Permalänk

8400GS som slavkort?

Tjenixen.

Införskaffade mig ett 560Ti 448 Cores och kom på att man bara kan ha 2 skärmar till ett nVidia-kort.

Nu till frågan: Hittade ett gammalt 8400 GS och jag undrar om jag kan ha det kortet som ett slavkort till en skärm i 1280x1024 respektive PhysX?
Eller är det helt enkelt för gammalt?

EDIT:
*Dom ska absolut inte köras i SLI.
*Den ska orka driva EN skärm.
*Jag vill att skärmen ska vara en del av resterande skrivbordet.
*Använder Ultramon

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk

Du kan inte koppla in två olika kort i tron att det kommer fungera, särsklit när det är så stor skillnad på dem, både i prestanda och generation

Visa signatur

i7 8700K | 32 GB DDR4-3200 | Aorus Z390 Pro ITX | RTX 3080 FE
Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 Arctic | Loctua

MacBook Pro 14", basmodell

Permalänk
Skrivet av ChineseBoy:

Du kan inte koppla in två olika kort i tron att det kommer fungera, särsklit när det är så stor skillnad på dem, både i prestanda och generation

Varför tror du att jag frågar?

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChineseBoy:

Du kan inte koppla in två olika kort i tron att det kommer fungera, särsklit när det är så stor skillnad på dem, både i prestanda och generation

Och varför skulle det inte fungera? Möjligtvis inte så bra som physx för det för det är ju inte ett kraftigt kort, klarar nog cpun av det bättre själv. Men som ett kort för extra monitor så ser jag inga problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem

Du kan använda kortet till bara för Windows/surf men inte i spel eller liknande.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Skrivet av acious:

Och varför skulle det inte fungera? Möjligtvis inte så bra som physx för det för det är ju inte ett kraftigt kort, klarar nog cpun av det bättre själv. Men som ett kort för extra monitor så ser jag inga problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, PhysX skulle bara vara ett plus i kanten, det är att driva en skärm jag är ute efter.

Skrivet av Superlight:

Du kan använda kortet till bara för Windows/surf men inte i spel eller liknande.

Oj, nämnde inte det. Men självklart ska endast temps/spotify/facebook vara uppe på skärmen.

Tack för svaren.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem

Det fungerar inte för nvidia surround uppenbart. Men för att kunna köra en extra skärm till surf eller liknande så går det. Sen har jag bestämt för mig att det krävs att kortet är 8600gt eller bättre (128mb+) för att köra som dedikerat PhysX kort. Jag minns att det stod på nvidias hemsida.

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Skrivet av acious:

Och varför skulle det inte fungera? Möjligtvis inte så bra som physx för det för det är ju inte ett kraftigt kort, klarar nog cpun av det bättre själv. Men som ett kort för extra monitor så ser jag inga problem.

Skickades från m.sweclockers.com

*facepalm* Säg inget om du inte vet det säkert, man kan inte koppla i olika nvidiakort, bara kort med samma gpu i SLI och då måste korten ha samma krets (t.ex GTX560 + GTX 560Ti går inte)

Citat:

Yes, you can do this.

But why you would want to have multiple graphics cards connected to a single monitor via a KVM is beyond me, because you won't get any additional productivity.

What you're doing by this is effectively purchasing two cars, a fast car and a slow car. You can EITHER use the fast car, OR you can use the slow car, but you can't use them both at the same time to make one really fast car.

If you want to do this, you need to use SLI, which requires:

Compatible Motherboard
Identical graphics cards
Compatible software
A pretty big budget

referens: http://superuser.com/questions/260718/is-it-possible-to-use-t...

ett till svar: http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20110706013144...

Visa signatur

i7 8700K | 32 GB DDR4-3200 | Aorus Z390 Pro ITX | RTX 3080 FE
Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 Arctic | Loctua

MacBook Pro 14", basmodell

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChineseBoy:

*facepalm* Säg inget om du inte vet det säkert, man kan inte koppla i olika nvidiakort, bara kort med samma gpu i SLI och då måste korten ha samma krets (t.ex GTX560 + GTX 560Ti går inte)

referens: http://superuser.com/questions/260718/is-it-possible-to-use-t...

ett till svar: http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20110706013144...

Men om du läser igen så pratade han inte om SLI eller sånt. Man kan koppla ett till grafikkort utan att man använder SLI.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

herregud, är alla bakom flötet idag? det går aldeles utmärkt att köra ditt 8400 gs tillsammans med ditt 560 ti. dom kommer inte sammarbeta på minsta sett, utan 8400 gset kommer driva den skärm du kopplat in i den, 560 ti den/de skärm/ar du kopplat in i den. jag kör personligen ett 8400 gs tillsammans med ett 4770, för att totalt kunna använda 4 skrämar, och det funkar utmärkt.

den kommer dock inte kunna köra physx på det, om inte nvidia ändrat något, då du behöver ett 88xx eller senare för att kunna göra det. dessutom så skulle den inte ge någon prestandaboost att tala om.

Permalänk
Medlem

Det går jättebra att använda det som slavkort för att koppla in fler skärmar, kör själv ett 470+7900, sen köra mjukvaru surround/3d om det är det man är ute efter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ChineseBoy:

Du kan inte koppla in två olika kort i tron att det kommer fungera, särsklit när det är så stor skillnad på dem, både i prestanda och generation

Skrivet av ChineseBoy:

*facepalm* Säg inget om du inte vet det säkert, man kan inte koppla i olika nvidiakort, bara kort med samma gpu i SLI och då måste korten ha samma krets (t.ex GTX560 + GTX 560Ti går inte)

Nu snackar vi lite om olika saker här

Dom funkar inte i SLI men det är inte det som efterfrågas, utan snarare om kortet kan driva en extra skärm. Och det kan det.
PhysX kommer inte fungera då det har för få CUDA-kärnor.

(Förövrigt är 560Ti och 560 samma krets )

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChineseBoy:

*facepalm* Säg inget om du inte vet det säkert, man kan inte koppla i olika nvidiakort, bara kort med samma gpu i SLI och då måste korten ha samma krets (t.ex GTX560 + GTX 560Ti går inte)

referens: http://superuser.com/questions/260718/is-it-possible-to-use-t...

ett till svar: http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20110706013144...

Jag vet mycket väl vad SLI är, men som flera påpekat så är det inte det detta handlar om.
Läs igen så ser du det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChineseBoy:

*facepalm* Säg inget om du inte vet det säkert, man kan inte koppla i olika nvidiakort, bara kort med samma gpu i SLI och då måste korten ha samma krets (t.ex GTX560 + GTX 560Ti går inte)

Facepalm på dig själv.

Ingen nämnde något om SLI, han ville ha ett extra grafikkort för en tredje skärm för små grejer och som en ska fungera i spel med de resterande två.

Då funkar det självklart

Permalänk
Skrivet av ChineseBoy:

*facepalm* Säg inget om du inte vet det säkert, man kan inte koppla i olika nvidiakort, bara kort med samma gpu i SLI och då måste korten ha samma krets (t.ex GTX560 + GTX 560Ti går inte)

referens: http://superuser.com/questions/260718/is-it-possible-to-use-t...

ett till svar: http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20110706013144...

Jag ska ju inte köra dom i SLI, utan ha det som SLAVKORT. Alltså ett grafikkort som bara visar bild till en skärm.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Skrivet av alibababert:

herregud, är alla bakom flötet idag? det går aldeles utmärkt att köra ditt 8400 gs tillsammans med ditt 560 ti. dom kommer inte sammarbeta på minsta sett, utan 8400 gset kommer driva den skärm du kopplat in i den, 560 ti den/de skärm/ar du kopplat in i den. jag kör personligen ett 8400 gs tillsammans med ett 4770, för att totalt kunna använda 4 skrämar, och det funkar utmärkt.

den kommer dock inte kunna köra physx på det, om inte nvidia ändrat något, då du behöver ett 88xx eller senare för att kunna göra det. dessutom så skulle den inte ge någon prestandaboost att tala om.

Tack. Blev lite för mycket annat snack.. Okej, så PhysX är ute ur bilden då. Tack för ett väldigt enkelt svar!

Skrivet av Englund!:

Det går jättebra att använda det som slavkort för att koppla in fler skärmar, kör själv ett 470+7900, sen köra mjukvaru surround/3d om det är det man är ute efter.

Jag använder ultramon vilket gör att aktivitetsfältet kommer fram på min andra skärm också, kommer det fungera likadant på den tredje isåfall?

Skrivet av SeF.Typh00n:

Nu snackar vi lite om olika saker här

Dom funkar inte i SLI men det är inte det som efterfrågas, utan snarare om kortet kan driva en extra skärm. Och det kan det.
PhysX kommer inte fungera då det har för få CUDA-kärnor.

(Förövrigt är 560Ti och 560 samma krets )

santair postade nVidias faq's, där det stod att 8-serien stödjer PhysX? Tror att kortet jag hittade har 256MB VRAM, är dock inte säker.
Är du fortfarande säker på att det inte klarar av PhysX?
(nVidia faq's)

Skrivet av Nikkop:

Facepalm på dig själv.

Ingen nämnde något om SLI, han ville ha ett extra grafikkort för en tredje skärm för små grejer och som en ska fungera i spel med de resterande två.

Då funkar det självklart

Så bra, dom flesta verkar säga att det funkar. Hur är det med extended desktop?

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem

Tankarna flyger nu Men kan jag använda ett gammalt Geforce FX 5200 256MB i min nuvarande setup och få en till skärm? Alltså köra det som ett slavekort och enbart använda till surf/spotify/temp? Kommer skrivbordet extenda till den skämen också då? bara att den extra skärmen drivs av ett gammalt slav kort?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Tankarna flyger nu Men kan jag använda ett gammalt Geforce FX 5200 256MB i min nuvarande setup och få en till skärm? Alltså köra det som ett slavekort och enbart använda till surf/spotify/temp? Kommer skrivbordet extenda till den skämen också då? bara att den extra skärmen drivs av ett gammalt slav kort?

Nej, det kan du inte. Om det inte är så att du hittat en gammal AGP-port nånstans på ditt moderkort

EDIT: kom på att FX5200 även fanns som PCI-variant också, i så fall bör det fungera.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem

Som alla skriver så fungerar valfritt kort som slavkort.
Kör själv med ett 7970 samt ett 8400GS PCI för att kunna använda en gammal 15" VGA LCD skärm för endast övervakning av allt från temp till webbserver resurser.
Så ja det går och extended desktop fungerar utmärkt, även i mitt fall kan CCC göra lite ändringar även på den skärmen, dock mer begränsat, men tror hydraGrid fungerar.

Har även en risburk som retro maskin med både TNT2 kort och ett radeon HD 4650 AGP 8x kort för att vara kompatibelt med fler gammla spel. Samt att den även skall få ett voodoo 2/3 kort snart och det fungerar fint.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kurdpopcorn:

santair postade nVidias faq's, där det stod att 8-serien stödjer PhysX? Tror att kortet jag hittade har 256MB VRAM, är dock inte säker.
Är du fortfarande säker på att det inte klarar av PhysX?
(nVidia faq's)

8-serien stödjer PhysX men det kommer inte fungera (alls tror jag tom) med kort som inte har minst 32 CUDA-kärnor.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av som99:

Som alla skriver så fungerar valfritt kort som slavkort.
Kör själv med ett 7970 samt ett 8400GS PCI för att kunna använda en gammal 15" VGA LCD skärm för endast övervakning av allt från temp till webbserver resurser.
Så ja det går och extended desktop fungerar utmärkt, även i mitt fall kan CCC göra lite ändringar även på den skärmen, dock mer begränsat, men tror hydraGrid fungerar.

Har även en risburk som retro maskin med både TNT2 kort och ett radeon HD 4650 AGP 8x kort för att vara kompatibelt med fler gammla spel. Samt att den även skall få ett voodoo 2/3 kort snart och det fungerar fint.

Tänkte ha precis som du! En 17" 4:3-skärm vid sidan av som visar temps och liknande. Gött att någon kan bekräfta att det fungerar iallafall.

Skrivet av SeF.Typh00n:

8-serien stödjer PhysX men det kommer inte fungera (alls tror jag tom) med kort som inte har minst 32 CUDA-kärnor.

Okej, ville bara ha det fastspikat. Tack för hjälpen iallafall!

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem

Orkade inte läsa igenom att poster, men det ska inte vara något problem att ha det som slavkort! Du skulle även kunna använda det kortet för en SoftTH setup (mjukvaru eyefinity/surround) då kortet enbart agerar slav och bara tar emot redan renderade bilder (så prestandan är ointressant), kör själv ett av mina gamla gtx260 tsm med ett hd 4350 + softTH för LoL i en "låne-burk".

Därimot så tror jag kortet är lite för långsamt för att användas som dedikerad physx processor.

Men jag säger att så länge du har 2 pci-e slottar är det lasta i och köra, alltid "nödvändigt" med extra skärmyta!

edit: Uppbyggnad

Visa signatur

Citera om du vill få ett svar!

Permalänk
Skrivet av lonesome:

Orkade inte läsa igenom att poster, men det ska inte vara något problem att ha det som slavkort! Du skulle även kunna använda det kortet för en SoftTH setup (mjukvaru eyefinity/surround) då kortet enbart agerar slav och bara tar emot redan renderade bilder (så prestandan är ointressant), kör själv ett av mina gamla gtx260 tsm med ett hd 4350 + softTH för LoL i en "låne-burk".

Därimot så tror jag kortet är lite för långsamt för att användas som dedikerad physx processor.

Men jag säger att så länge du har 2 pci-e slottar är det lasta i och köra, alltid "nödvändigt" med extra skärmyta!

edit: Uppbyggnad

SoftTH verkade intressant! Så du menar att, säg att mitt grafikkort klarar bf3 i 4000x1000 men mina 2 skärmar visar bara 3000x1000. Så den tredje skärmen VISAR endast bild medans mitt main-kort fortfarande generar grafiken?
Dock så har jag olika skärmar, en 22" i mitten och hade tänkt mig att ha 2st 17" eller 19" på vardera sida som visar olika saker, antar att man inte kan köra surround med olika upplösningar på skärmar..

Okej, PhysX har jag förstått är ute ur leken, det är ju inte så att jag är i ett så stort jättebehov av ett slavkort som kör PhysX.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem
Skrivet av kurdpopcorn:

SoftTH verkade intressant! Så du menar att, säg att mitt grafikkort klarar bf3 i 4000x1000 men mina 2 skärmar visar bara 3000x1000. Så den tredje skärmen VISAR endast bild medans mitt main-kort fortfarande generar grafiken?
Dock så har jag olika skärmar, en 22" i mitten och hade tänkt mig att ha 2st 17" eller 19" på vardera sida som visar olika saker, antar att man inte kan köra surround med olika upplösningar på skärmar..

Okej, PhysX har jag förstått är ute ur leken, det är ju inte så att jag är i ett så stort jättebehov av ett slavkort som kör PhysX.

Det är precis vad jag menar! Ditt 560ti renderar allt och "delar med sig" till 8400't. SoftTh inte är speciellt känsligt (har jag för mig, var länge sedan jag pillade med burken i fråga) på upplösningen/rotationen av skärmarna, du behöver med andra ord inte ha 3 lika utan kan ha t.ex 2st 4:3 skärmar i porträttläge på sidorna av din 22tummare! (denna typ av setup har "låne-burken")

Visa signatur

Citera om du vill få ett svar!

Permalänk
Skrivet av lonesome:

Det är precis vad jag menar! Ditt 560ti renderar allt och "delar med sig" till 8400't. SoftTh inte är speciellt känsligt (har jag för mig, var länge sedan jag pillade med burken i fråga) på upplösningen/rotationen av skärmarna, du behöver med andra ord inte ha 3 lika utan kan ha t.ex 2st 4:3 skärmar i porträttläge på sidorna av din 22tummare! (denna typ av setup har "låne-burken")

Låter riktigt sjukt! Det måste jag prova! Tack så mycket för tipset!

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem

För att garanterat kunna köra PhysX behöver man ett 8600GTS, dom tidigare funkar inte, senare versioner av 8600GT kan funka men inte tidiga sådana.
Dock har man ett 560ti tror jag spel kommer gå långsammare om man kör med ett 8600GTS som dedikerat PhysX, 560ti kortet kommer antagligen få vänta på PhysX kortet.

Nått i still med 9800GTX eller GTX250 då kan det vara bra ide däremot.

Skrivet av acious:

Nej, det kan du inte. Om det inte är så att du hittat en gammal AGP-port nånstans på ditt moderkort

EDIT: kom på att FX5200 även fanns som PCI-variant också, i så fall bör det fungera.
Skickades från m.sweclockers.com

Nja men blir antagligen bara max i 800X600 upplösning då, är olika drivare för 5 serien och andra för nyare kort sen finns det heller inga drivrutiner för windows 7 till FX 5 serien

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

För att garanterat kunna köra PhysX behöver man ett 8600GTS, dom tidigare funkar inte, senare versioner av 8600GT kan funka men inte tidiga sådana.
Dock har man ett 560ti tror jag spel kommer gå långsammare om man kör med ett 8600GTS som dedikerat PhysX, 560ti kortet kommer antagligen få vänta på PhysX kortet.

Nått i still med 9800GTX eller GTX250 då kan det vara bra ide däremot.

Nej PhysX har jag förstått är helt ute ur leken.

Grejen var att jag hittade detta i en låda med gamla kort, så detta får duga!

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem
Skrivet av acious:

Nej, det kan du inte. Om det inte är så att du hittat en gammal AGP-port nånstans på ditt moderkort

EDIT: kom på att FX5200 även fanns som PCI-variant också, i så fall bör det fungera.
Skickades från m.sweclockers.com

Den har suttit i en PCI plats så antar att den kan sitta i en PCI Borde väll kanske vara PCI 1.0 eller 2.0 på den kanske men det ska alltså funka att koppla in ett sådant kort till min setup och ha en extra skärm? Någon mer som kan säga att detta funkar då jag gärna inte vill spränga min dator

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Den har suttit i en PCI plats så antar att den kan sitta i en PCI Borde väll kanske vara PCI 1.0 eller 2.0 på den kanske men det ska alltså funka att koppla in ett sådant kort till min setup och ha en extra skärm? Någon mer som kan säga att detta funkar då jag gärna inte vill spränga min dator

Funkar ja, men fullt ut med upplösningar m.m, nej
blir VGA eller 800x600, obs att det inte finns drivare för windows 7 för det kortet, samt inte är samma drivare för senare kort från 6 serien och upp.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300