Permalänk

BF3 lagg 560 ti 900mhz

Tjena! Tänkte höra med er som kör bf3 med 560 ti hur det fungerar.
Själv kör jag på High och tycker det laggar till ganska mycket ibland, har polare som har vanligt 560 kort med 830 mhz som det flyter betydligt bättre för , och vi har likvärdigt utrustning i övrigt.
har ni haft nått liknande problem? eller är det bara att sänka grafiken som gäller?

Permalänk
Medlem

Har inga som helst problem med mitt.

Vad har du för maskin i övrigt?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

i5 750 3.9ghz , 4gb ram 1600mhz ddr3 , p7p55d moderkort, 550w corsair PSU.
Har funderat om det är ramen som är för litet men tycker att ja borde klara mig på 4gb

Permalänk
Medlem

Upplösning?

Kör lätt Ultra med min setup. (Notera i 1360x768)

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Körde också med 4GB RAM innan, när BF3 var igång så användes bara 3,5GB som högst, inga problem tänkte jag men jag ville ha mer svängrum. Så jag köpte 8GB och helt plötsligt användes 5GB RAM när BF3 var igång, utan att jag hade andra program igång samtidigt.

Så extra ram är aldrig dåligt.

Visa signatur

- You are now breathing manually -

CPU: 2500k@4.2GHz, 1.320V with Noctua DH-14 | GFX: XFX 6950 2GB@950/1400, 1,2V | RAM: Corsair 8GB 1600MHz, 1.5V | Motherboard: MSI P67A-C45 REV B3 | HDD1: Western Digital 7200RPM 1TB | HDD2: Samsung 7200RPM 700GB | OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Jag hade core i5, 560ti, och 4 gb ram, ramen flaska för mig så jag bytte till 8gb. löste sig för mig.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

jag kör på modifierad medium då jag inte tycker min dator pallar High (se sign). Beror nog på hur känslig/kräsen man är för fps/framedrops.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Inaktiv

Vilken fps bör jag ligga på med high, ingen antialiasing eller liknande. (Se signatur)

Det är nämligen väldigt ojämnt, tack på förhand

Permalänk

körde på high med mitt msi 560ti utan några bekymmer på båda datorerna i signaturen men det kan ju bara var jag som är okännslig^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon146631:

Vilken fps bör jag ligga på med high, ingen antialiasing eller liknande. (Se signatur)

Det är nämligen väldigt ojämnt, tack på förhand

Aktivera "vertical sync" då skall du ha statiskt 60-fps, annars har du inte trimmat in din burk rätt...
Du skall palla att köra på Ultra i 1920x1080 med bra frames på dina prylar.
Har själv ett 7970 som ligger just nu, men som är testat i BF3 & presterar utmärkt.
Väljer du dock att inte köra med vertical sync riskerar du att få jo-jo effekt på din framerate & det kan uppfattas som lagg i vissa lägen trots bra framerate.
Får du t.ex. en dipp från säg 90-fps ner till 50-60-fps, ja då märker man det.

7970 kortet når nästan upp på 6970CF saknas c:a 15% & frugan sitter just nu på dom korten och kör en i7-930 i 4.3Ghz.
Där rullar BF3 med statiska 60-fps i 1920x1080-Ultra & med all kantutjämning på samt vertical sync aktiverat.

Med denna infon borde du kanske få en lite bättre bild om vad du borde köra, och kunna räkna med att få ut..

//AaNgelL

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve Hundred || PSU: Antec CP-1000 || Processor: Core I7-970 hexacore @ 4.6Ghz + Noctua NH-D14 || Mobo: Asus Rampage III Extreme || Ram: 24GB G.Skil Ripjaws @1500 Mhz 20-9-9-9 1T || Grafikkort: 2X HD6970 CF @950/1450 || HDD: Corsair F90 SSD + WD Raptor 150

Permalänk
Medlem

Prova att dra ner Mesh quality till Medium och stäng av AA defered samt Motion blur.

Min häck flyter mycket bättre då (560 Ti Top @ 955 MHz och gammal Duo Propp@ 4 GHz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ieex:

Körde också med 4GB RAM innan, när BF3 var igång så användes bara 3,5GB som högst, inga problem tänkte jag men jag ville ha mer svängrum. Så jag köpte 8GB och helt plötsligt användes 5GB RAM när BF3 var igång, utan att jag hade andra program igång samtidigt.

Så extra ram är aldrig dåligt.

Samma hände för mig

Permalänk

Antar att det bara är att beställa 8GB ram å se om det blir bättre:)
Spelar för övrigt på high med 1680x1050 upplösning då min skärm inte är högre upplöst.

Permalänk
Medlem

Är det gigabytes som har tillverkat ditt kort?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av bubbleq:

Är det gigabytes som har tillverkat ditt kort?

nej Asus:)

Permalänk

Har ni nå tips på bra prisvärda minnen? eftersom min processor fläkt tar upp 2 platser så tänkte ja köpa 2 x 4096mb:)

Permalänk

Jag får 50-90 fps med Gigabyte 560ti Oc på medium i Bf3

i5 2500k 3,4ghz
Gigabyte 560ti
8 Gb ram

Kan rekomendera low profile minnen från corsair, kanske till och med får plats under kylaren?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av epicclarre:

nej Asus:)

Aah ok, för mitt kort vart lite konstigt, körde jag på 900mhz var prestandan väldigt dålig. Körde upp den till 920mhz och då tuffade prestandan på som tusan! Bra tänkte jag och drog den ännu högre till runt 940-960, då var det sämre Så i fall du hade ett gigabyte kunde det kanske varit värt att testa^^

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av chrisragnar:

Jag får 50-90 fps med Gigabyte 560ti Oc på medium i Bf3

i5 2500k 3,4ghz
Gigabyte 560ti
8 Gb ram

Kan rekomendera low profile minnen från corsair, kanske till och med får plats under kylaren?

det kan dom mycket väl göra faktiskt! det är kylflänsarna på mina nuvarande som är i vägen:)

Permalänk
Entusiast

Jag hade över 90% RAM-användning förut i BF3 med mitt 560 ti och då så fick jag massiva FPS-drops, jag tror att det är problemet
Nu när jag har 8GB så används 5GB precis som en annan sa

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av ieex:

Körde också med 4GB RAM innan, när BF3 var igång så användes bara 3,5GB som högst, inga problem tänkte jag men jag ville ha mer svängrum. Så jag köpte 8GB och helt plötsligt användes 5GB RAM när BF3 var igång, utan att jag hade andra program igång samtidigt.

Så extra ram är aldrig dåligt.

När jag kör Bf3 + skype och diverse saker drar det ca 4,6Gb, så 8gb ram är inte att förakta..

Permalänk

all den extra minnet som går åt är origin kolla efter ett tag när du har spelat, stäng av alla spel och du får som jag 48% minnes användning när jag har 8 gb minne så stänger du av origin och jag får 18% minnes användning.
Dom behöver verkligen fixa minnes slukar problemet med origin......
EDIT: dock händer det bara efter jag har spelat bf3 i någon timme.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Skrivet av epicclarre:

det kan dom mycket väl göra faktiskt! det är kylflänsarna på mina nuvarande som är i vägen:)

Då håller jag tummarna, de finns i rött svart och blå dessutom ^^

Permalänk
Skrivet av chrisragnar:

Då håller jag tummarna, de finns i rött svart och blå dessutom ^^

vit också

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AaNgelL:

Aktivera "vertical sync" då skall du ha statiskt 60-fps, annars har du inte trimmat in din burk rätt...
Du skall palla att köra på Ultra i 1920x1080 med bra frames på dina prylar.
Har själv ett 7970 som ligger just nu, men som är testat i BF3 & presterar utmärkt.
Väljer du dock att inte köra med vertical sync riskerar du att få jo-jo effekt på din framerate & det kan uppfattas som lagg i vissa lägen trots bra framerate.
Får du t.ex. en dipp från säg 90-fps ner till 50-60-fps, ja då märker man det.

7970 kortet når nästan upp på 6970CF saknas c:a 15% & frugan sitter just nu på dom korten och kör en i7-930 i 4.3Ghz.
Där rullar BF3 med statiska 60-fps i 1920x1080-Ultra & med all kantutjämning på samt vertical sync aktiverat.

Med denna infon borde du kanske få en lite bättre bild om vad du borde köra, och kunna räkna med att få ut..

//AaNgelL

Jag förstår, har dock ytterligare ett problem. Får FPS-drops i spel som Heroes of Newerth och MW3-singleplayer. Har som sagt ett 7970, har aldrig droppat innan och jag är förvirrad. Har senaste drivisarna med lett något överklockat kort, hjälper inte även fast jag höjer klockningen?

Vad är felet, om det nu går att dra någon slutsats från den lilla informationen jag har bifogat?

Permalänk
Skrivet av epicclarre:

Tjena! Tänkte höra med er som kör bf3 med 560 ti hur det fungerar.
Själv kör jag på High och tycker det laggar till ganska mycket ibland, har polare som har vanligt 560 kort med 830 mhz som det flyter betydligt bättre för , och vi har likvärdigt utrustning i övrigt.
har ni haft nått liknande problem? eller är det bara att sänka grafiken som gäller?

Jag sitter på en 2gigs 560ti och kör ultra runt 50-80fps det beror vad du har för övriga delar, eftersom jag har dom mer "vassare" delarna så ka jag maxa de utan problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av petter9401:

Jag sitter på en 2gigs 560ti och kör ultra runt 50-80fps det beror vad du har för övriga delar, eftersom jag har dom mer "vassare" delarna så ka jag maxa de utan problem

Att du kan köra med stabila FPS i Ultra upplösning beror nog mest på att du har 2 gig på graffet. Har testat köra Ultra med min dator och tyvärr.... det blir sjuka FPS drops ibland. Speciellt på öppna banor där mycket terränggrafik skall visas. Att det kutar runt sjuttielva gubbar och en massa fordon samtidigt på skärmen sänker inte min FPS i samma grad, så det är för lite ram på graffet.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard