men det är inte riktigt där än. Det jag menar med att det inte flyter är att det är ojämn prestanda, blixtsnabb i vissa delar och långsammare i andra. Detta är vad jag kallar för att det inte flyter.

Personligt preferens är alltid den största delen som avgör vad man köper, inte andras. Like a sir.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mutt:

Det finns ju samma funktion på mina Androider (sgs2 & sgz)...

Ja jag har en SG2 själv och jag vet att funktionen för att redigera finns där men den fungerar i många forum mm bland annat Sweclockers väldigt väldigt dåligt och går typ inte att använda. Precis som han beskriver i filmen. Går säkert att komma undan med något pillande men majoriteten av folk vill, kan, orkar inte hålla på med detta så därför väljer folk iOS och iPhone istället. Där ibland mig själv har nu bestämt mig för att testa.

Faktum att iPhone säljer så bra är ju just av den enkla anledningen att det är enkelt och inget pill behövs. Friheten och möjligheten till att göra det eget som alla pratar om förstår jag mig inte alls på? Jag har en widget och det är väder samt klocka framme på min SG2 sen använder jag dom inte i huvud taget och tycker det mesta är fullt och oanvändbart. Vissa av dom är fina men inte mycket mer än just det. Klockan kan jag lika bra titta på uppe i hörnet vilket jag till 99% gör samt väder går jag in på YR.NO eller SMHI appen.
Får väl se om jag blir nöjd med mitt nya val men jag är än så länge nöjd med min iPad som införskaffades för några dagar sedan. Tror jag kommer bli minst lika nöjd med min nya iPhone. Återstår dock att se om batteritid och sådant håller sig men med min användning tror jag att jag klarar mig.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag älskar att argumentera när det kommer till en logisk sak som att Android inte är lika flytande som iOS/WP7. Visst har det blivit otroligt mycket bättre, men det är inte riktigt där än. Det jag menar med att det inte flyter är att det är ojämn prestanda, blixtsnabb i vissa delar och långsammare i andra. Detta är vad jag kallar för att det inte flyter.

Personligt preferens är alltid den största delen som avgör vad man köper, inte andras. Like a sir.

Här kan du kolla lite hur "märkes beroende" Android ägarna är, vilket väldigt många inte är vilket i sin tur är kul tycker jag.
http://www.swedroid.se/hur-manga-androidenheter-har-du-agt-sa...

Själv har jag haft 5 olika Android-mobiler och alla från olika tillverkare.

Min uppfattning vilka största fördelarna är i positiv from:

Android - Egenskapande, Modifiera, Valfrihet

iOS - Enkelhet, Optimerat, Konceptet "Apple"

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av leafbranch:

Här kan du kolla lite hur "märkes beroende" Android ägarna är, vilket väldigt många inte är vilket i sin tur är kul tycker jag.
http://www.swedroid.se/hur-manga-androidenheter-har-du-agt-sa...

Själv har jag haft 5 olika Android-mobiler och alla från olika tillverkare.

Min uppfattning vilka största fördelarna är i positiv from:

Android - Egenskapande, Modifiera, Valfrihet

iOS - Enkelhet, Optimerat, Konceptet "Apple"

Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Det som är fakta för någon är fanboi prat från andra. Android har fördelar och nackdelar, likt så iOS och WP7.

Nej, det är det inte. Fakta är objektiv, fanboys uppfattningar är subjektiva. Säger du "iOS är stabilare än Android" presenterar du dte som fakta och i det läget bör du kunna backa upp det med undersökningar. Att olika operativsystem har för- och nackdelar är självklart, men att påstå att det är fakta att iOS är stabilare än Android bara för att din uppfattning är den är inte fakta.

Skilj på fakta och subjektiva åsikter.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

iPhone 4S med jailbreak imo.

Permalänk
Skrivet av RepZi:

Erkänn att det gör ont i själen att säga att Apple bättre :P? Det laggar när man ska göra simpla saker som välja grejor i menyerna för andriod osv. Visst kan man förbättra telefonen så det blir smidigare genom att stänga av saker. Men out of the box är iPhone bättre, tycker jag iaf

Det är absolut inget magiskt med Apple förutom att de tänker längre än andra typ.

Vilken mobil med android "laggar" ? din morfars omgjorda nokia eller?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Vilken mobil med android "laggar" ? din morfars omgjorda nokia eller?

Ledsen i ögat när han sa något elakt om android?

Bara för att han tyckte si eller så behöver man väl inte ge spydiga kommentarer tillbaka?
Väx upp

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Valiumballong:

Nej, det är det inte. Fakta är objektiv, fanboys uppfattningar är subjektiva. Säger du "iOS är stabilare än Android" presenterar du dte som fakta och i det läget bör du kunna backa upp det med undersökningar. Att olika operativsystem har för- och nackdelar är självklart, men att påstå att det är fakta att iOS är stabilare än Android bara för att din uppfattning är den är inte fakta.

Skilj på fakta och subjektiva åsikter.

Jag pratar självklart inte om stabilitet i systemet i sig, utan om stabiliteten i hastighet och hur saker blir gjorda. Som jag skrev i tidigare inlägg till en annan: Hur sakerna flyter är vad många kallar för stabilitet, detta kan variera från person till person. För mig och "många" andra är det så att android är otroligt snabbt i vissa sammanhang och i andra är det långsammare = ostabil prestanda. Det är DET jag menar med stabilitet, sen att mobiltelefonerna kan crasha är en annan femma.

Fakta som t.ex. att iOS skulle vara bättre på något skulle android fanboys kritisera som tusan, likaså iOS mot android. Båda har nackdelar och fördelar. Ett av dessa är det jag har försökt att förklara några gånger nu, - stabilitet/flyt och jag orkar inte med mer av det. Jag är envis när det kommer till att argumentera men till viss del orkar jag inte mer.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag pratar självklart inte om stabilitet i systemet i sig, utan om stabiliteten i hastighet och hur saker blir gjorda. Som jag skrev i tidigare inlägg till en annan: Hur sakerna flyter är vad många kallar för stabilitet, detta kan variera från person till person. För mig och "många" andra är det så att android är otroligt snabbt i vissa sammanhang och i andra är det långsammare = ostabil prestanda. Det är DET jag menar med stabilitet, sen att mobiltelefonerna kan crasha är en annan femma.

Ovanstående måste vara en av de mest udda förklaring på vad stabilitet är. Jag har aldrig hört att "flyt" skulle vara synonymt med "stabil". Du och de "många andra" behöver nog slå upp ordet så slipper vi den här typen av missförstånd.
Sedan vilka delar i Android som är långsamma undrar jag också över - jag har trots allt kört en vild blandning av telefoner under de senaste fyra åren och jag kan inte påstå att en Android-lur i high end-segmentet har varit särskilt långsamt på något. Tar ungefär lika lång tid att starta upp en applikation, ladda en hemsida eller återgå till hemskärmen. Jämför man en iPhone 4S med en HTC Hero är det klart att Hero:n är långsammare, men det har ju inget med Android i sig att göra utan helt enkelt om att mobilen är gammal och hårdvaran, mätt med dagens måt, är långsam. Har, som både iOS-, WP7- och Android-användare svårt att hitta vad iOS gör snabbare.

EDIT:

Det sista styket förstår jag inte. Om det är objektiv fakta spelar det väl ingen roll om fanboys kritiserar det eller inte? Det gör det ju inte mindre sant för det.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

"jag har hört" är inte fakta. Att säga att android är ryckigt är som att säga att iOS inte kan ha igång 2 program samtidigt, dvs, 2 år gamla sanningar.

Bara det att Android fortf är ryckigt, har själv en.. Laggar i menyerna :<

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Valiumballong:

Ovanstående måste vara en av de mest udda förklaring på vad stabilitet är. Jag har aldrig hört att "flyt" skulle vara synonymt med "stabil". Du och de "många andra" behöver nog slå upp ordet så slipper vi den här typen av missförstånd.
Sedan vilka delar i Android som är långsamma undrar jag också över - jag har trots allt kört en vild blandning av telefoner under de senaste fyra åren och jag kan inte påstå att en Android-lur i high end-segmentet har varit särskilt långsamt på något. Tar ungefär lika lång tid att starta upp en applikation, ladda en hemsida eller återgå till hemskärmen. Jämför man en iPhone 4S med en HTC Hero är det klart att Hero:n är långsammare, men det har ju inget med Android i sig att göra utan helt enkelt om att mobilen är gammal och hårdvaran, mätt med dagens måt, är långsam. Har, som både iOS-, WP7- och Android-användare svårt att hitta vad iOS gör snabbare.

EDIT:

Det sista styket förstår jag inte. Om det är objektiv fakta spelar det väl ingen roll om fanboys kritiserar det eller inte? Det gör det ju inte mindre sant för det.

Detta kan pågå i flera dagar. Jag avslutar detta genom: En motor som levererar ett jämt register kan klassas som en stabil och rock solid motor. Stabil prestanda, stabil enhet. Inte bara telefoner. 'nuff said.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Bara det att Android fortf är ryckigt, har själv en.. Laggar i menyerna :<

Vilken Android telefon har du?

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Tozzi:

Bara det att Android fortf är ryckigt, har själv en.. Laggar i menyerna :<

Han verkar inte vilja inse att det finns fler på jorden som tänker som oss, det är ett faktum att android inte är helt fritt från "rycket" du beskriver även om det är otroligt mycket bättre nu än det en gång i tiden har varit! Dock så är WP7 och iOS mycket bättre i denna kategori. Det är som en oskriven regel skulle jag nästan vilja påstå om du hänger med ;P

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av joi93:

Vilken Android telefon har du?

HTC Incredible S om man ska tolka hans tidigare inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Detta kan pågå i flera dagar. Jag avslutar detta genom: En motor som levererar ett jämt register kan klassas som en stabil och rock solid motor. Stabil prestanda, stabil enhet. Inte bara telefoner. 'nuff said.

Hur är prestandan i Android inte "stabil"? Vad är det Android gör långsamt?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

HTC Incredible S om man ska tolka hans tidigare inlägg

Ah ser man där.

Tänkte om han hade en väldigt billig samt gammal andorid telefon och jämförde den med dagens iPhone och drog alla sina slutsater ifrån det. Har sett det fenomenet förut då personer har t.ex. en HTC Wildfire och säger att iPhone är mycket bättre än den, utan att tänka på att de slåss i olika prisklasser.

Iallefall konsigt att en sådan telefon som hans ska lagga såpass mycket :S