Permalänk

Marshall Minor

Tjena

Tänkte kolla med er om nån har erfarenhet av Marshall minor!
http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/in-ear/mar...

Märket talar med silvertunga till mig, men hur är ljudet och känslan i dom?

//The Dude

Visa signatur

Asus z77 v lx 2 1055| Intel 3570k |Sapphire hd7950 3gb|
h60 kylare|Antec p183 V3|NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay|
OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC |QPAD MK-50 PRO| MS 3.0 | + filt och saft

Permalänk
Medlem

Jag har ingen erfarenhet av just Marshall minor, men jag provlyssnade Marshall Major för några månader sedan, och gillade dem inte. Ljudet kändes odefinierat och slappt, definitivt inte sånt ljud man vill betala tusen spänn för.

Det säger naturligtvis egentligen ingenting om Marshall Minor, men min rekommendation är definitivt att du inte köper dem utan att först ha provlyssnat själv.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk

Har ett par Marshall Major och är faktiskt riktigt nöjd
Köpte dom i aberdeen så priset va förmånligare, passar mig men alla är vi olika!

Ah ne det ska testas innan jag köper dom.
Vill ta tempen på dom först bara

Visa signatur

Asus z77 v lx 2 1055| Intel 3570k |Sapphire hd7950 3gb|
h60 kylare|Antec p183 V3|NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay|
OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC |QPAD MK-50 PRO| MS 3.0 | + filt och saft

Permalänk

Jag har ingen erfarenhet men har länge haft marshall prylar till gitarren. Står en liten 12" combo inne och en 4*12a med top i garaget att störa grannarna med. Det som känns lite fel med lurarna är att det känns som man gjort en designpryl till rockers i första hand och inte fokuserat på en bra produkt.
Du skall definitivt lyssna innan köp för de kan ha lagt krut på både design och ljud men andra designlurar är inte mycket mer än design... I grunden gillar jag dock marshall men varningsklockorna ringer...

Permalänk
Medlem

Fick såna med på köpet när jag köpte mobilen i somras. De låter väl hyfsat, men passar inte riktigt mina öron så jag återgick fort till mina gamla lurar.

Permalänk

Expert butiken la ner så dom va på rea så slog till.
Passade väl eg inte mina öron men tycker nog att det är bland som snyggare snäckorna som finns där ute.

Har också marshall grejer till guran o håller med dig.
Dock endast en 100w combo..
Fast gjorde ett nytt lite mindre klipp på en ibanez tsa15 topp o kopplade in den i combon.
Damn det är verkligen nått specilellt med en helrörförstärkare

Visa signatur

Asus z77 v lx 2 1055| Intel 3570k |Sapphire hd7950 3gb|
h60 kylare|Antec p183 V3|NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay|
OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC |QPAD MK-50 PRO| MS 3.0 | + filt och saft

Permalänk
Medlem

Har också ett par Marshall Major och är väldigt nöjd. Funderat på att köpa Minor för lite omväxling av format ibland. Varför hade du tänkt köpa dem? Och vad tycker du om dem nu när du har dem?

Jag har provat dem i butik, skitsnygga och passar mina öron bra, ljudet kan jag inte klaga på.

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk

Jag ville köpa dom för att jag gillade Major modellen och tittade på minor med...
Dom fungerar , dock passar dom inte ritkigt mina öron så ljudet blir väl inte det bästa.
Men jag gillar dom ändå v nån anledning haha
om dom passar dina öron så köp dom

Visa signatur

Asus z77 v lx 2 1055| Intel 3570k |Sapphire hd7950 3gb|
h60 kylare|Antec p183 V3|NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay|
OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC |QPAD MK-50 PRO| MS 3.0 | + filt och saft