Har startat en Internetbutik, Pacific Data

Permalänk

Har startat en Internetbutik, Pacific Data

Har startat en liten Internetbutik med bland annat Datorkomponenter:

http://pacificdata.storedo.com/

Så vad tycker ni? Inte menat att vara något jätteseriöst, ville egentligen mest prova, och så tycker jag det är kul.
Visst det skulle ju vara kul om man fick igång det, men eftersom jag bara är 16 år så blir det nog lite svårt (Kanske går om jag tar hjälp av mina föräldrar).
Som ni kanske ser på adressen har jag inte kodat sidan själv, utan har tagit hjälp av tjänsten Storedo, därav reklamen pga att det är ett gratiskonto.

Tycker ni designen är bra? Lättnavigerat? Ja vad som helst ni kan komma på egentligen, skulle behöva lite kritik.
Gärna lite tips, och kanske någon kan svara på om det är tillåtet för en 16-åring att skapa en internetbutik likt denna (med stöd av mina föräldrar)? Har inte hittat något Användaravtal på Storedo. MVH, ha en trevlig helg!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Ser smidigt ut!

Permalänk
Skrivet av bg1000:

Ser smidigt ut!

Vad roligt att höra! Dock förstör reklamen en hel del.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av simonwellander:

Vad roligt att höra! Dock förstör reklamen en hel del.

Fast... när du öppnar sidan seriöst så kör du väl på ett bättre hotell, eller? One.com eller liknande, där du kan få pacificdata.com som domännamn och en sida utan reklam för sådär 400/år. En produkt såld och butiken har betalat för sig

Visa signatur

Stationär: Processor: Intel i5 3.2GHz, RAM: 4Gb, Grafikkort: ATI Radeon HD 5850, OS: Windows 7 Proffessional x64
Laptop: ASUS K53E, Processor: Intel i5 2450M, RAM: 4Gb, Grafik: Integrerad Intel GMA HD, OS: Win7 Home Premium x64 och Xubuntu 10

Permalänk
Medlem

Om jag nu bortser från all reklam så vill jag svara såhär

  • Lätt navigerad, tydligt vart katerogi menyn finns

  • Istället för "Hörlurar" (När man är inne på den sidan) så skulle jag vilja se "Ljud och Bild -> Hörlurar" för att veta exakt vart jag befinner och lätt kunna gå tillbaka x antal steg (Dvs varje steg är länkad)

  • Bilden vid produktlistan känns ha för liten upplösning

  • Data specifik informations layouten ser lite billig ut

  • Förvirrande bakgrund >.<

Förlåt om det kanske är lite mycket negativt, men oftast är det negativa lättare att se än de positiva! Men det jag inte är nämnt är då bra

Permalänk
Skrivet av morphman86:

Fast... när du öppnar sidan seriöst så kör du väl på ett bättre hotell, eller? One.com eller liknande, där du kan få pacificdata.com som domännamn och en sida utan reklam för sådär 400/år. En produkt såld och butiken har betalat för sig

Får se hur det blir. Annars kan jag uppgradera på Storedo och det kostar 150 kr / månaden. Verkar som ett smidigt system och det verkar lätt att hålla koll på ordrar, medlemmar, produkter, sidor osv. Om det blir mer seriöst så kanske 1800kr / år + 99 kr (pacificdata.se) / månaden att få igen utan problem.

Skrivet av Reyintaz:

Istället för "Hörlurar" (När man är inne på den sidan) så skulle jag vilja se "Ljud och Bild -> Hörlurar" för att veta exakt vart jag befinner och lätt kunna gå tillbaka x antal steg (Dvs varje steg är länkad)

Det var så jag tänkte ha från början. Sedan märkte jag att det inte verkade gå att göra mappar i mappar i menyn. Har dragit iväg ett mejl till Storedo och frågat om det är möjligt att fixa.

Skrivet av Reyintaz:
  • Bilden vid produktlistan känns ha för liten upplösning

  • Data specifik informations layouten ser lite billig ut

  • Förvirrande bakgrund >.<

Snarare för stor upplösning? Alltså i ordinarie upplösning fast bara förminskade, hmm.
Data specifik informations layouten ser lite billig ut, förstår inte exakt var du menar där, förklara gärna!
Har bytt bakgrunden nu till något simplare, återkom gärna med vad du tycker om den nya bakgrunden!

Skrivet av Reyintaz:

Förlåt om det kanske är lite mycket negativt, men oftast är det negativa lättare att se än de positiva! Men det jag inte är nämnt är då bra

Jag säger såhär, det är bara positivt med negativa kommentarer så länge det är kritik / tips. Tack så mycket för ditt inlägg i tråden, det hjälper mig

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Har gjort lite småändringar nu på sidan, vad tycker ni gott folk?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Lite förvirrande bakgrund på startsidan, sen så tycker jag att du gör en flik som heter moderkort, och under den väljer man intel/amd, annars ser det bra ut. Ber om ursäkt för indelning mm, telefonen är inte samarbetsvillig

Permalänk
Skrivet av Callema:

sen så tycker jag att du gör en flik som heter moderkort, och under den väljer man intel/amd

Det är exakt det här jag har försökt att fixa från första början Har mejlat Storedo, har inte fått svar ännu. Men jag lyckas inte skapa en kategori i en kategori på sajten tyvärr

Vad menar du med rörig bakgrund på startsidan? Kan det vara reklamen som hjälper till där kanske?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Vad roligt att höra! Dock förstör reklamen en hel del.

Använder mig av Chrome ABP. Så jag ba " huh?"

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Avstängd

en fråga bara, vart hade du tänkt o få tag på alla varor? och har du avtal med posten om frakt? och isf hur har du fått så bra avtal?

Permalänk
Skrivet av Oak:

Använder mig av Chrome ABP. Så jag ba " huh?"

Haha jaha Hur tycker du sidan är i övrigt? Lätt att hitta och navigera i?

Skrivet av og900turbo:

en fråga bara, vart hade du tänkt o få tag på alla varor? och har du avtal med posten om frakt? och isf hur har du fått så bra avtal?

Har inga avtal, har ingenting. Stor chans att det inte blir något seriöst av denna sida, gjorde den mest för skojs skull. Skulle vara riktigt kul att köra detta seriöst, dock kommer det förmodligen bli många problem pga min ålder

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

det enda som skapar problem är du själv tro på dig själv så ska det nog gå bra bra sida förövrigt

Permalänk
Skrivet av pokelia:

det enda som skapar problem är du själv tro på dig själv så ska det nog gå bra bra sida förövrigt

Jag tror på mig själv Skulle nog absolut klara av det här.

Fast sen handlar det ju om alla regler och lagar vi har här i landet

Måste ju på något sätt få in varorna, annars kan det bli lite svårt

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Entusiast

Det ser bra ut, jag ska dock kommentera det som saknas eller är negativt jag har hittat, missförstå inte det till att jag tycker allt är skit för det är verkligen inte fallet

  • Man kan inte klicka på loggan för att komma till förstasidan (webbdesign 101 där )

  • En sorteringsfunktion till när det finns mycket fler produkter, det kan räcka med sortering efter märke eller pris men bäst skulle vara om man kunde specificera sorteringen själv

  • Produktbilder. Folk gillar att känna och klämma på saker innan dom köper det, vilket är svårt i en webbshop. Det man däremot kan göra är att ha många och stora produktbilder så att folks nyfikenhet mättas lite iaf

  • Produktinfo. Din produktinfo är lite.. spartansk

Keep up the good work ^^

Och just det, sidan är lite av en flashbang, fast det är en fråga om tycke och smak. Över 1000 pers här på swec sa att dom ville ha en mörk version av sweclockers så det är ju fler än jag som föredrar det. Dock är min omröstning ganska partisk så jag vet inte hur många som gillar ljusa sidor, men du kan ju tona ner bakgrunden lite iaf

Permalänk
Medlem

Bättre bakground, passar med namnet!

Sen kanske det är för hög upplösning på de små bilderna men det känns bara konstigt.

Vad jag menar med billig är att det typ är "Socket: 1155" skrivet på bakgrounden. Kanske få till något snygg tabel layout med svaga linjer så man ser att det ser upplistat eller något.

För överigt, glömde skriva i föra inlägget. Gillar facebook systemet på sidan! Men du kommer få det tuft att konkurera med inet.se om det nu går live

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Det ser bra ut, jag ska dock kommentera det som saknas eller är negativt jag har hittat, missförstå inte det till att jag tycker allt är skit för det är verkligen inte fallet

  • Man kan inte klicka på loggan för att komma till förstasidan (webbdesign 101 där )

  • En sorteringsfunktion till när det finns mycket fler produkter, det kan räcka med sortering efter märke eller pris men bäst skulle vara om man kunde specificera sorteringen själv

  • Produktbilder. Folk gillar att känna och klämma på saker innan dom köper det, vilket är svårt i en webbshop. Det man däremot kan göra är att ha många och stora produktbilder så att folks nyfikenhet mättas lite iaf

  • Produktinfo. Din produktinfo är lite.. spartansk

Keep up the good work ^^

Och just det, sidan är lite av en flashbang, fast det är en fråga om tycke och smak. Över 1000 pers här på swec sa att dom ville ha en mörk version av sweclockers så det är ju fler än jag som föredrar det. Dock är min omröstning ganska partisk så jag vet inte hur många som gillar ljusa sidor, men du kan ju tona ner bakgrunden lite iaf

Det konstiga är att det funkar att trycka på logotypen för att gå tillbaka, men bara i Internet Explorer...

En sorteringsfunktion skulle vara mycket bra att ha, har också tänkt på det, dock så är det tjänsten jag har sidan hos (storedo.com) som begränsar mig. Finns inte så många inställningar som jag skulle önskat mig.

Funderar på om det finns någonting bättre som är Gratis? Det är kanske svårt att hitta något som är gratis, men skulle vara rätt tacksamt eftersom jag inte vill gå back någonting på detta.

Produktinfo, hehe ja, jag vet Är långt ifrån klar med det, började fixa med sajten igår klockan 11 på kvällen, så ja

Ang bakgrunden: Jag får fixa något mörkare, det är skönare för ögonen, och många verkar tycka det är bättre

Skrivet av Reyintaz:

Bättre bakground, passar med namnet!

Sen kanske det är för hög upplösning på de små bilderna men det känns bara konstigt.

Vad jag menar med billig är att det typ är "Socket: 1155" skrivet på bakgrounden. Kanske få till något snygg tabel layout med svaga linjer så man ser att det ser upplistat eller något.

För överigt, glömde skriva i föra inlägget. Gillar facebook systemet på sidan! Men du kommer få det tuft att konkurera med inet.se om det nu går live

Ang. Produktbilderna, jag vet, de ser konstigt ut, och ska försöka ordna detta på något sätt om jag orkar och om det ens går.

Ang. Facebooksystemet så tycker jag också det är skitbra! Det eller något liknande är nog ganska viktigt för att lyckas.

Förstår att det verkligen skulle bli tufft att konkurrera mot Inet.se hehe.

Tack till alla som har försökt hjälpt mig hittills i denna tråd

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Rekordmedlem

Det är ett bra initiativ, men eftersom du är omyndig måste du ha någon myndig som hjälper dig om du ska göra något, du får inte ingå avtal själv, juridiskt set är det nog enklast om dina föräldrar hjälper dig med det här om du ska börja handla på riktigt.
Ni bör registrera att företag också, enskild firma kostar 900 kr om du kan övertala nån förälder till det, det kommer att krävas att du har ett företag av de flesta du vill köpa delar från, du får sedan köpa varumärket och verksamheten av dina föräldrar när du blir myndig, och ta en kurs i bokföring så du inte skuldsätter dig pga missade skatter och liknande saker, gör du fel med det nu så blir det problem, hamnar du med skatteskulder hos kronofogden lagom till att du blir myndig så är det svårt att fortsätta verksamheten.
Här kan du läsa lite formalia och registrera ett företag:
http://www.verksamt.se/portal/web/guest/starta/e-tjanster/reg...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Haha jaha Hur tycker du sidan är i övrigt? Lätt att hitta och navigera i?

Har inga avtal, har ingenting. Stor chans att det inte blir något seriöst av denna sida, gjorde den mest för skojs skull. Skulle vara riktigt kul att köra detta seriöst, dock kommer det förmodligen bli många problem pga min ålder

Måste ju ändå börja någonstans. Lycka till!
Men idag är det riktigt svårt att starta eget och få det att gå runt se upp med ekonomin!

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det är ett bra initiativ, men eftersom du är omyndig måste du ha någon myndig som hjälper dig om du ska göra något, du får inte ingå avtal själv, juridiskt set är det nog enklast om dina föräldrar hjälper dig med det här om du ska börja handla på riktigt.
Ni bör registrera att företag också, enskild firma kostar 900 kr om du kan övertala nån förälder till det, det kommer att krävas att du har ett företag av de flesta du vill köpa delar från, du får sedan köpa varumärket och verksamheten av dina föräldrar när du blir myndig, och ta en kurs i bokföring så du inte skuldsätter dig pga missade skatter och liknande saker, gör du fel med det nu så blir det problem, hamnar du med skatteskulder hos kronofogden lagom till att du blir myndig så är det svårt att fortsätta verksamheten.
Här kan du läsa lite formalia och registrera ett företag:
http://www.verksamt.se/portal/web/guest/starta/e-tjanster/reg...

Tack så mycket, nu känns det mycket klarare. Får se hur det blir. Tack återigen!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Inte för att vara taskig eller så men om jag ska vara helt ärlig så är nog datorkomponentsförsäljning en ganska dålig marknad att ge sig in på, det är extremt hög konkurrens och det finns redan flertalet stora aktörer som antagligen säljer hårdvaran billigare än du kan köpa in den (om man räknar bort skatten vilket du ändå måste lägga på). Jag tror det är bättre att kolla på andra marknader där du kan vara lite mer unik och ha lite högre marginaler, en sak skulle kunna vara att importera något kul eller liknande från Asien och sälja då många inte vågar köpa från ebay och liknande men det finns självklart en massa annat man komma på. Men om du kommer på något unikt som folk vill ha/behöver och som inte finns i någon större utsträckning på nätet idag så kan det nog gå bra. Är du fortfarande hårt inte på dator/IT spåret så får du nog försöka erbjuda något som de större aktörerna inte erbjuder för att det ska gå (likt din lokala datorhandlare) så som personlig service/rådgivning eller liknande.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Inte för att vara taskig eller så men om jag ska vara helt ärlig så är nog datorkomponentsförsäljning en ganska dålig marknad att ge sig in på, det är extremt hög konkurrens och det finns redan flertalet stora aktörer som antagligen säljer hårdvaran billigare än du kan köpa in den (om man räknar bort skatten vilket du ändå måste lägga på). Jag tror det är bättre att kolla på andra marknader där du kan vara lite mer unik och ha lite högre marginaler, en sak skulle kunna vara att importera något kul eller liknande från Asien och sälja då många inte vågar köpa från ebay och liknande men det finns självklart en massa annat man komma på. Men om du kommer på något unikt som folk vill ha/behöver och som inte finns i någon större utsträckning på nätet idag så kan det nog gå bra. Är du fortfarande hårt inte på dator/IT spåret så får du nog försöka erbjuda något som de större aktörerna inte erbjuder för att det ska gå (likt din lokala datorhandlare) så som personlig service/rådgivning eller liknande.

Jo, jag tror du har fullständigt rätt tyvärr

Tror inte jag kommer göra någon seriös grej av just PacificData, det är nog alldeles för svårt att ge sig in på.

Däremot kanske jag använder samma namn och erbjuder typ Lokal Datorhjälp? Eftersom jag är ganska kunnig när det gäller sådant. Felsökning av dator, installation av Windows, Datorreparation till folk som inte redan vet hur man gör. Funderar på att kanske sätta upp Lappar på olika ställen här lokalt och låta folk ringa till min mobil om de är intresserade. Då lär jag väl inte behöva registrera det som ett företag? Lär inte förlora så mycket pengar på just detta? Haha många tankar i mitt huvud just nu.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Tänkte snudda lite på det -=|ZetaXtreme|=- gick in på, men just det att det redan finns ett brett utbud av nätbutiker, och många med inriktning på just komponenter. Så om du vill slå till stort så sikta på någonting som ingen annan har gjort tidigare, eller som det finns för lite av på den svenska marknaden.

När jag var runt 12år så satt jag och min kompis/granne och fipplade/moddade våra sony ericsson mobiler, och kom på att alla episka spel som alla körde på dem telefonerna, borde samlas på ett ställe, en specifik site för S-E spel till knappsatsmobiler, där man kan söka efter titlar och sedan tanka dem till mobilen. Rådfrågade min far, han googlade lite snabbt, och fann runt 1 million just sådana sidor. Då blev det inte längre lika kul att lära sig html. Men det blev lära för livet.

Tar ett konkret exempel, Jungelapa, extremt stor site nu som riktar sig på någonting unikt. Tänk lite i de svängarna om du vill lyckas som nätförsäljare

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Så om du vill slå till stort så sikta på någonting som ingen annan har gjort tidigare, eller som det finns för lite av på den svenska marknaden. Tar ett konkret exempel, Jungelapa, extremt stor site nu som riktar sig på någonting unikt. Tänk lite i de svängarna om du vill lyckas som nätförsäljare

Yes! Det är nog så det är! Tack alla som hjälpt mig!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av simonwellander:

Yes! Det är nog så det är! Tack alla som hjälpt mig!

En kul grej bara för att leka lite med html/css php osv, kan ju vara att göra en site för din episka musik, med typ egen soundcloud spelare osv

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

En kul grej bara för att leka lite med html/css php osv, kan ju vara att göra en site för din episka musik, med typ egen soundcloud spelare osv

Haha Episka musik ,tack för den! Roligt tips! Vart riktigt sugen Börjar direkt... Hehe!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av simonwellander:

Jo, jag tror du har fullständigt rätt tyvärr

Tror inte jag kommer göra någon seriös grej av just PacificData, det är nog alldeles för svårt att ge sig in på.

Däremot kanske jag använder samma namn och erbjuder typ Lokal Datorhjälp? Eftersom jag är ganska kunnig när det gäller sådant. Felsökning av dator, installation av Windows, Datorreparation till folk som inte redan vet hur man gör. Funderar på att kanske sätta upp Lappar på olika ställen här lokalt och låta folk ringa till min mobil om de är intresserade. Då lär jag väl inte behöva registrera det som ett företag? Lär inte förlora så mycket pengar på just detta? Haha många tankar i mitt huvud just nu.

Ah det kan funka, har själv sysslat en hel del med sådant för några år sedan. Erbjud även hjälp med installation av trådlösa routrar (då även att du hjälper dem att koppla på alla klienter typ tablets, telefoner och laptops) och liknande, kanske även ge erbjuda köpråd inför köp av trådlös utrustning och liknande.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Ah det kan funka, har själv sysslat en hel del med sådant för några år sedan. Erbjud även hjälp med installation av trådlösa routrar (då även att du hjälper dem att koppla på alla klienter typ tablets, telefoner och laptops) och liknande, kanske även ge erbjuda köpråd inför köp av trådlös utrustning och liknande.

Tack återigen för dina extremt bra tips Ha det gött!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av simonwellander:

Jo, jag tror du har fullständigt rätt tyvärr

Tror inte jag kommer göra någon seriös grej av just PacificData, det är nog alldeles för svårt att ge sig in på.

Däremot kanske jag använder samma namn och erbjuder typ Lokal Datorhjälp? Eftersom jag är ganska kunnig när det gäller sådant. Felsökning av dator, installation av Windows, Datorreparation till folk som inte redan vet hur man gör. Funderar på att kanske sätta upp Lappar på olika ställen här lokalt och låta folk ringa till min mobil om de är intresserade. Då lär jag väl inte behöva registrera det som ett företag? Lär inte förlora så mycket pengar på just detta? Haha många tankar i mitt huvud just nu.

Det verkar som det kanske kommer ritavdrag och då kommer det att krävas företag om det ska gå att utnyttja det för it servicen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Jag tror på mig själv Skulle nog absolut klara av det här.

Fast sen handlar det ju om alla regler och lagar vi har här i landet

Måste ju på något sätt få in varorna, annars kan det bli lite svårt

Gör bara som alla andra stora män! Börja i ett garage

EDIT: vet inte riktigt vad jag ville tillföra med min kommentar men lycka till var väl typ budskapet
tror jag är redo för sängen nu ... gonatt swec

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...